Ovatko jalkalihaksesi muiden ikäistesi tasolla? Tee helppo kyykkytesti ja vertaa tuloksia

Testaa jalka- ja pakaralihastesi voima ja hanki lisää tehoa lihaksiin helpoilla liikkeillä.Lue koko juttu

Kommentit (15)

Vierailija

Laittakaa tavoitearvoja myös yli 65 vuotiaille!

Kyykkyyn meno ei ole aina kiinni reisilihaksista, myös polvien terveys/sairaudet vaikuttavat.

Vierailija

Melkein kaikki mielipidetutkimuksetkin loppuvat 65:een vuoteen. Me yli-ikäiset vissiin ollaan joutokamaa, jolla ei ole merkitystä, ei edes meidän mielipiteillämme. Me kun emme ole vielä kokeneet mitään tässä elämässä, että osattaisiin jotakin.

Näkyy tässäkin testissä, että meitä ei mitenkään noteerata. Paljon kiitoksia, taas kerran! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki mielipidetutkimuksetkin loppuvat 65:een vuoteen. Me yli-ikäiset vissiin ollaan joutokamaa, jolla ei ole merkitystä, ei edes meidän mielipiteillämme. Me kun emme ole vielä kokeneet mitään tässä elämässä, että osattaisiin jotakin.

Näkyy tässäkin testissä, että meitä ei mitenkään noteerata. Paljon kiitoksia, taas kerran! :D

Oletko niitä ihmisiä joiden pitää saada vieraalta ihmiseltä henkilökohtainen potku persuuksiin, että pääsee liikkelle. Yli 65 -v...ovat samaa luokkaa 15-vuotta eteenpäin. Kunto pysyy 65-v tasolla jos liikkuu ja pitää lihaskunnostaan huolta.

Näen sitä joka viikko!  Salilla reenikaverit ovat jotakuinkain minua nuorempia eli alle seitsemänkymmenen. Odotetaan ohjaajaa, ei liikuta ennekuin käskystä, seistä tökötetää. Sitten vasta kun ohjaaja komentaa, alkaa, tai puoliväli tai vaihdetaan, saa heidät liikkeelle.  Ja kuinka paljon he ehtisivät liikkua, mutta kun puhua ja liikkua ei voi yhtaikaa. Jospa he pelkäävät ylikuntoa.  Ärsyttävää, minua sitten katsotaan karsaasti kun teen sitä mitä sinne olen mennyt tekemään eli välineillä ja välinessä liikkumaan.

Vierailija

Nippa nappa yli-ikäisenä testasin kuitenkin.Ja aika hyvin pärjäsin,pelkäsin että tuntuisi  liikaa polvissa tai lonkissa mut ei hyvin kyykin,tosin kevyellä käsituella eli työpöytä oli edessä että pysyisin tasapainossa,ikäänkuin henkisenä tukena vain.Aika vikkelään vielä kyykkäsin aikaa en pystynyt laskemaan. Hiukan etureisissä tuntui.En käy salilla mutta erilaista hyötyliikuntaa tulee harrastettua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä, miksi oman harkintansa mukaan elävän ihmisen pitää syytellä muita, aina ja kaikesta. Itsellä on vastuu omasta kunnosta. Jokaisen ihmisen tulisi oppia liikunnasta se hyvä olo minkä se antaa jo ihan nuoruudesta asti.  Katso peiliin!

Mumski

No kuusvitonenhan on vielä parhaassa iässä. Miksi tosiaan mitkään testit ei yllä meihin kasivitosiin asti.. mekin ollaan vielä hengissä ja elämässä mukana.

vierailija

70- vuotias ja 17 kertaa nyt selkävammaisena.
Ei siis hullummin tämän mittarin mukaan. Olen kuvitellut olevani luokassa huono kun en ole käynyt salillakaan selkäni takia. Tänään alaoitan sali tsempparin kanssa uutta ohjelmaa.

heikkoa heikompi

en päässyt edes heikkoon käy polvien ja nilkkojen päälle  tosin selkärangassa reuma ja en ole varma vaikuuttaako se miten olen 22v.  

Vierailija

Täytän lokakuussa 65. Tein testin 22 kertaa kolmessakymmenessä sekunnissa. Pidin itseäni rapaku toisena, kun iskiasvaivan takia kuntoilu ollut katkolla. Ihan hyvä.

Vierailija

Jokainen ihminen on yksilö olipa ikä mikä hyvänsä. Itse olen 70-v ja polvissa kulumia, siispä liikun itselleni sopivalla tavalla. Ei ole mitään mieltä rasittaa itseään ja saattaa nivelet vielä kipeimmiksi. Liikunta on oikein suotavaa ja jopa mukavaa kun liikkuu kykyjensä mukaan.

HKK

Testailija

Ihmettelen myös samaa miksi tosiaan vanhemmat unohdetaan tällaisissa testeissä. Olisko syy siinä että eläkeikäisillä alkaa niitä esteitä sairauksien tiimoilta olla jo niin paljon, että vertailu on aika hankalaa. Tiedä häntä, mutta joskus ihan vertailun vuoksi olisi mukavaa tehdä näitä testejä, vaikkei niistä muuta saakaan kuin sitä vertailua....

Ikää on 70 ja kyykkyjä 20 krt/30sek. Ei paha kun juuri nyt lonkka kiukuttelee :D

Ihmettelevä 75-vuotias mummi

Onko ihmiset nykyään niin huonokuntoisia että alkavat kaatuilla jo työikäisinä?! Vai miksi testitaulukko loppuu 65-vuotiaisiin?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat