Paha haju nenässä

Paha haju nenässä

Noin vuosi sitten aloin tuntea nenässäni jatkuvasti pahaa hajua. Lääkärissä tutkittiin, tehtiin röntgenit ja bakteeriviljelyt, ja sain yhden lääkekuurin. Silti sama pahan hajun tunne vain jatkuu.
Mistä tämä voi johtua ja miten sen saa pois? Olen terve 66-vuotias nainen, en käytä mitään...Lue koko juttu

Kommentit (8)

Minulla on myös ollut todella paha haju nenässä jo joitakin viikkoja. Ensin oli monen kuukauden täysin hajuton kausi ja sitten pikkuhiljaa paha haju voimistui ja on nykyään päivittäistä. Lääkäri vain totesi että sille ei voi tehdä mitään, vaan loppuelämä on hajun kanssa elämistä. Toivotonta.

Kävitkö erikoislääkärillä (korva-nenä- kurkku)? Jos et niin olisi syytä. Voi olla että siellä muhii jokin bakteeri ja viljely kannattaisi ehdottomasti tehdä. On olemassa Klebsiella bakteeri-laji joka aiheuttaa n.s."hajunenän".

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerronpa jutun tosielämästä:

Rakennuksella työskenteli Kalle ja hänellä oli esimiehenä, kymppinä, Ville.  He eivät tulleet keskenään oikein toimeen.  Kerran kun Ville kiipesi rakennustelineillä ja tuli Kallen kohdalle kerroksissa, pääsi Kallelta kunnon "kaasukakka" eli pieru.  Ville kysyi luimistellen: "Oliko tuo minulle?"  Kalle siihen lakonisesti: "Irti se minusta on, otti sen kuka hyvvään..."

- Sivusta seurannut

Hajuherne

Minulla on ollut hajua myös ja tulee sieraimeen een kuin myrkky , joka tukki nenäontelot, ei lähde yskimällä. Kuvattu on ja kokeet puhtaat. Muut eivät tätä hajua haista vaikka vierellä olisivat. Haju on erilaisia ruokien palaneit hajuja, pesuaineiden,ruudin yms. Haetaan hajut sovelluskaupasta ja ruiskutaan nenään sieraimeen suoraan.

Jokeri77

Minulla alkoi hajut nenässäni n. Kk sitten, sitä ennen oli hammaskipua pari viikkoa, joka kuitenkin häipyi ja haju tuli tilalle, hammastulehdusta ei välttämättä edes huomaa, itse olen melko varma että oma nenähajuni johtuu juuri tästä, joten taidanpa käväistä hammaslääkärillä selvittämässä asian, suosittelen samaa kaikille tästä kärsiville.

Nenukki

Minulla on ollut myös ajoittain nenässä pahaa hajua jo kolme kk:tta ja välillä hampaitakin särkenyt, mutta ei siis koko aikaa. Asian kanssa pystyy elämään, mutta kiusallista se on. Pääasia, jos ei ole mitään vakavaa.

Vierailija

Menin hammaslääkäriin ja löytyi vuosia kiusannut hapaan juuri joka oli kahdesti hoidettu, siellä oli kasvaimentapainen kokkare joka täytyi hampaan kanssa poistaa. Lääkäri selitti, että tulehtuneesta vaikkakin oireettomasta hampaasta saattaa lähteä bakteeri ja seuraus on sydäninfrakti.

Ikävä kyllä noin veljelleni kävi, joka pelkäsi hammaslääkäriä nuoruuden kauhukokemusten jälkeen eikä mennut korjauttamaan hampaitaan. Siis ei koskaan kannata jättää hapaan reikiintymistä tai kipuja  huomiotta. Ikenissä ja juurissa voi muhia tietämättämme vaikka millasia riskejä lyhyeen elämään.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat