Pälvi Ahoinpelto, 61: ”Lapseni oli minulle suuri salaisuus”

Pälvi Ahoinpelto, 61: ”Lapseni oli minulle suuri salaisuus”

"Vähitellen Heini menetti elämänilonsa. Silmien pilke sammui, hymy katosi. Tuntui että hänen kehonsa alkoi kuin riuduttaa itseään", Pälvi Ahoinpelto kertoo Heini-tyttärestään.

Pälvi Ahoinpelto, 61, ei ollut koskaan ajatellut, että voisi saada vammaisen lapsen. Vuodet Heinin kanssa olivat täynnä raskaita vaiheita, mutta myös ihmeellisiä ilon hetkiä.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Vierailija

Kyllä ihmisellä on sopeutumiskykyä ja voimaa kestää sitä mitä elämä milloinkin sattuu eteen paiskaamaan käsiteltäväksi ja kestettäväksi.

Jaana Tommiska

Kirjasi Pikku Heinistä teki minuun aikoinaan suuren vaikutuksen, kun luin sen ennen lasteni syntymää (-93 ja -95). Olen etsinyt kirjaa lukeakseni sen uudestaan, mutten löydä sitä mistään. Olisiko sinulla tietoa siitä, mistä sen voisi saada?

Minulla on itselläni useita perinnöllisiä sairauksia, jota eivät estä vaativaa työtäni. Poikani olivat pienenä vaikeasti ruoka-aineallergisia ja minä ajattelin silloin, että Heinilllä varmaan oli ei-diagnostisoituja ruoka-aineallergioita, sillä kuvauksesi hänen vauva-ajoistaan muistutti nuoremman poikani Akselin ensimmäistä vuotta, jolloin allergiat olivat hoitamattomia. Oli erittäin vaikeaa saada lääkäreitä toteamaan Akselin allergiat ja Heinin vauva-aikoina se oli lähes mahdotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En ole Pikku Heinin kirjoittaja, mutta kirjastosta varmasti löytyy, ainakin kaukolainaksi, jos omassa kirjastossasi ei ole.

Pälvi Ahoinpelto

Jaana Tommiska kirjoitti:
Kirjasi Pikku Heinistä teki minuun aikoinaan suuren vaikutuksen, kun luin sen ennen lasteni syntymää (-93 ja -95). Olen etsinyt kirjaa lukeakseni sen uudestaan, mutten löydä sitä mistään. Olisiko sinulla tietoa siitä, mistä sen voisi saada?

Minulla on itselläni useita perinnöllisiä sairauksia, jota eivät estä vaativaa työtäni. Poikani olivat pienenä vaikeasti ruoka-aineallergisia ja minä ajattelin silloin, että Heinilllä varmaan oli ei-diagnostisoituja ruoka-aineallergioita, sillä kuvauksesi hänen vauva-ajoistaan muistutti nuoremman poikani Akselin ensimmäistä vuotta, jolloin allergiat olivat hoitamattomia. Oli erittäin vaikeaa saada lääkäreitä toteamaan Akselin allergiat ja Heinin vauva-aikoina se oli lähes mahdotonta.

Kiitos, Jaana. On mukava kuulla, että kirjani Pikku Heini on tehnyt vaikutuksen. Kirjoitin sen aikanaan sydän niin auki, että joskus myöhemmin ajattelin, että vähempikin avoimuus olisi riittänyt. Olen saanut kirjasta paljon palautetta, ja mietin nyt, että jos siitä on ollut apua tai lohtua edes jollekulle, se kannatti kirjoittaa.

Kirjastosta kannattaa tosiaan kysellä kirjaa. Osaavat neuvoa, miten löytyisi lainaan. Jos haluat ostaa kirjan, jostakin divarista saattaa löytyä, eikä hintakaan liene paha. Nettihaku auttaa tässä.

Kaikkea hyvää sinun ja lastesi elämään!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat