Velkamme kasvaa, mistä pelastus?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Katsoin tuolta velkakellosta ja sieltä näkyi, että olen velkaa yli 12000 euroa. En ole
antanut kenellekään valtakirjaa moiseen, silti se joka päivä kasvaa. Meidän kaksi-
henkisessä perheessä velkaa liki 35000 euroa. Ei hyvä, jotain tarttis tehrä.
Olen tehnyt yli 40 vuotta töitä, joskus jopa kahta duunia. Maksanut veroni. Käyttänyt
hyvin vähän terveyspalveluja, silti ei riitä.
Jostain pitää alkaa säästämään. Mistä? Varmasti mielipiteitä on monia.
Minun ehdotuksiani:
Elintasopakolaiset pois, perheiden yhdistämiset tehtäköön Afrikassa.
Pakkoruotsille stoppi, samalla kaksikielisyyden poisto.
Kieltäytyminen EU:n nettomaksajan roolista.
Kehitysapua vähennettävä ulkomaille, säästyneet rahat suoraan Suomen asunnottomien ja
köyhien auttamiseen.
Suomen ulkomaisten edustustojen vähentäminen.
Suurin säästö saadaan harmaan talouden kitkemisellä. Siihen syyllistyville ehdoton vankeusrangaistus.
Työnteettäjälle ja työntekijälle sekä hänen firmansa johdolle. Harmaa talous vie useita
miljardeja.
Tässä jo säästöä 5-10 miljardia.
Missä sinä säästäisit?

Kommentit (11)

Vierailija

Lainaus:

Äkkiä velkaputki poikki. Jos ei muu auta ni vaikka verkorotuksia.

Ei onnistu äkkipysäys. Tai onnistuu, mutta palveluiden tuotto loppuisi myös kuin seinään. Varakkaat selviytyisivät ostopalveluiden avulla, mutta entäs rupusakki. Samoin kuntien talous romahtaisi. Oltaisiin kuin Kreikassa, samanlainen työttömyys ja palkkoja ei maksettaisi ajallaan jos ollenkaan.
Keskiluokka maksaa veroja jo nyt ihan kiitettävästi. Verot tulevat nousemaan, koska lähes kaikkien kuntien on pakko nostaa äyrin hintaa. Eläkemaksut nousevat, koska huoltosuhde huononee. Arvonlisävero nousee kaikille, rikkaille ja köyhille.

Velanoton jarruttelu on viisainta. Siihenhän hallituksen leikkaustoimet tähtäävät.

Jos Suomen luottoluokitus säilyy ennallaan ja velanotto pysyy aisoissa, ei velanhoito ole vielä ylivoimaista. Näin sanovat taloustieteilijät.

Vierailija

"Jos Suomen luottoluokitus säilyy ennallaan ja velanotto pysyy aisoissa, ei velanhoito ole vielä ylivoimaista. Näin sanovat taloustieteilijät."

Eivät noin sano enää kuin pieni osa taloustieteilijöistä, nekin Kataisen/ Urpilaisen hännystelijöitä.

Vierailija
La mer

Katsoin tuolta velkakellosta ja sieltä näkyi, että olen velkaa yli 12000 euroa. En ole
antanut kenellekään valtakirjaa moiseen, silti se joka päivä kasvaa. Meidän kaksi-
henkisessä perheessä velkaa liki 35000 euroa. Ei hyvä, jotain tarttis tehrä.
Olen tehnyt yli 40 vuotta töitä, joskus jopa kahta duunia. Maksanut veroni. Käyttänyt
hyvin vähän terveyspalveluja, silti ei riitä.
Jostain pitää alkaa säästämään. Mistä? Varmasti mielipiteitä on monia.
Minun ehdotuksiani:
Elintasopakolaiset pois, perheiden yhdistämiset tehtäköön Afrikassa.
Pakkoruotsille stoppi, samalla kaksikielisyyden poisto.
Kieltäytyminen EU:n nettomaksajan roolista.
Kehitysapua vähennettävä ulkomaille, säästyneet rahat suoraan Suomen asunnottomien ja
köyhien auttamiseen.
Suomen ulkomaisten edustustojen vähentäminen.
Suurin säästö saadaan harmaan talouden kitkemisellä. Siihen syyllistyville ehdoton vankeusrangaistus.
Työnteettäjälle ja työntekijälle sekä hänen firmansa johdolle. Harmaa talous vie useita
miljardeja.
Tässä jo säästöä 5-10 miljardia.
Missä sinä säästäisit?

Mieleesi ei juolahtanut, että löytämäsi summa saadaan kokoon myös huonosti hoideetusta hallinnosta. ATL-firmojen rahastus on yleisesti tiedossa. Muita valtavia rahan mustia aukkoja löytyy surkeista palveluntuotantotavoista.

Mitä ihmeen järkeä on panna säästösyistä ihmisiä vankeuteen. Jos olisit huumorimies, ehdottaisit kekseliäiden miesten tuomitsemista julkishallintoon pakkotyöhön säästöjä suunnittelemaan.

Kielipolitiikkasi on hupaisaa. Lopetetaan kaikkien kielten opetus. Siitä vasta säästöä syntyy.

Lisää rahaa köyhien auttamiseen ei tarvita. Säästöä syntyy satoja miljoonia, jos itseaiheutetut syyt, dokaamalla ja ylivelkaantumalla masentuneet jaa uupuneeyt pannaan itse hoitamaan asiansa.

Perustuslaillisten populismi ei pelasta Suomea. Onneksi yhden miehen höpinät eivät maata kaada, vaikka pääsisit valtuustoon. Syntyisi keskustelua.

Vierailija

Lainaus:

Hyvin äkkiä saadaan velkaputki poikki kun ei makseta toisten maiden velkoja.

Suomi ei ole maksanut kenenkään velkoja. Jotain rotia populistihuutoon.
Velkaantuminen kiihtyi vuoden 2008 talousnotkahduksen / pankkikriisin tai miksi sitä taloustaantumaa sanotaankaan jälkeen. Meillä velkaelvytettiin taloutta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Hyvin äkkiä saadaan velkaputki poikki kun ei makseta toisten maiden velkoja.

Suomi ei ole maksanut kenenkään velkoja. Jotain rotia populistihuutoon.
Velkaantuminen kiihtyi vuoden 2008 talousnotkahduksen / pankkikriisin tai miksi sitä taloustaantumaa sanotaankaan jälkeen. Meillä velkaelvytettiin taloutta.

Niin niin ja joskus vuotta 2008 ennen oli Kekkonen ministeri vain.
Ja sinun ano 17.39 rääpäisy se vasta hupaisa olikin, oikein nauruun purskahdin. Sano, ethän ollut tosissasi, ethän?
Jos, niin olen pahoillani puolestasi kunhan lakkaan nauramasta.
Voi jösses mitä populistista räävintää!

Vierailija

Lainaus:

Maksa velkasi pois. Sillähän siitä selviää.

Voi, voi täällä se hampaaton mummo muistelee Suomalaisten hyvinvointia, silloin kun ei ollut velkaa, oli vaan Venäjä ja Kekkonen, ulkomaankauppaakin oli sentään venäjälle, kun se loppui alkoi alamäki. Vauhtia on kelkassa tarpeeksi omiksi tarpeiksi, mutta kun täytyy maksaa toisten hulvattomasti eläneiden velkoja, köyhän Suomen. Ollaan niinku Eurooppalaiset..koko Euroopan omistajat..korruptio siellä on kukkinut maailman sivu, kukaan ei oo maksanu veroja. Annettaisi niitten itte tulla toimeen, irtisanottas Eu- maksuista. Kyllä ne oppis ku saisivat itte räknätä tykönänsä ja ottaa oppia viisaammistaan. Kantapään kautta, sano. Olis Suomellakin helpompaa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Maksa velkasi pois. Sillähän siitä selviää.

Voi, voi täällä se hampaaton mummo muistelee Suomalaisten hyvinvointia, silloin kun ei ollut velkaa, oli vaan Venäjä ja Kekkonen, ulkomaankauppaakin oli sentään venäjälle, kun se loppui alkoi alamäki. Vauhtia on kelkassa tarpeeksi omiksi tarpeiksi, mutta kun täytyy maksaa toisten hulvattomasti eläneiden velkoja, köyhän Suomen. Ollaan niinku Eurooppalaiset..koko Euroopan omistajat..korruptio siellä on kukkinut maailman sivu, kukaan ei oo maksanu veroja. Annettaisi niitten itte tulla toimeen, irtisanottas Eu- maksuista. Kyllä ne oppis ku saisivat itte räknätä tykönänsä ja ottaa oppia viisaammistaan. Kantapään kautta, sano. Olis Suomellakin helpompaa.

Suomella ei olisi mitään hätää ellei olisi hampaattomia mummoja elätettävänä.

Ei oo pelkoo, että joutuisit mua elättämään, on maksettu miljoonia veroina ja annettu iso määrä työpaikkoja yrittäjinä tälle maalle, et jos pystyt perässä niin hyvä.

Vierailija

Hei anonyymi 21:17 !!
Ihanaa, että vihdoinkin on ilmestynyt henkilö, joka haluaa
elättää mummoja.
Minulle luvattiin vain työeläke, jonka olen ansainnut pitkän työurani aikana.
Ottaisin kyllä vastaan vaikka vain 300 euroa kuussa. Sillä saisin hankittua
jotain mukavaa viihdykettä joka kuukausi.
Kiitos jo etukäteen ja suukkoja!!!!!!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat