Keksi kiva yleisnimi

Vierailija

Leskiavopuolisoni aikamiespojalla on tytär. Puolisoni on siis ukki, mutta mikä minä olen tuolle pikkuiselle 2-vuotiaalle, jonka kanssa minulla on lämmin ja läheinen suhde?
Avomummi, varamummu, avoisoäiti, mummeli vai mikä? En haluaisi olla pelkkä etunimeni, mutta tähän asti minua kutsutaan etunimelläni. Ja entä sitten jos oma poikani tulee isäksi? Silloin ainakin olen mummi. Sen asian olen tehnyt selväksi. Mummi-sanaa en luovuta luomupoikani isän nykyiselle avopuolisolle. Sen olen tehnyt selväksi jo etukäteen.

Olisi mukavaa, kun jo heti alkuun olisi sellainen nimi käytössä, joka kelpaisi kaikkien kolmen pojan lapsille. Kahden uusiopojan ja yhden luomupojan:)

Odotan kivoja ehdotuksia.

"Ukin vieressä nukkuva"

Kommentit (7)

Vierailija

Vastaavassa tapauksessa laitan esim. onnittelukorttiin Varamummo, lapsi taas kutsuu minua Orvokki-mummoksi.
Mummohan ei ain välttämättä ole isoäiti.

Vierailija

Etunimesi-mummi tai -mummo tai -mamma.

Etunimen kanssa yhdistetty meillä toimii hyvin, koska lapsenlapsilla on kaksi mummoa. Toinen on Kerttuli-mummi ja toinen on Kaarina-mummo. Varmaan sama yhdistelmä toimisi teilläkin, sillä todennäköisesti näillä lapsilla on oikeita mummoja kaksi ja uusiomummoja ainakin yksi ellei useampia. Nimi on hyvä erotteleva tekijä ja lasten helppokäyttää sekä muistaa. Onko mummi sitten sukua tai ei, sillä ei lapsen näkökulmasta ole suurta eroa, kunhan hänellä on henklö, jota pitää mummina. Suhde on se oleellinen tekijä.

Vierailija

Minusta tähän sopisi joku positiivinen nimi kuten "täti Retiisi" se ei nole vaikea pienenkään muistaa sekä olisi sadun omainenn niinhän pienelle kuuluukin.

Vierailija

Kävisikö etunimi+täti, esim. Liisa-täti. Silloin lapsi tunnistaa sinut nimesi perusteella. Varmaankin muut perheenjäsenet käyttävät etunimeäsi. Eli: Ukki ja Liisa-täti tulevat kylään/Sain auton ukilta ja Liisa-tädilta jne. Mielestäni täti-sana pitäisi nostaa uuteen arvoon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat