Runo: Kun olen...

Kommentit (13)

Vierailija

Kaunis ja osuva mietelmä. Miksi olet sitä mieltä, että tuossa tekstissä ei olisi mitään runollista tai sanallisestikaan mitään? Sinulle, teille, jotka olette mielipiteellänne näyttäneet, että ette pidä?
Olisi mukava saada oikeudenmukainen kommentti!

Vierailija

No,nyt luettuani tuon runon,kauniita lauseita kyllä. Mutta niiden tarinallinen yhteen jatkuvuus ei avautunut minulle. Osa lauseista kysymyksen muodossa.......... Runollista tekstiä.

Vierailija

Kun olen...
Kun olen ollut,
olemassaoloni
taittunut.
Muistanenko
siellä
suurinta pettymystä
rakkauttako muistan
olemassaolon kauneutta?

Eikö tämä tarkoita muisteloa tuonpuoleisessa? Ymmärsin muusta yhteydestä, että kirjoittaja on uskovainen. Ajattelen, että Taivaan Ilossa menneet ovat menneitä, eikä olemisen kauneus ole maallisen elämän kauneutta. Vanhassa Runoraadissa Jukka Virtanen olisi marissut, ettei tää voi olla totta.

Vierailija

Tarvitseeko runon olla TOTTA? Tosikoiden ei pitäisi lukea minkäänlaista runoa.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 21.10.2012 22:31
--- Vanhassa Runoraadissa Jukka Virtanen olisi marissut, ettei tää voi olla totta.

Vierailija

Runon pitäisi sykähdyttää. Tässä oli pinnallista pomppimista, lukija ei päässyt matkaan, lukijaa ei viety.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Runon pitäisi sykähdyttää. Tässä oli pinnallista pomppimista, lukija ei päässyt matkaan, lukijaa ei viety.

Pintapompintaa ei mielestäni tuossa ole, vaan hyvinkin yhtenäinen ajatus!

Vierailija

Kun yksittäisetkin lauseet ovat selkeitä, vaikkakin runomitassa, on runokin helpompi sisäistää.
Toisia sykäyttävät toiset asiat kuin toisia, mutta selkeä kerronta on taitolaji.

Vierailija

Lainaus:

Mihinkäs haluaisit matkata?
Eikö runo olisi runo, jos ei voisi hieman haahuilla-- se on luvallista! Ihmisen arkiminä ymmärtää yleensä..hei mää oon! se on siinä, sanottu kaikki elämästä:( Runoilija -saattaa ajatella enemmänkin, yksioikoisemmin, mutkikkaammin, mielikuvitusrikkaammin (ruodusta ei tietenkään saa poiketa,sehän olisi ennenkuulumaton moka) tai sitten ei.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 21.10.2012 22:31
--- Vanhassa Runoraadissa Jukka Virtanen olisi marissut, ettei tää voi olla totta.

Virtasen mielipiteet oli pöydän alta, joskus:) --siis, ei voi olla totta tapahtumana, vai, että joku kirjoittaa tällaista? Minusta tuossa on ymmärrettävä kulku, ajatusta mietteenä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mihinkäs haluaisit matkata?
Eikö runo olisi runo, jos ei voisi hieman haahuilla-- se on luvallista! Ihmisen arkiminä ymmärtää yleensä..hei mää oon! se on siinä, sanottu kaikki elämästä:( Runoilija -saattaa ajatella enemmänkin, yksioikoisemmin, mutkikkaammin, mielikuvitusrikkaammin (ruodusta ei tietenkään saa poiketa,sehän olisi ennenkuulumaton moka) tai sitten ei.

Kyllä hyvä runo ottaa mukaansa hyvään makuelämykseen, ei runon sisältö saa olla "yks hailee, sinne tänne pompintaa", eikä runoilija saa matkaansa kesken jättää, runon anti jää silloin todella vaisuks.

Vierailija

Joo, kielioppi virheitä voi tulla jokaiselle. Pisteet, sun muut merkit ovat tärkeitä.

Vierailija

Lainaus:

Joo, kielioppi virheitä voi tulla jokaiselle. Pisteet, sun muut merkit ovat tärkeitä.

Ei ole tälle runoilijalle!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat