Lellu

Onko täälä meditointija tai mindfullnessia kokeilleita? Olen harrastellut nyt muutaman kuukauden verran mindfullnessia ja kokemukset ovat positiivisia. Haluaisin kuulla muidenkin kokemuksia ja vinkkejä oman motivaation ylläpitämiseen.

Eli kauanko olet meditoinut/harrastanut mindfullnessia?
Miksi aloitit tämän harrastuksen?
Miten tämä on vaikuttanut elämääsi?
Miten ylläpidät motivaatiotasi jatkaa?
Missä meditoit/harrastat mindfullnessia?

Oletko kokeillut meditointia?
Kyllä, nautin siitä!
Kyllä, nautin siitä!
50.0%
Kyllä, mutta oli tylsää
Kyllä, mutta oli tylsää
25.0%
En vielä
En vielä
25.0%
Kyllä
Kyllä
0%
En
En
0%
En ole, enkä aijo!
En ole, enkä aijo!
0%
Ääniä yhteensä: 4

Kommentit (2)

Aloitin mindfulnessin nelisen vuotta sitten,  koska tarvitsin kaikkia mahdollisia lääkkeellisiä  ja lääkkeettömiä kivunhoitokeinoja. Harjoitan sitä edelleen joka päivä, koska minulla on edelleen kipuja, vaikkakaan ne eivät enää ole yhtä kovia kuin ennen leikkaushoitoa, ja mindfulness auttaa hallitsemaan niitä. Katkaisen työpäivän mindfulnessilla. Olen pitänyt muutamia pieniä mindfulness-harjoituksia myös koko työporukalle.

Harjoitan mindfulnessia kaikkialla, missä satun olemaan.

Meditoinnin aloitin jo alle kolmikymppisenä osana joogaharjoittelua. Meditoin silloin säännöllisesti monen vuoden ajan, mutta välissä oli aika pitkä tauko, jolloin tein ainoastaan fyysisiä joogaharjoitteita. 

Teen useita erilaisia mindfulness-harjoitteita, mutta eniten rentoutustyyppistä koko kehon skannausta, johon liitän kivunhoito-osion.  Koen mindfulnessin itselleni mielekkäämmäksi kuin perinteisen istumameditaation, vaikkei niissä isoa  eroa olekaan. En enää pysty  juurikaan istumaan meditointiasennossa, koska vammani ja kipuni on istuinkyhmyjen luona.

Koen, että jos jostakin toiminnasta saa iloa ja hyötyä, motivaatiota ei tarvitse erikseen mistään kaivella, joten en osaa antaa neuvoja motivoinnin ylläpitämiseen. Jos motivaatio loppuu, voi jokin muu tekeminen olla palkitsevampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat