Ateismin raadolliset kasvot!

Vierailija

Jos pitäisi nimetä yksi historian verisimpiä ja julmimpia aikajaksoja, olisi viime vuosisata todennäköisin vaihtoehto. Kymmenet miljoonat menettivät henkensä joko sodissa tai johtajien suorittamissa vainoissa. Tunnettuja ovat mm. Stalinin, Hitlerin, Maon ja Pol Potin hallinnot sekä lukuisat kommunistivaltiot, joissa ateismi on ollut virallinen oppi. Pahimpia tuhon aiheuttajia ovatkin olleet ateismiin perustuva kommunismi sekä natsismi-ideologia. Jos ne eivät olisi päässeet vallalle ja vaikuttaneet ihmisten mieliin, olisi monien yhteiskuntien kehitys muodostunut toisenlaiseksi ja rauhallisemmaksi. Nämä yhteiskunnat olisivat välttyneet monilta kärsimyksiltä, joihin nämä ideologiat johtivat.

Darvinismin ja evoluutioteorian vaikutusta Saksassa ja Euroopassa ei sovi unohtaa. Tämä teoria aiheutti mullistuksen filosofiassa, psykologiassa, biologiassa ja politiikassa. Se muutti ihmisten maailmankuvan ja vaikutti Hitlerinkin ajatteluun. Hitler uskoi evoluutioon ja hänen suhtautumisensa juutalaisiin ja muihin kansanryhmiin voidaan lukea ainakin osittain tämän uskon syyksi. P. Hoffman kirjoitti kirjassaan Hitler’s Personal Security tästä aiheesta: ”Hitler uskoi darvinististen periaatteiden mukaiseen taisteluun ihmiselämässä, jonka pakottamana kaikkien ihmisten täytyy yrittää hallita toisiaan. Ilman taistelua he rappioituisivat ja tuhoutuisivat… Jopa oman tappionsa edessä huhtikuussa Hitler ilmaisi uskonsa vahvimpien eloonjäämiseen ja julisti slaavilaisten ihmisten todistaneen olevansa vahvempia.”

Kannattaa tutustua sensaatiomaisen artikkeliin, joka paljastaa ateismin raadolliset kasvot:
http://www.jariiivanainen.net/ateismi.html

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Jo pelkkä otsikon lukeminen riitti kertomaan, kenen aivopieruja jaellaan.
Sensaatiomainen artikkeli... just joo. Iltalehden lööppitoimittaja työssään.

Vierailija

Lainaus:

Tosi hyvä nettiartikkeli. Tuo esille ateismin pahuuden ja mielettömyyden.

Lisää Jari Iivanaisen mielettömän oivaltavia analyyseja!

Toivoisin Jarilta punnittua juttua maidon kulutuksen vaikutuksesta maailmanhistoriaan. Sitähän ovat juoneet mm. Stalin, Hitler, Mussolini, Ceaușescu, Franco, Mao ja Pol Pot ja sadat muut tuhoisat vallankumousjohtajat kaikkialla maailmassa.

Maidon kuluttaminen ei perustu ateismiin, vaikka ateistitkin ovat maitoa kuluttaneet. Ateismiin eivät myöskään perustu kommunismi eikä natsismi-ideologia. Puolassa säilyi sosialismin (tavoitteena kommunismi) aikana erittäin voimakas katolinen kirkko. Kirkko on säilyttänyt voimakkaan aseman Etelä-Amerikan vasemmistovallankumouksen keskellä. Kommunismi on halveksinut uskontoja Aasiassa, mutta ei nujertanut niitä. Kommunismin juuret voidaan johtaa Marxismiin, joka on uskontokriittinen, mutta EI PERUSTU ateismiin. Saksalaiset natsit olivat tosiuskovaisia. Natsismi oli maallinen vallankäyttöjärjwstelmä eikä perustunut ateismiin.

Mitä mahtaa Iivanaisen Jartsa sekoilla käyttäessään sanaa ateismi.

Mutta teemaksi maito ja maailmanvallankumous sekä maito ja ateismi. Haluaisin nähdä Iivanaisen raadellut kasvot. Anna palaa, Jartsa!

Vierailija

Määritelkäähän ateismi.
En kuulu kirkkoon tai paremminkin en ole seurakunnan jäsen, koska en halua maksaa turhasta, enkä käy kirkossa enkä srk:n tilaisuuksissa, mutta uskon silti omaan Jumalaani, joka on rakastava Jumala. Olenko siis ateisti?

Vierailija

Lainaus:

Määritelkäähän ateismi.
En kuulu kirkkoon tai paremminkin en ole seurakunnan jäsen, koska en halua maksaa turhasta, enkä käy kirkossa enkä srk:n tilaisuuksissa, mutta uskon silti omaan Jumalaani, joka on rakastava Jumala. Olenko siis ateisti?

Ateisti ei usko jumalaan. Sinä uskot. Miksi?
Olet teisti. Uskot siis, että on olemassa persoonallinen jumala tai jumalia.

Tosiasiassa ateisteja ei taida ollakaan. Ne, jotka väittävät toisin eivät kenties tunnista jumaloivansa jotain hyvin arkista.

Vierailija

Me ihmiset olemme itse jumalan luoneet aikojen alussa ajatuksissa.En usko jumalaan mutta onhan sekin tavallaan jnkl "uskonto" ettei jumalaa siis ole..ateismi...

Vierailija

Olkoon kuka mitä tahansa, mutta minä uskon vain siihen mitä näen, kuulen, maistan ja haistan. Paskat muulle! Ihmisten keksimää löpinää.....

Vierailija

Lainaus:

Määritelkäähän ateismi.

et ole, mutta ei ole syytä olla osallistumasta yhteisen Jumalan palvontaan.

Vierailija

Lainaus:

Olkoon kuka mitä tahansa, mutta minä uskon vain siihen mitä näen, kuulen, maistan ja haistan. Paskat muulle! Ihmisten keksimää löpinää.....

Siis kuvittelet olevasi itse Jumala. En minäkään noin pieneen Jumalaan halua uskoa.

Vierailija

Lainaus:

Olkoon kuka mitä tahansa, mutta minä uskon vain siihen mitä näen, kuulen, maistan ja haistan.
Paskat muulle! Ihmisten keksimää löpinää.....

oikesti SINÄ olet mielikuvituksen tuote...
En ole koskaan sinua tavannut ,haistamisesta puhumattakaan.
joten:et ole olemassakaan.

Olet oikeasti vain jonkun keksimä fiktiivinen hahmo, et faktaa.
lälläslää, eihän sua näykkää ;)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Määritelkäähän ateismi.

Miksi ihmeessä minun pitäisi osallistua johonkin palvontaan? Minun Jumalani, se jokin minua suurempi, on vain minun, ei häntä tarvitse palvoa eikä ääneen julistaa, tiedän että hän on ja se riittää minulle. Minun Jumalani ei kurita eikä rankaise kuten tämä julkinen lutherilainen jumalaolento näyttää tekevän.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Määritelkäähän ateismi.

Miksi ihmeessä minun pitäisi osallistua johonkin palvontaan? Minun Jumalani, se jokin minua suurempi, on vain minun, ei häntä tarvitse palvoa eikä ääneen julistaa, tiedän että hän on ja se riittää minulle. Minun Jumalani ei kurita eikä rankaise kuten tämä julkinen lutherilainen jumalaolento näyttää tekevän.

Minun järkeeni ja ymmärrykseeni ei enää mahdu - yhteinen Jumala - en minä halua - jakaa - jumalaani kenenkään muun kanssa! Minun Jumalani on Pyhän Henkensä kautta minussa ja pysyy minussa olevana Jumalan Henkenä.
Olisi mukava tietää ja kuulla Jumalan persoonsta joka olisi jossakin näkyvänä olevan.
Ateisti mielestäni on ihminen jolla ei ole minkäänlaista elävää, olevaa, tunnustettavaa, ei edes ajatuksissa olevaa jumalaa.Jos kovasti vauhkoo ateismistä, sekin muodostuu jumalaksi henkilön ajatusmaailmassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat