Runo: hellä puhallus

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hellä puhallus. En kyllä nyt saa mitään mielikuvaa ,mikä tässä olis joku viesti tai ajatus

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Hellä puhallus. En kyllä nyt saa mitään mielikuvaa ,mikä tässä olis joku viesti tai ajatus

Ei voi mitään, jos ei ole mielikuvitusta tai ymmärrystä, minusta on ihan selkeä viesti ja montakin elementtiä ymmärrettävästi. Ehkä sinulle liikaa, sotkeutuu, että et saa mieleesi mitään.

Vierailija

Kirjoittaja ymmärtää runonsa, mutta saada lukija ymmärtämään ehkä syvällisenkin ajatuksensa; siihen panostusta.

Vierailija

Lainaus:

Hellä puhallus

Vihreä nurmikko
keltaisena
koivun lehdistä
miljoonien aurinkojen
lomassa hento höyhen
Äidin rakkauden
hellä puhallus

Hei! Mitä jos selittäisin miten tämä ns. runo syntyi.

Olin lenkillä, aurinko paistoi kirkkaana, koivut olivat pudottaneet keltaiset lehtensä nurmikolle, joka aivan loisti keltaisenaan, kuin miljoonat pienet auringot, kun nojailin vahvaan mäntyyn, huomasin valkoisen linnun höyhenen lentäneen lehtien lomaan. Se näytti niin hellältä ja pehmeältä siellä lehtien seassa.Höyhen kun on pehmeä ja kevyt kun sitä sormien välistä puhaltaa ilmaa, tai äiti puhaltaa pipiä pienen sormesta tai polvesta, se on hellää rakastavaa Äidin apua pienen kipuun, joka useasti siitä jo paraneekin. Se hetki oli täynnä valoa ja rakkautta, se oli noin yksinkertainen ajatus. Joka muuttui muutamiksi, teillen lukijoille, käsittämättömiksi sanoiksi :( ikävä. Ei haittaa!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Hellä puhallus

Vihreä nurmikko
keltaisena
koivun lehdistä
miljoonien aurinkojen
lomassa hento höyhen
Äidin rakkauden
hellä puhallus

Hei! Mitä jos selittäisin miten tämä ns. runo syntyi.

Olin lenkillä, aurinko paistoi kirkkaana, koivut olivat pudottaneet keltaiset lehtensä nurmikolle, joka aivan loisti keltaisenaan, kuin miljoonat pienet auringot, kun nojailin vahvaan mäntyyn, huomasin valkoisen linnun höyhenen lentäneen lehtien lomaan. Se näytti niin hellältä ja pehmeältä siellä lehtien seassa.Höyhen kun on pehmeä ja kevyt kun sitä sormien välistä puhaltaa ilmaa, tai äiti puhaltaa pipiä pienen sormesta tai polvesta, se on hellää rakastavaa Äidin apua pienen kipuun, joka useasti siitä jo paraneekin. Se hetki oli täynnä valoa ja rakkautta, se oli noin yksinkertainen ajatus. Joka muuttui muutamiksi, teillen lukijoille, käsittämättömiksi sanoiksi :( ikävä. Ei haittaa!

Äsh! Nyt kyllä sanon niin, että kuvailit runosi synnyn paremmin kuin itse runo. Noista lauseistasi, vähän tietysti muunnellen, tulisi kaunis runo. Siis minun mielestäni.

Vierailija

Niinpä! Tämä nyt vain johtuu siitä, kun olen monisanainen..opettelen olemaan niukkasanainen:)

Vierailija

Ehkäpä olisin kaivannut sanaa "kuin" äidin sanan eteen. Se vois avata tarkoitusta enempi, mulle ainakin.

Vierailija

Siis aivan ihana runo ihana tuommoisena. Runossa ei tarvitse selittää asioita juurta jaksaen,
vaan lukijalle jää joskus liian vaativa tehtävä sisäistää runo. Jos lukija ei ymmärrä niin miinus
kuuluu lukijalle. Ei runolle. No täällä joskus arvostellaan nikin perusteella:-(
Hyvä runo ei vaan avaudu kaikille.
Kiitos valone!

Vierailija

Lainaus:

Siis aivan ihana runo ihana tuommoisena. Runossa ei tarvitse selittää asioita juurta jaksaen,
vaan lukijalle jää joskus liian vaativa tehtävä sisäistää runo. Jos lukija ei ymmärrä niin miinus
kuuluu lukijalle. Ei runolle. No täällä joskus arvostellaan nikin perusteella:-(
Kiitos valone!

Ei ole vaikea arvata kirjoittajaa, miksi nyt et kirjoittanut reilusti nimimerkilläsi, huh, huh, anna mun kaikki kestää!

Tiedoksi, varsinkin sinulle klo 22.38 , luen aina ensiks runon, sitten kirjoitan arvosteluni, sitten katson kirjoittajan.
Sinä siis teet päinvastaisessa järjestyksessä.

Harmi, että sähelsit tuon tekstisi päiväsi päätteeksi, suorastaan pilasit valonen ja minun yhteisymmärryksen.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:

Kiitos valone!

Ei ole vaikea arvata kirjoittajaa, miksi nyt et kirjoittanut reilusti nimimerkilläsi, huh, huh, anna mun kaikki kestää!

Tiedoksi, varsinkin sinulle klo 22.38 , luen aina ensiks runon, sitten kirjoitan arvosteluni, sitten katson kirjoittajan.

Harmi, että sähelsit tuon tekstisi päiväsi päätteeksi, suorastaan pilasit valonen ja minun yhteisymmärryksen.

Hei yökyöpelit!
Mitään ei minun mielestäni ole sählätty. Olen hyvilläni jokaisesta kommentista ja pistän "korvan taa" nukun niiden päällä ja katsotaan sitten aamulla mitä on jäljellä ;)
Hyvää yötä rakaat ihmiset! Nukkukaa hyvin!valone

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kiitos valone!

Miksi kohdistit arvostelun minuun. Tarkoistukseni oli vaan kertoa oma mielipiteeni valonen
runosta ja arvostelusta yleisellä tasolla.
Anteeksi kun närkästyn, mutta miten voit ymmärtää runoja, jos tavallinen viesti tuottaa
vaikeuksia?
Kerro ihmeessä, mitä ajattelit kirjoittaessasi?

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 22.10.2012 22:38
Kiitos valone!

Tätäkö kommenttia nyt puidaan jopa tuolla älykkyyskeskustelussa?
Kenen toimesta, en ymmärrä. Tämähän vaikuttaa itsensä valonen
kirjoittamalta....

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 22.10.2012 22:38
Kiitos valone!

Tätäkö kommenttia nyt puidaan jopa tuolla älykkyyskeskustelussa?
Kenen toimesta, en ymmärrä. Tämähän vaikuttaa itsensä valonen
kirjoittamalta....

En ole tuota kirjoittanut.
Olen pahoillani, että missä liikun siellä aiheutan närää. En tykkää pahaa jos minuun ottaa yhteyttä.
valone@luukku.com

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat