Oletko onnistunut tinkimään?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Uusimmassa et-lehdessä (nro 18, 7.11.) toimittajamme yrittää tinkiä kolmessa eri ostospaikassa.

Miten ja missä sinä olet onnistunut tinkimään? Entä missä tinkiminen ei ole onnistunut?

Kerro omat kokemuksesi!

Kommentit (2)

ookoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen onneton tinkijä.
Jostain on mieleeni iskostunut ajatus, jos minulla ei ole varaa ostaa tuolla hinnalla - jätän ostamatta.
Ulkomailla yhtä tuskaa koko puuha. :D

Juttu on toisinaan kääntynyt aivan päinvastaiseksi.
Mm. kerran matkustin taksilla, jossa asiakkaan eteen penkin selkänojaan oli kiinnitetty tarra:
“Lueskele vaikka sähköpostiasi!” Jotenkin noin.
Selvähän se, vähäpuheinen kuljettaja halusi jurotella itsekseen. Mielenkiintoaan yllä piti täysillä kailottava radio.
Perillä kaivelin vähän ylimääräistä, ennenhän se oli oikein tapana, kärsimyksilleen - kuten maitsin.

Toisen kerran sama temppu suutarissa, jonne piipahdin korjauttamaan katkennutta laukun hihnaa.
Suutari katseli remmiä mainiten: “mulla tuollaista nastaakaan ole”.
Päästiin sopimukseen ettei sen niin piirun tarkkaa olisi ja siinä korjatessa hän sitten kertoili potevansa perheensä kanssa parhaillaan vatsaflunssaa (kävi ilmi mm. puhelusta).
Homma hoitui ja maksoi euron, laitoin toisen euron sille vatsurille, nauruksihan se meni.

Olen kyllä joskus nuoruudessa mielestäni onnistunutkin, tinkiminen ei tosin ollut se sana mikä mieleen tuli.
Muiden asioiden ohella vein pankkiin kolikoita laskettavaksi, virkailija totesi menevän niin ja niin paljon laskennasta.
Minäpäs maksan sitten tämän laskun niillä jos niin on, uhittelin. Ei mennyt automaatille laskentapalkkiota.
Toinen onnistuneempi taksireissu oli öiseen aikaan, rahat vähissä ja kotiin mielestäni liian pitkästi käveltävää.
Viimeisen setelin näytin kuljettajalle ja pyysin: siihen ja siihen suuntaan niin pitkälle kuin tällä pääsee. Ihan kotiportille pääsin eikä mittari edes raksuttanut.

Vierailija

Kotimaan kaupoissa en koskaan tingi - olen tinkimisessä erittäin huono.
Tunisian basaareissa olen viimeksi tinkinyt mielestäni erittäin
onnistuneesti. Siellähän ei tarvitse muuta kuin kävellä ovesta ulos
ja sanoa, että liian kallista. Kohta kauppias ryntää perässä kadulle,
vetää käsipuolesta takaisin sisälle ja hinta on jo alentunut roimasti :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat