Kaksi tapaa lopettaa tupakointi

Vierailija

Jos käytät kofeiinia, sinun on vähennettävä kofeiinin käyttöä ainakin puolella, ennen kuin lopetat tupakoinnin.

Tämä johtuu siitä, että nikotiini lisää kofeiinia pilkkovan maksahormonin CYP1A2 tuotantoa. 20 savuketta vuorokaudessa lähes kaksinkertaistaa tuon entsyymin tuotannon, joka lyhentää vastaavasti kofeiinin puoliintumisaikaa.

Kun nikotiini katoaa kehosta, kofeiinin aineenvaihdunta hidastuu ja kofeiinin taso veressä nousee, aiheuttaen myrkytysoireita joita luullaan nikotiinin vieroitusoireiksi.

Toinen metodi, jonka olen keksinyt itse, on lopettaa kofeiinin käyttö. Kofeiini kertyy elimistöön, mutta se on poistettavissa toiminnallisella ruokavaliolla. Kun veren kofeiinipitoisuus laskee, katoaa tupakanhimo itsestään, koska maksan ei enää tarvitse tuottaa ylimääräistä annosta kofeiinin pilkkojaa.

Tällä tavalla olen päässyt noin 40 savukkeesta päivässä jopa pariin, kolmeen. Eikä minun ole tarvinnut "olla polttamatta", vaan ei ole tehnyt mieli, ja silloinkin kun olen polttanut, tupakka on maistunut todella pahalta ja olen yleensä tumpannut sen parien savujen jälkeen.

Lisää tietoa ja kofeiinin käytön lopetusohjeet löydät blogistani.

http://qmies.blogspot.fi/

Kommentit (1)

Vierailija

Minä lopetin tupakanpolton 7 v sitten .
Kahvinjuontiani en silloin mitenkään vähentänyt.

Alkoholinkäytön lopetin myös kokonaan,
koska: aina jos otin edes yhdenkään annoksen alkoholia,
alkoi tehdä myös tupakkaa mieli.

"alko & tupakka= käsikädessä"

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat