Kirkossa kuohuu jooga kohu!

Vierailija

Kirkossa on käynnissä jooga kohu. Kiivas keskustelu puolesta ja vastaan. Kirkon jooga seminaarin kannanotto;

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesusjajoogaeisoviyhteen.html

Kommentit (15)

Vierailija

Kyllä minä ymmärrän, että jooga herättää kirkon piirissä kysymyksiä, mielipiteitä varmaan on puolesta ja vastaan.
Itse kuitenkin olen avoin, eivätkä minua kahlitse mitkään oppisuunnat. Etsin itse ne harjoitukset ja menetelmät, joiden huomaan lisäävän hyvinvointiani.
Joogasta minulle on kuitenkin jäänyt ikäväkin muisto: päivittäinen ylösalaisin-asento luultavasti aiheutti minulle yhden keskenmenon, kun en vielä tiennyt raskaudestani. Joogaa kannattaa harjoittaa ohjatusti, ainakin aloittelijan.

Vierailija

Tällainen pätkä aloituksen linkistä;

Jos haluat olla rehellinen itsellesi, niin huomaat kuinka hindulaisuus tekee lähetystyötä joogan kautta koittaen käännyttää ihmisiä hindulaisuuteen. Suunnitelma on ovela. Ihmisille uskotellaan kyseessä olevan fyysisen harjoituksen, joka ei kuitenkaan ole pelkkä fyysinen harjoite, vaan itämaisen henkisen kasvun tie yhdistettynä fyysiseen harjoitukseen sekä idän uskonnon opetuksiin. Joogan vasta-alkaja ei useinkaan huomaa aluksi mistä joogassa on kyse. Manipulointi ja käännyttäminen alkaa fyysisillä harjoituksilla, rentoutumisharjoituksilla, hengitystekniikoilla, meditaatiolla, jonka seurauksena ihmisen mieli on manipuloitu myönteiseksi itämaisen uskonnon opetuksille. Lähetystyö on onnistunut ja ihminen on manipuloitu ja käännytetty myönteiseksi itämaisen uskonnon opetuksille ja osasta ihmisistä tulee jopa itämaisen uskonnon opetuslapsia.

Raamatullinen usko ei kieroile, ei manipuloi eikä koita salassa aivopestä ihmisiä tulemaan uskoon. Raamatullinen usko on rehellinen, sillä se avoimesti kertoo ihmisen olevan synnin orja, joka saa itse vapaasti omasta halusta olla uskomatta Herraan Jeesukseen tai uskoa Herraan Jeesukseen sielunsa pelastumiseksi.

---------- Aika paksua puppua syöttää toi jooga homma. Varokaa ihmiset!

Vierailija

Kotimaa-lehdessä kerrottiin H:gissä Agricolan kirkossa järjestettävän kristillisen joogan kursseja(Jeesus-joogaa).Ohjaaja aloittaa harjoittelun pyhittämällä sen Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen. Hän valitsee Raamatusta jokaiseen kokoontumiseen teeman ja tekstin - sana kutsuu joogaajan lepäämään Jumalan läsnäolossa. Jooga aloitetaan venytyksillä ja hengitysharjoittelulla , sen jälkeen ohjaaja sytyttää kynttilän ja polvistuu kotialttarille lukemaan Raamattua. Ohjaaja kertoo, että tästä joogasta kiinnostuneet ihmiset ja koko uushenkisyyden maailma ovat lähetyskenttä(hän itse on Lähetysseuran työntekijä).

Kuulemma asialle löytyy puoltajansa ja vastustajansa. Hämmästelen, että miksi kristillinen kirkko ei voisi säilyttää joogaansa alkuperäisenä intialaiseen filosofiaan perustuen ja yhdistää näin uskontoja, jos jumala on kaikkialla läsnä oleva. Minusta on irvokasta sotkea siihen Raamattumme tekstejä.

Olen harrastanut hatha-joogaa , joka on lähinnä venytystä sisään-ja uloshengityksen rytmissä, kehoa ja mieltä rentouttavaa.

Vierailija

Olen harrastanut hatha-joogaa , joka on lähinnä venytystä sisään-ja uloshengityksen rytmissä, kehoa ja mieltä rentouttavaa.

Samoin, olen nyt muutaman vuoden käynyt hatha-joogakurssilla. En ole huomannut "hurahtaneeni" sen kummemmin mihinkään uskontoon, mutta notkeus ja kehon liikeradat on lisääntyneet. Samoin mieleltäni ole rentoutuneempi kuin aikaisemmin ja tiedän keinot joilla saan mieleni rauhoittumaan jos jotain stressinpoikasta pukkaa. Meidän ryhmässämme on hyvinkin iäkkäitä henkilöitä, joille on ensiarvoisen tärkeää liikunta ja venyttelyt jossakin muodossa. On todella väärin lytätä heidän harrastuksena uskonnolla.

Vierailija

Hupsis, enpä arvannut minäkään miten vaarallista jooga on. Olen vain harrastanut hatha-joogaa 8 vuotta ja pystyn sen avulla pitämään kehoni vetreänä ja selkäni vähemmän jäykkänä. Uskontoon en ole osannut koko hommaa liittää lainkaan. No kaikenlaista.......

Vierailija

Täällä taitaa olla asialla jotkut uskonlahkot joiden mielestä lähes kaikki mikä kuuluu ihmisen normaaliin elämään on kiellettyä (jooga, teatteri,lukeminen,paitsi jos se on hengellisiä teoksia, tv:n katselu ym. ym.) Olen törmännyt näihin asioihin muutama vuosi sitten parin kuukauden lomalla Espanjassa. Olen senverran "vahva luu" että minua ei pystytty käännyttämään, vaikka harrastankin joogaa ja muitakin paheita. En ole kuitenkaan ateisti, mutta minun Jumalani on lempeä joka hyväksyy normaalin elämän harrastuksineen ja paheineen.

Vierailija

Lainaus:

Kirkossa on käynnissä jooga kohu. Kiivas keskustelu puolesta ja vastaan. Kirkon jooga seminaarin kannanotto;

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesusjajoogaeisoviyhteen.html[/quote]
Petri Paavola ja tukijoukot!
Meillä uskossamme aidosti elävillä säännöllisesti seurakuntaelämää seuraavilla ei riitä ummärrystä tihutyöllenne.

Kirkossa ei ole käynnissä joogakohua.
Pelottaa, että saatana tekee työtään teidän joukkojenne kautta ilman, että huomaatte koko tuhoa.
Luopukaa rienaavista kiihoitustilaisuuksistanne. Käykää Herran kirkossa. Havaitsette, että Herrakin on valmis joogaamaan.

Vierailija

Juuri näin, Joogaa eikä siihen kuuluvia mantroja voi yhdistää Jeesukseen koska ne ovat pimeydestä ja eksyttävät ihmisiä pois rakastavan jumalan luota tarjoten vaihtoehtoa Jeesukselle ja eksyttävät ihmisen lopulta kadotukseen Itämaiset uskonnot eivät ole jumalasta vaan pahojen henkien aikaansaannoksia. Minäkin varoitan älkää antako hindulaisten oppien eksyttää itseänne kuten Äiti Amma ja vastaavat. Jos Äiti Amma olisi sellainen hyvyyden ruumiillistuma jollaisena hän esiintyy miksi hän ei halaa oman maansa kastittomia ihmisiä vaan tulee tänne käärimään rahaa ja eksyttämään suomalaisia sinisilmäisiä ihmisiä eroon rakastavasta jumalasta?

Vierailija

Kuinka Jeesus olisi valmis noudattamaan villitsevien henkien ja riivaajien oppeja, täysi mahdottomuus. Rienaajaksi ei kannata kutsua niitä jotka tukeutuvat raamattuun ja evankeliumiin. Kannattaa katsoa peiliin ja ottaa selvä mikä on totuus. Vilpitön totuuden etsijä löytää Herran jeesuksen. Sellainen joka ei tahdo tutustua häneen eikä luopua synneistään on vihamielinen niitä kohtaan jotka ottavat rakastavan jeesuksen tosissaan. Hän haluaa pelastaa kaikki ihmiset ja piti maan päällä ollessaan oman henkensä halvenpana kuin niidenkin jotka häntä pilkkaavat. Ota Jeesus vastaan ja löydä totuus silloin ymmärrät että jooga ei ole valkeudesta vaan pimeydestä mantroineen, tie hindulaisuuden valheisiin, karmoineen ja jälleensyntymisineen. Lue kirja Gurun kuolema niin ymmärrät mitä tarkoitan.

Vierailija

Harrastakoon kukin mitä haluaa en minä ihmisiä tuomitse mutta varoitan. Uskontoa on nimenomaan tämä jooga, nimittäin hindulaista sellaista. Uskonnot vievät ihmisen harhaan ja eroon rakastavasta jumalasta. Jos jooga olisi pelkkää voimistelua ilman mantroja jotka ovat rukouksia pimeyden henkiolennoille ja niiden palvomista ei siinä mitään pahaa olisikaan. Nyt joogan tuputtaminen joka paikassa naisten lehdissä ja jopa kirkossakin on saanut valtavat mittasuhteet ja on keino eksyttää ihminen eroon jumalasta joka on rakkaus. Uskonnon ja elävän uskon ero on siinä että usko jeesukseen antaa iankaikkisen elämän ja ihmisten kehittämät tee se itse systeemit uskonnot vievät ihmisen eroon Jeesuksesta. En minä sitä sano että ihminen joka harrastaa joogaa ymmärtää kaikkea tätä siihen liittyvää hengellisyyttä ja että hänelle kasvaa heti torahampaat tai sarvet päähän mutta jooga on tie hindulaisuuteen eli eksyttävä yritys tuoda meille hindulaisuutta. Kannattaa ottaa selvä asioista, en minä tätä vihassa tai kiihkossa kirjoita vaan varoitan epäterveistä asioista jotka ovat todellisen rakastavan Jumalan tuntemista vastaan.

Vierailija

Lainaus:

Juuri näin, Joogaa eikä siihen kuuluvia mantroja voi yhdistää Jeesukseen koska ne ovat pimeydestä ja eksyttävät ihmisiä pois rakastavan jumalan luota tarjoten vaihtoehtoa Jeesukselle ja eksyttävät ihmisen lopulta kadotukseen Itämaiset uskonnot eivät ole jumalasta vaan pahojen henkien aikaansaannoksia. Minäkin varoitan älkää antako hindulaisten oppien eksyttää itseänne kuten Äiti Amma ja vastaavat. Jos Äiti Amma olisi sellainen hyvyyden ruumiillistuma jollaisena hän esiintyy miksi hän ei halaa oman maansa kastittomia ihmisiä vaan tulee tänne käärimään rahaa ja eksyttämään suomalaisia sinisilmäisiä ihmisiä eroon rakastavasta jumalasta?

Kyllä se vaha ämmä tietää, ettei köyhiä intialaisia voi lypsää. Rikkaassa Euroopassa, jossa joogataan rahasta, löytyy kyllä fyffeä pikku puristeluille, kun halikanoille kerrotaan, minkälaiseen kulttuurityöhön rahat muka menevät. Kassilahan on kertonut, että siellä päin maailmaa voidaan hyvin. Halikanat luottavat Taaviin.

Vierailija

Missähän se sarvipää työtään tekee, ei ainakaan Petri Paavolan terveissä mielipiteissä asiasta nimeltään jooga. Tällaista hindulaisuuden levitystä vastustamme nimenomaan siksi että jooga on suoraan sanottuna syvyydestä ja vastaan jumalan tahtoa koska se eksyttää ihmisiä eroon jumalasta. Mikä estää voimistelemasta ilman että höpöttää mantroja demoneita palvoen vaikka suurin osa joogaajista ei sitä ymmärrä tekevänsä. Siksi varoitamme, emme kiihota emmekä rienaa.

Vierailija

Jooga täällä meilla voimisteluharrastuksena, hengitysharjoitteina, mielestäni ei sisällä mitään uskonnollista. Se on ainoataan keskittynyneesti suoritettavia liikkeitä, oikeoppisen hengitysrytmin saattelemana.
Erittäin hyvää ruumiinkulttuuria..sinullekin.

Vierailija

Jumala onkin lempeä ja rakastava. Eikä hän myöskään kiellä kaikkea. En näe mitään pahaa lukemisessa en elokuvissa teatterissa enkä musiikissa vaikkeivät hengellisiä olekaan. Toki ei kiinnosta mitkään sairaat väkivallalla mässäilyt ja rienaukset näin kristittynä. Toki on sellaisia lahkoja joissa melkein kaikki mikä ei ole pakollista on kiellettyä. Ei Jumala sellainen ole. Joogassa vain on aineksia kuten mantrat joilla rukoillaan henkiä todellisuudessa demoneja vaikkei moni harrastaja tajuakaan joogan perimmäistä olemusta eli hindulaisuuteen opettelua. Siksi ne ovat vaarallisia koska jumalan lempeän ja rakastavan sellaisen kuten itsekin mainitsit sijasta rukoillaan pimeyden demoneja. Ei ihmisen pidä elää vanne pään ympärillä niin että kaikki on kiellettyä, se on lakihenkisyyttä mutta joitain asioita kannattaa välttää. Jooga on yksi niistä.

Vierailija

Tuolla toisessa ketjussa keskustellaan älykkyydestä. Onneksi en ole laittanut sinne mitään kommenttia koska nyt voin tunnustaa, että minun älykkyysosamääräni on täysi nolla - ainakin tässä jooga-asiassa. Olen harrastanut joogaa jo useamman vuoden, mutta en yhtään kertaa ole törmännyt mihinkään mantroihin. Kun luen tätä ketjua, alan melkein epäillä että olen ollut vain harrastavinani joogaa kun en ole älynnyt siihen kuuluvan jotakin uskontoa ja mantroja. Kertokaa te viisaammat, eli kun teen venytyksiä ja hengitysharjoituksia niin sekö onkin jokin uskonto? Ymmärränkö oikein? Miten se niin voi olla?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat