Rekistöröityminen.

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Ei ole tapahtunut mitään muutosta sitten viime vierailun anomyymit on yhä edelleen voimissaan.

Olisiko toimituksella aikataulusta tietoa koska rekistöröityminen tulisi palstalle pakolliseksi, tämä on vaan niin tyhmää kun suurin osa on anonyymejä, nimimerkin kanssa olisi paljon fiksumpi kirjoittaa, kun tietäis mitä on milloinkin kellekkin kertonut.

Sivut

Kommentit (113)

ookoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Aika pitkälle olen kanssaasi samaa mieltä.
Toisaalta on heitä, jotka kertovat joutuneensa kiusanteon kohteeksi näyttäytyessään kirjautuneena.
Voihan se olla, että joku kuvittelee "siinä se taas itseään kehuu" tms.
Huomautukset ja kiitokset taitaisi ottaa enemmän tosissaan rekisteröityneeltä?
Nii-iin, tai joutuu 'puhumaan' itsekseen, syystä tai toisesta. :)

(muuten, kivan lämpimät sävyt tuossa kuvassasi)

Vierailija

Näkyy täällä sentää joitakin kirjautuneitakin.
Anonyymejä kuitenkin suurin osa, ettei tiedä kelle vastaa, jos vastaa.

Vierailija

Tuosta rekisteröitymisestä on kai täällä ollut puhetta ennenkin
Voihan olla jollakin niin arkaluontoista asiaa, että ei voi omalla nikillään esiintyä ( mutta senhän saa myös piiloon ) ja katsoo että helpompi on esiintyä anonyyminä. Luulen, että omaa terveyttään koskevat jutut ovat ainakin sellaisia.

ookoo - Kun puhuu itsekseen, niin ei ainakaan tule riitaa :)

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niin, onhan rekisteröitymisestä puhetta ollut ennenkin ja useasti. On se vähän kaksipiippuinen juttukin.
Nyt on kyllä ollut erittäin sekavan tuntuista keskustelua. Lauotaan mitä sattuu vaikka olisi asiakeskustelu, tai sitten vihjaillaan jotain mistä ei ota selvää mikä on tarkoitus.

Tiedän, että moni on siirtynyt anonyymiksi loukkausten takia. Toisaalta on vaikea tietää ovatko jotkut kyllästyneet kokonaan ja häipyneet palstoilta. Jotkut taas poistelevat omia asiallisia kirjoituksiaankin ihan turhaan jos kokevat tulleensa loukatuksi ja se on harmi.

Mielestäni täällä vallitsee epäluuloisuuden ilmapiiri voimakkaana, koska ei tiedä aina kenelle esim.iva on osoitettu ja kuka kirjoitti. Voi mennä ihan väärän ihmisen piikkiin ja sehän saattaa olla jollakin tarkoituskin. Joskus viestit ovat niin vihjailevia, että niistä ei tiedä ovatko ilkeilyä vai ei.

Sitten vielä tämä keskustelijoiden jaottelu ja ryhmittely tietenkin anonyyminä, sen mukaan mihin keskusteluihin kirjoittavat. Minä ainakin tunnen kirjoittavani itsenäisesti enkä minkään tietyn porukan mielen mukaan.

Kyllä se on ylläpidon tehtävä saada parannuksia aikaan. Luulisi siellä olevan niin fiksuja ihmisiä, että saavat parannusta aikaan. Nykyisellään ei ole mielestäni hyvä.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Katinka,
Minä olen aina ollut kirjautuneena, vaikka olenkin joutunut parjausten ja herjausten kohteeksi melkein jokaisella palstalla, missä olen kirjoittanut. Siksi olenkin täällä nykysin harvoin käynyt, etten suotta ärsyttäisi ketään. En millään käsitä, miksi aikuisten ihmisten täytyy herjata toista, vaikka eri mieltä olisikin.
Hyvää jatkoa Sinulle ja kaikille muillekin kirjautuneille!
Terveisin Aluisa

ookoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
Adalmiina

ookoo - Kun puhuu itsekseen, niin ei ainakaan tule riitaa :)

Tuostapa tulikin mieleeni AL:n pakinoitsija Pitkon
männävuosien takainen juttu nettikeskusteluista.

Hän esitti mainion strategian palstasodasta, jossa tekee ensin itse kiperän avauksen ja vastaa siihen toisella nimimerkillään salamana ennen kuin kukaan muu ehtii.
Jatkaa vuoropuhelua itseään mollaten saaden muita mukaan, puolustamaan tai herjaamaan.
Lopuksi totesi itsensä olevan “perimmältään mukava mies”, tai jotain. :)
Näin ne jotkut anonyymit saattavat menetelläkin itsensä kanssa keskustellessaan.

Vierailija

Kaikille ei ehkä ole syntymälahjana sosiaalista lahjakkuutta suotu. Näkyyhän se kouluissa ja työpaikoillakin, kun jotkut kiusaavat ja pistelevät toisia. En tiedä mistä johtunee, ei aina huono-osaisuudestakaan. On tutkimuksissa todettu, että koulussa kiusaavat useimmin ne oppilaat, jotka ovat kaveripiirissä suosittuja ja joilla on paljon harrastuksia sekä taloudellisesti hyvin pärjäävä perhe taustalla. Tämä oli minusta yllättävä tieto, kun kuvittelin että huono-osaiset lapset eniten kiusaisivat.
Kiusaajista ei kannata välittää, pikemminkin heitä käy sääliksi, kun eivät kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Kun joku sanoo minulle pahasti, en ole ymmärtävinäni piikkiä, vaan koetan vastat kohteliaasti, vaikka käsi puristuisi nyrkkiin taskussa.

Vierailija

Kirjoitan kyllä ihan samat mielipiteeni anona kuin rekisteröityäni. Voihan anonyymille vastata laittamalla sinne sen kellonajan niin menee oikealle anolle. Olemme ihan yhtä hyviä ihmisinä anonyymeinäkin, turha syyllistää.
-Sar-

Vierailija

Tässä on vanhaa keskustelua rekisteröitymisasiasta.
http://www.nettiet.fi/forum/et-raati/1642/

ja onhan sitä käsitelty muistaakseni monessa muussakin keskustelussa.
Eikös Et-Sari kerran järjestänyt oikein äänestysluontoisen mielipide-
tiedustelunkin asiasta? Iäisyyskysymys se on edelleenkin.

Minä olen kannattanut rekisteröitymis/kirjautumispakkoa koko ajan,
sehän on helppo homma ja on mukavaa tietää kuka sanoi mitäkin.
Sillä tavoin keskustelu onnistuu paremmin.

Aluisalle terkkuja, muistan kyllä vieläkin sen ajanjakson, joka johti
tuohon edellä kertomaasi tilanteeseen. Silloinhan se tilanne oli lähes
samanlainen kaikkien nimimerkeillään kirjoittavien kohdalla.
Tule vain useammin meidän kanssa "haastelemaan", olen monesti
kaivannut kirjoituksiasi.

t. Maria07

ookoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

an 16:30

Lainaus:

...On tutkimuksissa todettu, että koulussa kiusaavat useimmin ne oppilaat, jotka ovat kaveripiirissä suosittuja ja joilla on paljon harrastuksia sekä taloudellisesti hyvin pärjäävä perhe taustalla. Tämä oli minusta yllättävä tieto, kun kuvittelin että huono-osaiset lapset eniten kiusaisivat.
Kiusaajista ei kannata välittää, pikemminkin heitä käy sääliksi, kun eivät kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan.
Kun joku sanoo minulle pahasti, en ole ymmärtävinäni piikkiä, vaan koetan vastat kohteliaasti, vaikka käsi puristuisi nyrkkiin taskussa.

Heikompiosaiset saattavat helpommin samaistua niihin kiusattuihin, ihan siitä taustastaan johtuen.
Luulen, että mieluummin puolustavat kiusattuja kuin osallistuvat itse.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Anonyymien kanssa jokainen kommentti on kuin uuden ihmisen kommentti. Nikillä kirjoittavia oppii "tuntemaan" paremmin. Nikillä kirjoittajien kanssa syntyy ikäänkuin jatkumo keskustelusta. Anonyymit ovat vain kertakommentteja.
Minulle on silti sama, miten kukakin haluaa kirjoittaa. Vaikka keskustelu onkin sujuvampaa, kun kirjoitetaan nikillä tai muulla nimellä, josta voi "tunnistaa" kirjoittajan

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Kirjoitan kyllä ihan samat mielipiteeni anona kuin rekisteröityäni. Voihan anonyymille vastata laittamalla sinne sen kellonajan niin menee oikealle anolle. Olemme ihan yhtä hyviä ihmisinä anonyymeinäkin, turha syyllistää.
-Sar-

Uskon kyllä, että niin teet Sar (muusako). Ei sinua kukaan syyllistänyt. Olen minäkin jonkun viestin anonyyminä kirjoittanut, mutta en ilkeilymielessä. En myöskään itseni kanssa keskustellut. Olen myös aloittanut terveyspuolella kaksi keskustelua anonyyminä tarkoituksella ja yhden vahingossa toiseen osioon.

Luin jostakin keskustelusta äskettäin kommentin joka oli vastaus tietylle anonyymille, mutta ei siitä selvinnyt ketä tyhmäksi nimitettiin. Oli niin fiksuille tarkoitettu kai. Jätti vähän hämmennyksiin. Kyllä olemme yhtä hyviä ihmisiä anonyymeinäkin kuin olemme kirjautuneinakin. Ei se kirjautminen tai kirjautumattomuus ihmistä muuta toisenlaiseksi, eikä siitä kysymys ole. Uskon, että suurin osa toimii noin kuin sinäkin, myös anonyyminä.

Pitäisi ajatella kokonaisuutena palstan toimivuutta. Ylläpitohan säännöistä päättää, mutta aina voi ajatuksiaan esittää.

Eeropoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
Tunturikihu

Ei ole tapahtunut mitään muutosta sitten viime vierailun anomyymit on yhä edelleen voimissaan.

Olisiko toimituksella aikataulusta tietoa koska rekistöröityminen tulisi palstalle pakolliseksi, tämä on vaan niin tyhmää kun suurin osa on anonyymejä, nimimerkin kanssa olisi paljon fiksumpi kirjoittaa, kun tietäis mitä on milloinkin kellekkin kertonut.

Kun jokaiselle kommentille syntyy automaattisesti yksilöivä tunnus, tämän aiheen (kirjautumispakon) uudelleen esiin kaivaminen ajaa ilmeisesti peiteltyjä päämääriä. On turha toistaa, että kirjautuneilla on rauhoitettu alueensa. Muutama viikko sitten käytiin rinnakkaiskeskustelua samasta aiheesta anoina ja kirjautuneina. Kurinalaista kirjoittelua vaativat käykööt itse laskemassa tuloksen. Vapaata mieltä ja ilmaisua kahlitsevat ne, jotka eivät siedä erilaisen mielenilmaisun vapautta.

Ei anonymina kirjoittamisen oikeus ole tietojärjestelmän vahinko, vaan osallistujille annettu oikeus. Aina on niitä, joiden ainoa tapa osallistua on vaatia vastuuta niiltä, jotka käyttävät vapauksia. Ne, jotka vaativat, hyväksyvät usein vain sen, minkä sallivan itselleen. Tällainen paistaa kommenteista lähes kaikissa keskusteluissa. Olisi oikeudenmukaista ja toisia huomioivaa, että vapauksia rajaavat kirjottelisivat ainakin huonoina hetkinään ET-raadin alueella.

Vierailija
Tunturikihu

Jatka vain muualla. Seuraavan kerran voit kirjautua vuoden kuluttua. Silloin on rekistöröinti jos sellainen on tulossa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat