Mummi

Neljän lapsen äitinä ja kolmen lapsen mummona olen saanut elää Rakastettua ja onnellista elämää vuoden vaihteeseen asti viimeisimmät 10 vuotta tunsin sairauksistani ja huolistani huolimatta olevani Maailman onnekkain ihminen.Vaikka olin elämässäni itkenyt ja nauranut,iloinnut ja surrut,vihannut ja rakastanut .Minut oli hylätty ,minua oli petetty ja samaa yhä edelleen.. Mutta silti 9v sain kökea sen mikä on Ihaninta maailmassa Saada olla MUMMI,kaikki paha hävisi kun sain tuntea kaulassani nuo pikku käsivarret ja lujan puristuksen.Sain kuulla sanat Mummi mummi... kun he ryntäsivät ovesta ,kun he herättelivät yökyläily aamuina... Nuo kolme olivat he jotka pitivät minut Elossa ja antoivat halun elää kauan ja niin terveenä kuin vain mahdollista. Tietysti myös lapseni ja mieheni minulle todella tärkeitä ja Rakkaita kaikien vaikeuksien,ongelmien ja tapahtumien jälkeen Mutta silti nuo Kolme <3
Tammikuussa yhtäkkiä tyttäreni tuo lasten äiti,hän heitti ulos elämästään ensin isänsä,siskonsa ja veljensä ja minua hän ei halunnut hylätä mutta ajan mittaan huomasin ettei viesteihini vastattu eikä yhteyttä otettu. Syynä oli luultavasti en hänen ajatusten mukaan pystynyt hylkäämään näitä kuten hän teki.Kostona lapset ns piilotettiin minulta/meiltä,en kuule heistä,en näe heitä ja jos joku yrittää meistä lähestyä hän uhkaili kaikenlaisella.
Itse olen sairastanut neljän perus sairauden lisäksi Mt-ongelmaa ja sitouduin hoitamaan itseäni juuri perheeni ja etenkin näiden kolmen pienen vuoksi.Olin menossa eteenpäin täynnä toivoa kunnes...... maailmani romahti.... Nyt vain yritän rämpiä eteenpäin päivän yön kerrallaan,pelkään tulevaa,näenkö heitä enää koskaan ...itken yksin ollessa aina en pysty pidättelemään muiden aikanakaan... Kaikkialla on vain muistoja,ajatuksia IKÄVÄ
Ikävöin ja Rakastan yhä myös tuota tytärtäni ihan kuin muitakin lapsiani. Hän on minulle samanarvoinen kuin muutkin vaikka hän tappoikin minun elämästäni aidon ilon. Pelkään myös hänen puolestaan ,hänen jaksamistaan.Tiedän hänellä olevan ongelmia terveydensä kanssa myös kuin myös hän tarvitsisi apua omaan mielenterveyteensä ja sen hoitamiseen. Aikoinaan kun siitä puhuimme niin hän kieltäytyi koska hän pelkää että häneltä viedään lapset,niinkuin minulle tehtiin heidän ollessa ala-ikäisiä ja minä koin ensimmäisen romahdukseni johon osa juurista johtaa minun lapsuuteeni ja äitini hylkäämiseen. Onneksi sain Parhaimman kasvattiäidin,nyt hän katselee meitä tuolla pilvenreunalla hellin katsein <3
En tiedä miten etenisin, mitä tekisin. Tukiverkkoni ympärilläni,perheeni,lääkärit sairaanhoitajat ym.... heiltä alkaa olla neuvot ja voimat loppu..... välillä nousen täynnä uhmaa,Minä alan elää nyt !!!! ... hetki kun mieleeni muistuu viimeisimmät sanat jotka nuorin lausui kun isänsä puki häntä "Mummi,älä anna viedä minua " Pappa muistelee kuinka jouluna vielä pois lähtiessämme 7v tuumasi "Nyt ei kukaan pelaa minun kanssa tuota kun te lähdette" Vanhimman monet halit ja sydämet aina heidän lähtiessään ..... Nuo muistot....... Jäljellä vain taas ihmisraunio vailla toivoa

Kommentit (12)

Vierailija

Ei pidä lyötyä lyödä. Kyllä hän taakkaansa on jo lähes ikänsä kantanut, toivottavasti joskus vielä hellittää.
Jaksamista sinulle ketjun avaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ymmärtääkseni suunnitellaan lakia, jonka mukaan isovanhemmilla on oikeus tavata lapsenlapsiaan.

Hyvä niin. Lapsenlapsille on tärkeää tuntea mummu ja ukki.

Miksi kukaan sen tahtoo estää?

Vierailija

Vaikuttaa siltä kuin tytär hylkisi toisenuskoisia omaisiaan uskonnon tähden, eli itse on lestaadiolainen tai jehovantodistaja. Heillä kun ei ole tapana rakastaa kuin omasnuskoisiaan. Niinhän Jumala ei varmasti ole tarkoittanut.

aloittaja mummi

Tuo ensimmäinen kommentti oli kyllä lyönti silmille mutta voisin kyllä ajatella tyttärenikin voivan kirjoittaa minulle noin.Tuo tapaamisoikeusasia on kyllä takaraivossa mutta ensin tarvitsee  lain ja mahdollisuuden tyttärelle.... Uskosta ei ole kyse,vaikkakin taustalla jehova onkin kuulemma.. Itse kuitenkin eilen sain hiukan voimaa lisää juteltuani erään ihmisen kanssa ja yritän ,yritän vielä....Kiitos teille jotka jo kommentoineet.

Vierailija

Kaikkien täällä tähän vuodatukseen vastaavien kannattaa ottaa huomioon, että kyseessä on aloittajan subjektiivinen, omiin tuntoihin perustuva kannanotto. Kaikissa asioissa on aina vähintään kaksi puolta. Tyttären vastaus puuttuu. Tämän vuoksi en ota asiaan kantaa puolesta tai vastaan. 

Vierailija

Mistä aloittaja voisi kirjoittaa ellei omista tuntemuksistaan?
Niin se on meillä kommentoijillakin, omat käsityksemme ja tuntumamme pohjaavat vastauksiamme. Ei voi kun omasta puolestaan sanoa.
Silti en usko haittaavan ketään jos tsemppaan toista kulkijaa. Matkalaisia täällä kukin ollaan.

Muita osapuolia ei näy, niistä ei tiedetä mutta voimia toivon aloittajalle jaksaa elämää eteenpäin siten kun se on mahdollista. Asioilla on tapana järjestyä.

18.6. Klo 22.32 kirjoittaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni suunnitellaan lakia, jonka mukaan isovanhemmilla on oikeus tavata lapsenlapsiaan.

Vaikkapa sairaalloinen mustasukkaisuus toisessa suvussa voi muuttaa kaiken,on hyvin monimutkainen kuvio.Lapsia manipuloidaan ym. Tietysti olisi jo lapsillekin rikkaus mummu ja ukki suhde,mutta  jos lakiin pitää vedota tuntuu se kyllä aika sairaalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa sairaalloinen mustasukkaisuus toisessa suvussa voi muuttaa kaiken,on hyvin monimutkainen kuvio.Lapsia manipuloidaan ym. Tietysti olisi jo lapsillekin rikkaus mummu ja ukki suhde,mutta  jos lakiin pitää vedota tuntuu se kyllä aika sairaalta.

No, jos muu ei auta. Tietävätpä lapsen lapsetkin, että mummu ja ukki haluaa heihin tutustua, jos epäkypsät vanhemmat sen estävät.

Ps. Oma äitini kuoli ollessani kolmen vanha.

Isovanhempiani en tavannut koskaan, koska he poistuvat tästä maailmasta ennen syntymääni.

Vierailija

Suosittelen mummia keskittymään omien sairauksiensa hoitamiseen. Lapsenlapset kyllä ottavat kasvaessaan aikanaan yhteyttä jos kokevat sen tarpeelliseksi. Silloin mummin on hyvä olla mahdollisimman terve. 

Mummin kirjoituksen perusteella ymmärrän, että  tytär on perinyt mt-ongelmat äidiltään. Mummin on paras antaa tyttären lapsineen olla rauhassa ja odottaa tilanteen tasaantumista. 

Vierailija

Vanhemmat voivat myös olla mustasukkaisia omille vanhemmilleen,jotain sairaalloista pelkoa että lapset tykkäävät enemmän isovanhemmistaan. Itse olin ainakin onnellinen kun lapset tykkäsivät mummustaan,ukkia ei ollut. Eihän ne lapset vanhempiaan lakkaa rakastamasta vaikka vanhemmat olisivat mitä tahansa.

vieras

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin luonnolliseen asiaan kuin lasten yhteys elossa oleviin esivanhempiin ja sukulaisiin pitäisi jokaisen pitää yllä ilman mitään Lakeja. On toki olemassa "pakon omaisia" tilanteita mm lapsen ollessa sairas, että isovanhemmat jne pääsevät kuvioihin mukaan mutta sellaiset yhteydet eivät ole riittäviä vaikkakin kuitenkin käytössä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat