Laskutaitoinen

Postiluukusta tupsahti kirje Nordex Bankilta otsikkona Lainaa, johon sinulla on varaa. Siinä oli oikein kampanjakoodikin annettu. Isolla oli esimerkkinä 50 000 euron laina, 481 e/kk. Nimelliskoroksi ilmoitetaan 7,90 %, todelliseksi vuosikoroksi 8,42 %.
Otin laskimen käteen ja laskin, paljonko tuo laina oikeasti maksaa. 15 vuoden kuluttua olet maksanut 50.000:sta eurosta 86.580 euroa! Eihän siinä ole tullut ylimääräistä kuin 73 % lainan alkusummasta eli 36.580 euroa.
Paljonkohan laina olisi tullut maksamaan ilman kampanjakoodia?
Näitä vastaavien lainojen tyrkyttäjiä on muitakin. Ei ihme, että taloudet velkaantuvat, jos näihin turvaudutaan.
Ennen vanhaan joutui käräjille, jos kiskoi korkoja yli 16 %.
Tässäkin olisi alue, johon hallituksen ja eduskunnan olisi syytä puuttua. Miksi näin saa olla? Eipä syytä tarvitse kaukaa hakea. Monet poliitikot lienevät itse tai heidän rahoittajansa mukana näissä bisneksissä.
Älkää hyvät ihmiset ottako lainaa, jonka kokonaiskustannuksia ette ole laskeneet.

Kommentit (15)

pakkotuputettu

En halua niiltä edes mainoksia, mutta eivät kiellosta huolimatta lakkaa lähettämästä. Mihin voi ilmottaa sellasesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Marvel

Nordax on ruotsalainen yritys jota ei valvo kukaan Suomessa. Koroksi ilmoittavat 10-20% mutta oikea korko on jopa 100%. Ystävälläni on sieltä laina jonka tietoja alkoi selvittämään, Pääoma 16000 euroa ja Nordaxin mukaan jäljellä 100 erää joiden summa on 280 euroa, yhteensä 28000 euroa . Ei taida korko olla ihan luvattua. Älkää hyvät ihmiset ottako lainaa täältä, Joudutte velkavankeuteen loppuelämäkseni. Menkää omaan pankkiinne näin isoissa lainoissa tai kärvistelkää muutama vuosi. Ihan täysi huijarilaitos. Luoja kaikkia varjelkoon tältä Nordaxilta.

Kallelaskut

Se on nyt ihan peruskoulussa opeteltua matikkaa. Kyseinen korko 10-20% on 1 vuodessa. Tottakai jos laina-aika on esimerkiksi 10 vuotta korkoa  voi tulla yhteensä 100-200%, riippuen vähän miten lainaa lyhentää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu lainaa ei pidä ottaa ennemmin kuin on todella perehtynyt sen kuluihin. Itse käytin lainankilpailuttaja palvelua, joka kilpailutti tarvitsemani lainan monella luotonmyöntäjällä. Palvelu oli muistaakseni vertaalainaa.fi ja siinä todella näki kuinka suuret erot noissa lainoissa voi olla! Osa oli aivan törkeän hintaisia, mutta oli mukana muutama hyväkin tarjous. Joten muistakaa kilpailuttaa.

Jep ei voi ymmärtää miten ihmiset vielä tänä päivänä erehtyy ottamaan lainan ensimmäisestä paikasta mikä sattuu tulemaan vastaan. Ihmiset vaan aina jaksaa yllättää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu lainaa ei pidä ottaa ennemmin kuin on todella perehtynyt sen kuluihin. Itse käytin lainankilpailuttajatyyppistä palvelua, joka kilpailutti tarvitsemani lainan monella luotonmyöntäjällä. Palvelu oli muistaakseni luotto.org ja siinä todella näki kuinka suuret erot noissa lainoissa voi olla! Osa oli aivan törkeän hintaisia, mutta oli mukana muutama hyväkin tarjous. Joten muistakaa kilpailuttaa.

Jep ei voi ymmärtää miten ihmiset vielä tänä päivänä erehtyy ottamaan lainan ensimmäisestä paikasta mikä sattuu tulemaan vastaan. Ihmiset vaan aina jaksaa yllättää.

Varmaan koska epätoivo ja pakolliset kulut. Minä terveyskuluihin. Ei ole aikaa jonottaa 3 kuukautta. Mielummin kalliimpi laina kuin kupsahtaminen. tiedä hengittäisikö sitä enää ellei olisi mennyt yksityiselle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo laina kannattee ottaa päivää ennen kuolemaa =)

"Hyvä" on huumorintajusi. Tiesitkö että useimmat etlehtiläiset ovat iäkästä väkeä ja monilla on oikeita sairauksia.

Vierailija

Huumori pidentää ikää eli ehkä tuossa oli herjan poikastakin, kannattaisi kokeilla sitä huumoria sinunkin

Vierailija

Minä oon eläny lainalla jo 80 vuotta ja ongelmana ei ole mitään paitti se jää muille - EI OLE SUKULAISSIA eli Suomen sukat kastuu taas hehehehe en ole ainut mutta maksoin aikanaan silti veroja. Jotain 300 markkaa yhteensä mutta siten heräsi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu lainaa ei pidä ottaa ennemmin kuin on todella perehtynyt sen kuluihin. Itse käytin lainankilpailuttajatyyppistä palvelua, joka kilpailutti tarvitsemani lainan monella luotonmyöntäjällä. Palvelu oli muistaakseni vertaalainaa.fi ja siinä todella näki kuinka suuret erot noissa lainoissa voi olla! Osa oli aivan törkeän hintaisia, mutta oli mukana muutama hyväkin tarjous. Joten muistakaa kilpailuttaa.

Varmaan koska epätoivo ja pakolliset kulut. Minä terveyskuluihin. Ei ole aikaa jonottaa 3 kuukautta. Mielummin kalliimpi laina kuin kupsahtaminen. tiedä hengittäisikö sitä enää ellei olisi mennyt yksityiselle

onneksi lapset auttoi minua vastaavassa tilanteessa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu lainaa ei pidä ottaa ennemmin kuin on todella perehtynyt sen kuluihin. Itse käytin lainankilpailuttajatyyppistä palvelua, joka kilpailutti tarvitsemani lainan monella luotonmyöntäjällä. Palvelu oli muistaakseni lainaa heti ja siinä todella näki kuinka suuret erot noissa lainoissa voi olla! Osa oli aivan törkeän hintaisia, mutta oli mukana muutama hyväkin tarjous. Joten muistakaa kilpailuttaa.

onneksi lapset auttoi minua vastaavassa tilanteessa

Meillä meni juuri toisin päin...

Vierailija

Tuli taas lainatyrkytys Nordax Bankilta. Siinä kehotetaan korvaamaan useamman pankin lainat yhdellä heiltä otetulla. Esimerkkinä oli yhteensä 40.000 otettuna kolmesta eri pankista eri summille ja maksuajoille, joista pisin 10 vuotta, kuukausierät yhteensä 691 e. Tilalle tarjottiin 40.000 e 15 vuoden lainana, jota mainostettiin 305 e halvempina kuukausierinä.

Minäpä oikein laskin, pitääkö edullisuus paikkansa eli kuinka paljon oikeasti joutuu maksamaan, kunnes laina on kokonaan maksettu. Tulos oli pienoinen yllätys, koska uudessa lainassa maksaisit yli 1000 e enemmän kuin vanhoissa useammassa. Syy on siinä, että maksuaika venyy 10:stä 15:en vuoteen.

Sitten se loppusumma: Se kasvaa kokonaisuudessaan 73,7 % eli 40.000 e tulee maksamaan 69.480 e. Ja se on kampanjaetu!

Eikö tällaisen kiskonnan tulisi olla rikollista? Vai onko niin, että tyhmää saakin jymäyttää? Ei ihme, että kotitaloudet velkaantuvat, jos näihin lankeavat.

Vierailija

Laina on veli ottaessa mutta velipuoli maksajalle! Minun velipuoli ei ilmeisesti koskaan maksa minulta lainaamaansa lainaansa....

Vierailija

Siinä onkin perillisillä ihmettelemistä, piti tulla perintö mutta,kun ensin otettiin päältä lainat, eipä jäänyt kuin "perintö".

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat