Onnea, äiti! Lue lukijoiden kauneimmat runot äideistä

klo 12:01 | 11.5.2018
Pyysimme ET:n lukijoita runoilemaan äitienpäivän kunniaksi. Saimme ison liudan kauniita runoja, joista parhaimmat ovat tässä. Poimi korttiin, lue äidille tai nauti vain itseksesi.Lue koko juttu
Kauniita runoja äideistä ja äideille.
Miten tärkeitä ne äidit ovatkaan.
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!
Minä koen yhdeksän lapsen äitinä ja yhdeksän lastenlapsen isoäitinä äitienpäivän ahdistavana. Miksi? Koska en voi yhtyä mielessäni niihin äitiä ylistäviin onnentoivotuksiin, koska en tunne olevani sellainen onnistunut äiti, joista ne onnittelurunotkin kertovat. Mieluummin jättäisin koko päivän väliin enkä yhtään loukkaantuisi, jos vaikka aikuiset lapseni unohtaisivat koko päivän ja kortit, kukat ja puhelinsoitot sekä vierailutkin tänne lasten lapsuuden kotiinkin tämän äitienpäivän merkeissä jäisivät tekemättä.
Jos olet yhdeksän lapsen äiti.. Olet saanut todella joka päivä kantaa heistä huolta, antaa aikaa, olla läsnä. Ehkä koet ettei aikasi ole riittänyt kaikkeen, ehkä koet että olisi pitänyt olla varoja parempaan, mutta oikeasti lapsille merkitsee se mitä olet heidän vuokseen tehnyt, oli se sinun silmissä kuinka pientä hyvänsä.
Voin itse sanoa, olen vaikean lapsuuden kokenut nuori aikuinen. Äitini oli harvoin läsnä eikä rahaa ollut harrastuksiin tai muihin hienoihin asioihin. Kuitenkin näin kuinka äitini kamppaili oman elämänsä kanssa jaksaakseen olla äiti. Kävi töissä vaikka oli välillä aivan loppu. Arvostan häntä maailmassa kaikkein eniten. Hänen ansiostaan jaksan taistella omat elämän myrskyt koska olen nähnyt miten äitini seisoo yhä kaikkien vuosien jälkeen.
Äiti on elämäni sankari ja kokee ettei ole antanut minulle mitään.. hän on antanut minulle kuitenkin enemmän kuin olisin voinut pyytää ja hän Ansaitsee kaikki kiitokset. Minunkin äitiä ahdistaa äitien päivä koska hukutan hänet kehuihin, en vain tiedä kuinka muuten saisin hänelle taottua sen että hän on Paras Äiti ja minä olen kaikesta kiitollinen.
Se että on äiti, tekee sinustakin sankarin ja kun lapsesi ovat äitejä, he ymmärtävät enemmänkin mitä äitinä olo vaatii.
Siunattua tulevaa äitien päivää kaikille upeille äideille!
Kiitos kun rohkenit kirjoittaa tänne avoimesti omista tunteistasi. Tunnen muitakin äitejä jotka ajattelevat laillasi. Kiitos sinulle!
Ihana runo
Vierailija kirjoitti:
Minä koen yhdeksän lapsen äitinä ja yhdeksän lastenlapsen isoäitinä äitienpäivän ahdistavana. Miksi? Koska en ...
Minä koen yhdeksän lapsen äitinä ja yhdeksän lastenlapsen isoäitinä äitienpäivän ahdistavana. Miksi? Koska en voi yhtyä mielessäni niihin äitiä ylistäviin onnentoivotuksiin, koska en tunne olevani sellainen onnistunut äiti, joista ne onnittelurunotkin kertovat. Mieluummin jättäisin koko päivän väliin enkä yhtään loukkaantuisi, jos vaikka aikuiset lapseni unohtaisivat koko päivän ja kortit, kukat ja puhelinsoitot sekä vierailutkin tänne lasten lapsuuden kotiinkin tämän äitienpäivän merkeissä jäisivät tekemättä.
❤Ollaan kaikki onnistuneita tavalla tai toisella❤
En ole sankari äiti mitali rinnassa etupenkissä istumassa kuuntelemassa puheita sankari äitien uhrautuvaisuudesta. Olen vain tavallinen ihminen, yksi monien joukosta. Miksi minua muistetaan vain kerran vuodessa? Minulle riittää että kuulen asioiden olevan kohtuullisen hyvin ja elämä kulkee kulkuaan tasaisesti.
Mama
Äideistä parhain sä oot.....
https://www.bing.com/videos/search?q=%c3%84ideist%c3%a4+parhain+s%c3%a4+...
[quote=Vierailija]En ole sankari äiti mitali rinnassa etupenkissä istumassa kuuntelemassa puheita sankari äitien uhrautuvaisuudesta. Olen vain tavallinen ihminen, yksi monien joukosta. Miksi minua muistetaan vain kerran vuodessa? Minulle riittää että kuulen asioiden olevan kohtuullisen hyvin ja elämä kulkee kulkuaan tasaisesti.
Mama[/Mama vastaan sinulle: Kiitos kirjoitit kuin itse ajatelen. Lisäksi tänän 7.5.22. on päivä nille ,jotka eivät ole äitejä,syystä tai toisesta! Lapsetomien päivä.ainoakan iltapäivä kehti ei siitä puhunut tai kukaan lehti runoja ruusuja laitanut.lapsetomus ei aina oma valinta!On myös 8.5.22. päivä nille äideille todella rastava jotka ovat kuolemalle menetäneet lapsensa. Tai aikuisten lapsien kanssa sukset menet ristiin.Koska aikuiset lapset eivät kyenet koskaan puhua asioita suoraan ja nostaa kissa pöydälle.Rankaisevat äitejä,mummoja ,papoja.Ei saa lapsen lapsia tavata.Mutta esimerkinä lapsileen kokevat saman kohtalon..