Riston vastaanotolla: Nämä neljä kysymystä paljastavat alkoholiongelman

3229596

Miksi krapula iskee iän myötä helpommin kuin nuorena? Entä mistä tietää, onko alkoholin käyttö liian suurta? ET:n omalääkäri Risto Laitila kertoo.Lue koko juttu

Riston vastaanotolla: Nämä neljä kysymystä paljastavat alkoholiongelman

Kommentit (6)

Annika

Kysymys kaksi on kyllä turha. Kyllä minä ainakin närkästyn, jos minulta kysellään juomisestani, vaikken käytä alkoholia juuri ollenkaan (l. muutaman kerran vuodessa, max 3 annosta). Olen ihminen, joka ei vain kertakaikkiaan siedä sitä, että kukaan tunkee nokkaansa asioihini. Työterveydessä tästä tuli tappelu, kun olin selkävaivojen takia pitkällä sairauslomalla ja jouduin työkykyselvitykseen. Siihen sisältyy rutiininomaisesti utelua alkoholinkäytöstä sekä suurkulutusta mittaavia verikokeita, joihin en suostunut, koska sairauspoissaololleni oli selkeä syy, eikä minun nähdäkseni kenelläkään ollut syytä epäillä alkoholinkäyttöäni.

Vierailija

Olipa sellaista perusasiaa, jonka jokainen tietää. No, ehkä jollekin kertaus on hyvä. Yksi lause otti korvaan: "Hauskuutta tuova nautintoaine". Alkoholi taitaa tuottaa enemmän hankaluuksia kuin hauskuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hm

Annika, miksi alkoholi on sinulle niin arka asia? Oletko miettinyt? Syitä voi olla.. monia, muitakin kuin se että ajattelet kyselemisen olevan tunkeutumista yksityisasioihin. Sitähän sen terveydenhuollon on tehtävä, kyseltävä, kartoitettava jne. saadakseen käsityksen, mikä minua vaivaa ja miten minua voidaan auttaa.

Vierailija

Miksi näitä videoita ei ole tekstitetty? Jää katsomatta, kun esim. julkisissa liikennevälineissä ei voi pitää ääniä pällä.

En ymmärrä puhetta

Näitä Riston videoita olisi kiva katsoa tekstitettyinä, koska meitä kuuroja viittomakielisiä on, joita tällaiset aiheet kiinnostavat.

Vierailija

Miksi ylipäätään on vain video eikä myös aukikirjoitettu artikkeli! Jäi katsomatta kokonaan

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat