15-vuotiaana Jehovan todistajista eronnut Sanna: "Tiesin, että perhe hylkäisi minut"

Harrastukset auttoivat Sannaa vaikeimpina aikoina. "Urheillessa saan purettua tunteet tekemiseen."

Sanna Halinen, 32, erosi Jehovan todistajista 15-vuotiaana vaikka tiesi, että jäisi ilman perheensä tukea. Uusi, itsenäinen elämä tuntui pitkään ihmeelliseltä. Lue koko juttu

15-vuotiaana Jehovan todistajista eronnut Sanna: "Tiesin, että perhe hylkäisi minut"

Kommentit (8)

Joku roti

On siinä uskonto käskee hylkäämään omat lapset . Ja yksi teki itse murhan . HÄVETKÄÄ JOS OSAATTE .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mannamurunen

Surullista jos uskonnon uhri on niin invalidisoitunut, että joutuu ojasta allikkoon, uhrista ateistiksi.
Suosittelen kultaista keskitietä, tervettä armon ja rakkauden kristillisyyttä, joka oli minun elämäni pelastus.

Vierailija

Mannamurunen kirjoitti:
Surullista jos uskonnon uhri on niin invalidisoitunut, että joutuu ojasta allikkoon, uhrista ateistiksi.
Suosittelen kultaista keskitietä, tervettä armon ja rakkauden kristillisyyttä, joka oli minun elämäni pelastus.

Mikä sinä olet sen määrittelemään ettö "joutui ojasta allikkoon" ja miten kenenkin tulisi uskoa?? Se että kristilisyys "oli SINUN elämäsi pelastus", ei todellakaan tarkoita että se olisi sitä kaikille! Minut kristinusko saa voimaan pelkästään pahoin.

Vierailija

Minua häiritsee tämänkaltaisissa jutuissa yksipuolinen kuva, niinkuin että kaikki jehovan todistajat hylkäisivät lapsensa heidän erottuaan yhteisöstä. Paine hylkäämiseen on kova mutta silti uskon, että monet perheet pitävät yhteyttä lapsiinsa eivätkä hylkää heitä. Yleensä vain nämä hylätyt saavat puheenvuoron mediassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tämänkaltaisissa jutuissa yksipuolinen kuva, niinkuin että kaikki jehovan todistajat hylkäisivät lapsensa heidän erottuaan yhteisöstä. Paine hylkäämiseen on kova mutta silti uskon, että monet perheet pitävät yhteyttä lapsiinsa eivätkä hylkää heitä. Yleensä vain nämä hylätyt saavat puheenvuoron mediassa.

Uskot, mutta et tiedä miten suuri osa uskaltaa pitää yhteyttä luopiolapseensa. Yleensä haluamme uskoa vanhemman rakkauteen enemmän kuin yhteisön säännöistä johtuvaan hylkäämiseen. Totuus saattaa olla karumpi.

Vierailija

Helpottaako tuskaa, jos sitä puidaan sosiaalisessa mediassa ?
Ketä se auttaa että poljetaan maan rakoon milloin mikäkin uskonsuunta?
Noinkohan me varttuneet ihmiset, jotka näitä luemme, enää vaihdamme uskontoamme, että jos joku arvelisi näiden kauhutarinoiden toimivan varoituksena tms.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat