Menkää lusmut töihin!

img

http://img.yle.fi/uutiset/incoming/article6361088.ece/ALTERNATES/w580/1_...

Suomalainen palkansaaja tienasi vuonna 2011 mediaanituloina 2 776 euroa kuukaudessa, josta hän maksoi veroa vajaat 30 prosenttia. Veronmaksajain keskusliiton mukaan vuosituloksi tulee tällöin noin 34 700 ja henkilö maksaa ansiotuloistaan veroja valtiolle vuodessa noin 9 600 euroa.

Mutta mihin eri tehtäviin palkansaajan veroeurot kohdennetaan? Veronmaksajain keskusliiton laskelman mukaan veroeurosta menee eniten sosiaaliturvaan, 43 senttiä ja terveydenhuoltoon toiseksi eniten, 14 senttiä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Lainaus:

Myökö lusmuja? Takana 40 työvuotta ja nyt eläkkeellä,
en ole lusmu enkä mene enää töihin :)

No maksathan sinäkin eläkkeestäsi nuo samat veroeurot edelleen.

Vierailija

Lainaus:

Minä nautineläkkestäni, jonka olen kovalla työllä ansainnut. Minua ei enää työhön oteta.

Jäisi sinullekin eläkkeestä paljon enemmän käteen jos turha sosiaaliturva lakkautettaisiin.

Vierailija

Ketkä ovat aloittajan mielestä niitä lusmuja? Vai alle 30 työvuotta tehneetkö?
Sosiaaliturvamenot ovat huimat! Saa nähdä pystytäänkö niitä tulevaisuudessa jarruttamaan tai jopa poistamaan. Aihetta olisi! Mikä meidät eläkeläiset perii, minullakin voi olla vielä 15 vuotta elinaikaa. Suolivyötä vuosi vuodelta on täytynyt kiristää. Miksi se on jokaisen ikäluokan kohtalo? Historia puhuu noin.

Vierailija

Mitenkä hoitoalalle saatais PÄTEVIÄ hoitajia.
Muitakin kuin hoono soomi, tai lusmuja jotka ei halua tehdä ruumiillista työtä.

Entinen työpaikkani kerjää jatkuvasti porukkaa eläkkeeltäkin töihin.
Ensi viikolla menen auttamaan 2 päivänä.
Saanhan sitten lisää verotettavaa tuloa. :)

Vierailija

Töitä kyllä varmasti on. Mutta kun ei ole sitä palkan maksajaa. Ne lusmut käyvät työkkärin pöydän takana ihan vaan huvin vuoksi.Ja netissä laittavat kymmeniä työpaikka haku ilmoituksia työnantajille. Ihan vaan lusmuillessa. Varmaan ovatkin ilosia kun kumastakaan ei ole työpaikkaa tarjottu ! Voivat jatkaa ilosta lusmuilua.

Eeropoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Töitä kyllä varmasti on. Mutta kun ei ole sitä palkan maksajaa. Ne lusmut käyvät työkkärin pöydän takana ihan vaan huvin vuoksi.Ja netissä laittavat kymmeniä työpaikka haku ilmoituksia työnantajille. Ihan vaan lusmuillessa. Varmaan ovatkin ilosia kun kumastakaan ei ole työpaikkaa tarjottu ! Voivat jatkaa ilosta lusmuilua.

Jos näyttäisit varnaa tietoa raukkamaisen väitteesi tueksi, olisi pohjaa keskustelulle. On niin kiva piiloutua sen taakse, että puhuu "yksitäisistä" tapauksista.

Kyllä suuri tragedia on se, että sadat tuhannet suomalaiset eivät ole kyenneet keräämään riittävää eläketurvaa työelämässä ilman omaa syytään. Kannattaisi iloita siitä, että itse saa istua valmiiseen pöytään, vaikka veroja maksamalla.

Työkkärien työpaikkaluvut ovat silmänlumetta. Miksei koskaan puhuta siitä, miten kallis suojatyöpaikka Työkkäri on? Ihmisille tarjotaan proviisiopalkkaista työtä puolirikollisissa yrityksissä. Tai tämä: Käsityöliikkeen lopettamaan joutunut käsityönopettaja pantiin hakemaan työtä Pietarista, kun oli "kokemusta yritystoiminnasta" ja osasi enlantia.

Luusmuja löytyy lähipiiristäkin, kun vaan avaa silmänsä.

Vierailija

Luulisin, että täällä kirjoittelevat ovat suurimmaksi osaksi eläkeläisiä ja ovat ansainneet eläkkeensä, joten ei tarvetta mennä enää töihin. Vaikka voihan sitä toki tehdä töitä eläkkeellä ollessaankin.
Itse olin suurimman osan elämästäni yrittäjänä, ja viettelen tässä leppoisia eläkepäiviä, vailla suurempia huolia

Vierailija

Miks siis onkaan työkkäreitä ? ? ? Eikö työkkärikortin vois "leimata" vaikka kioskissa, tai netissä.
Lusmuilu siis on ihan iloa noille yli 200 000 työttömälle. Heille pitää vaan sanoa: menkää töihin ! Ja hehän menevät ! Kukas heille palkan maksaa ? Sepä onkin hyvä idea : menkää töihin, ja työttömyyttä ei enää ole......

Vierailija

Viidenkymmenen vuoden työuran tehneenä, joskus elämäntilanteen vuoksi pakaosta kahtakin työtä tehneenä
tuollainen aloitus on loukkaava.
Hyvillä mielin ja pää pystyssä nostan ansaitsemaani eläkettä.
En ole lusmu, enemmänkin "työn sankari"
Lm

Vierailija

Niimpä. Ihmiset kun ovat ihan vapaasta tahdostaan siis työttömiä ! Hyvä kun joku neuvoi : menkää töihin :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat