Seta järkyttynyt eheytys ja manipulaatiohoidosta

Vierailija

Suomen Mielenterveysseura ja Seta ovat tuoneet esille olevansa huolissaan vaikutuksista, jotka tähtäävät ihmisten seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen manipulaatiohoidon, eli niin sanottujen eheytyshoitojen kautta. Järjestöt ovat huolissaan minkälaisen ilmapiirin eheytyshoidot luovat ihmisten terveyteen ja yhteiskuntaan.

Suomen Mielenterveysseura ja Seta ei ota ollenkaan huomiota sitä, että moni homoseksuaali on tullut elämässään siihen pisteeseen, että haluaa vaihtaa homoseksuaalisuuden heteroseksuaalisuuteen ja sen seurauksena hakeutuu eheytyshoitoon. Kyseessä on siis ensin oma halu, jonka jälkeen hän itse vapaaehtoisesti hakeutuu eheytyshoitoon, eli toiminnan piiriin, jossa tuetaan hänen haluaan muuttua homosta heteroksi. Kyse ei siis ole manipulaatiohoidosta, vaan eheytymisestä ja seksuaalisen identiteetin muuttumisesta oman halun tähden.

Lue järisyttävä artikkeli asioista joista ei uskalleta puhua ääneen http://koti.phnet.fi/petripaavola/eheytysmanipulaatio.html

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Höh, niin kauan kuin nuo ovat vapaaehtoisia ja yksilön itsensä haluamia, niin minun mielestäni niillä on vain hyvä vaikutus yhteiskuntaan. SETA nyt taitaa vaan taas politikoida, pelkää että kannattajat vähenevät.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Voivatko "hoidot" olla vapaaehtoisia, jos lähtökohta on se, että homoseksuaalisuus on iljettävää ja sairasta ja syntiä ja siitä pitää pyrkiä eroon, jotta olisi täysivaltainen jäsen tässä yhteiskunnassa?
Jos annetaan ensin ymmärtää, että tapasi toteuttaa seksuaalisuuttasi on kauhistus "normaaleille" ihmisille ja sitten tarjotaan mahdollisuutta "eheytyä" kauhistuksesta, vapaaehtoisesti.......hmmyy...

On tietenkin ihmisiä, jotka ihan aidosti haluavat muuttua ja silloin siinä ei ole mitään kyseenalaista. Mutta jotenkin jo se lähtökohta, että toisessa on jotain pahasti vinossa, on aika kauhea.
En tiedä, eikä taida tietää kukaan muukaan, miksi on homoseksuaaleja tai muita seksuaalisuuden muotoja kuin heteroseksuaalisuus. Raamattu sanoo jotain näistä asioista, mutta vaikka olen uskossa, en voi vain sanoa, että homoseksuaalisuus on synti ja iljetys.
Jos homo sanoo olevansa sellainen, mikä minä olen sanomaan, ettei se ole oikein. Eihän mikään asia maailmassa tapahdu sattumalta uskovan maailmankuvassa. Miksi Jumala siis sallii lapsen syntyä erilaiseksi ja sitten kieltää seksuaalisuuden toteuttamisen? Vaikea kysymys ja siksi jätänkin sen ratkaisemisen Jumalalle ja toivoisin, että muutkin jättäisivät.
Tiedän sen, että moni nuori, joka huomaa itsessään tälläisiä tunteita, käy läpi helvetin. Ei meidän toisten enää tarvitse sitä lisätä.
Tiedän senkin, että moni mielellään kivittäisi minut, mutta sille ei voi mitään. Minä en ole saanut asiaan selvää vastausta Jumalalta ja siksi ajattelen, ettei minun tehtäväni ole arvioida kenenkään tarvetta "eheytyä". Vai omaa itseään voi eheyttää, jos kokee sen tarpeelliseksi.

Vierailija

Aloittaja siteerasi: " Suomen Mielenterveysseura ja Seta ovat tuoneet esille olevansa huolissaan vaikutuksista, jotka tähtäävät ihmisten seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen manipulaatiohoidon,..."

Petri Paavola pani paremmaksi: "Seta järkyttynyt eheytys ja manipulaatiohoidosta".

Asiat ovat niinkuin ne tulkitaan. Petri Paavola järkyttyi, miksi ihmeesä?
He, he: http://koti.phnet.fi/petripaavola/eheyt...aatio.html

Vierailija

Lainaus:

Petri Paavola pani paremmaksi: "Seta järkyttynyt eheytys ja manipulaatiohoidosta".

Paavola ja se toinen ovat tämän foorumin ammattijärkyttyjiä noin viikko per järkytys tahtiin. Minä järkytyn järkytyksen määrästä ja aihelistasta. Kiinnostus seksuaalisuuteen pistää miettimään, hmmm... ?
Taitavat herrat itse linkkailla blogejaan tänne. ;)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Paavola ja se toinen ovat tämän foorumin ammattijärkyttyjiä noin viikko per järkytys tahtiin. Minä järkytyn järkytyksen määrästä ja aihelistasta. Kiinnostus seksuaalisuuteen pistää miettimään, hmmm... ?
Taitavat herrat itse linkkailla blogejaan tänne. ;)

Samaa mieltä.
Tietääkö kukaan onko Jari Ivanainen ja Perti Paavola sama henkilö. Satusetien joukkoon menisi vielä Johan Bäckman.

Vierailija

Mistä nuoren mieli murrosvaiheessa voi tietää vuosikausia eteenpäin, mitä haluaa? Eiköhän siitä ole pitkälle kiinni, mieliteoista, kokeiluista, himosta tehdään asioita, niin ihmisen seksuaalisella kuin muillakin elämänsä alueilla. Siis mistä voi esim. murrosikäinen ihminen oikean suuntansa tietää, jos ympäristö ja tiedotusvälineent ym. välittää väärää, kaiken sallivaa, ristiriitaista tietoa seksuaalisuudesta.
Ymmärrän täysin jos henkilö tulee homoudestaan tai lespoudestaan haluun eheytyä normaaliin seksuaalisuuten, joka on hetero ja vastuullinen aikuisuus.
Turha näitä asioita on Jumalalta kysellä. Vastuusta vetäytyvä henkilö, kuinka ihminen voi olla turvana ja tukena ja auttaa seksuaalisissa tai muissakaan ihmistä rassavissa kysymyksissä. Kun ei ole mistään mitään mieltä. Ei edes uskovana noudata sitä minkä Raamattu tuomitsee.Ei mielestäni voi.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Mistä nuoren mieli murrosvaiheessa voi tietää vuosikausia eteenpäin, mitä haluaa? Eiköhän siitä ole pitkälle kiinni, mieliteoista, kokeiluista, himosta tehdään asioita, niin ihmisen seksuaalisella kuin muillakin elämänsä alueilla. Siis mistä voi esim. murrosikäinen ihminen oikean suuntansa tietää, jos ympäristö ja tiedotusvälineent ym. välittää väärää, kaiken sallivaa, ristiriitaista tietoa seksuaalisuudesta.
Ymmärrän täysin jos henkilö tulee homoudestaan tai lespoudestaan haluun eheytyä normaaliin seksuaalisuuten, joka on hetero ja vastuullinen aikuisuus.
Turha näitä asioita on Jumalalta kysellä. Vastuusta vetäytyvä henkilö, kuinka ihminen voi olla turvana ja tukena ja auttaa seksuaalisissa tai muissakaan ihmistä rassavissa kysymyksissä. Kun ei ole mistään mitään mieltä. Ei edes uskovana noudata sitä minkä Raamattu tuomitsee.Ei mielestäni voi.

Meidän yhteiskunnassamme on jo jonkin aikaa myös homoseksuaalisuus ollut normaalia seksuaalisuutta. Myös homoseksuaalit elävät vastuullisessa aikuisuudessa yhden partnerin kanssa ja hankkivat lapsia. He eivät ole yhtään sen vastuuttomanpia aikuisina ja vanhempina kuin me heterotkaan. Varmaankin päin vastoin, koska heidän lapsen saantinsa ei ole kovin yksinkertaista.
En ole homoseksuaali, mutta oman heterouteni tiesin kyllä aika varhaisessa vaiheessa....pojat kiinnosti ;) Uskon, että homoseksuaaleilla on samoin.
En tiedä tarkoititko kommentillasi minua, mutta vastaan silti. Ihminen, joka antaa toisen itse löytää oman seksuaalisuutensa sen sijaan että huutaa suureen ääneen:" synti, iljetys, luonnonvastainen," voi varmasti tukea seksuaalisuutensa kanssa kamppailevaa paremmin.
Olen joskus törmännyt uskovaan ihmiseen joka elää parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Minä en kyseenalaista hänen uskoaa. Ei ole minun tehtäväni, Jumalan on tuomio. Ja kuten se Raamattu sanoo: joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven.

Anonyymi 08.11.2012 15:54
Kirsikankukalla on varaa kirjoitella, kun tietää, ettei lähiseudulta löydy riittävästi kiviä tukevan naisen kivittämiseen. :D

Kyllä meillä tuossa kaivannossa kiviä näyttää olevan ja kyllä niitä välillä viskelläänkin. Täälläkin :D
Kauniisti ilmaistu tuo tukeva
Kyllä minä olen ihan ihanan lihava ;)

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Turhaan halusit ymmärtää - vastuullinen aikuisuus - väärin. Yleisellä tasolla puhuttaessa!
Homoseksuaalien ei edes pitäisi saada lapsia. Suhde on väärä jos lapsella ei ole ÄITIÄ, on vain kaksi isää! Etkö edes Jumalan sanan mukaan voisi kunnioituksesta olla samaa mieltä Jumalan kanssa?

Vierailija

Lainaus:
Kun ei ole mistään mitään mieltä. Ei edes uskovana noudata sitä minkä Raamattu tuomitsee.

Olen sitä mieltä, että Suomessa eletään Suomen lakien mukaan. Ei Raamatun tai Koraanin.
Samalla suulla kauhistellaan islamin käsityksiä seksuaalisuudesta, mutta halutaan lakikirjaksi Raamattu. Yhtä hyvin siellä neuvotaan kivittämään naisia ja poistamaan homot kansan keskuudesta.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:
Kun ei ole mistään mitään mieltä. Ei edes uskovana noudata sitä minkä Raamattu tuomitsee.

Olen sitä mieltä, että Suomessa eletään Suomen lakien mukaan. Ei Raamatun tai Koraanin.
Samalla suulla kauhistellaan islamin käsityksiä seksuaalisuudesta, mutta halutaan lakikirjaksi Raamattu. Yhtä hyvin siellä neuvotaan kivittämään naisia ja poistamaan homot kansan keskuudesta.

Saako jo Suomen lain mukaan kaksi miestä, homoja ottaa jonkun muun synnyttämän lapsen omakseen?

/quote

Saako jo Suomen lain mukaan kaksi miestä, homoja ottaa jonkun muun synnyttämän lapsen omakseen?

Adoptioasiaa on käsitelty, mutta lakia siitä ei vielä ole muistaakseni.

Siinä tapauksessa saa omakseen, jos miehellä on jo oma lapsi ex-puolison kanssa eikä äiti halua tai voi pitää lasta. Lasta ei oteta parisuhteensa rekisteröineeltä isältä huostaan isän homouden vuoksi. Näin ymmärrän sisäisen adoption tulkinnan.
Ehkä joku lainoppineempi tietää tarkasti.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Turhaan halusit ymmärtää - vastuullinen aikuisuus - väärin. Yleisellä tasolla puhuttaessa!
Homoseksuaalien ei edes pitäisi saada lapsia. Suhde on väärä jos lapsella ei ole ÄITIÄ, on vain kaksi isää! Etkö edes Jumalan sanan mukaan voisi kunnioituksesta olla samaa mieltä Jumalan kanssa?

Lapsella voi olla kaksi äitiä, kaksi isää, yksi äiti, yksi isä, yksi äiti ja isä tai sijaisvanhemmat. Perheet ovat aika moninaisia tänä päivänä.
Tiedän kyllä ne Raamatun kohdat, mutta minusta ne eivät ole yksiselitteisiä. Ja toisaalta minun tehtäväni on pitää huolta omasta Jumalasuhteestani ja rukoilla toisten puolesta jos he mielestäni elävät väärin uskovan elämää.
Voin tietenkin näyttää ne Raamatun kohdat, jos joku sitä kysyy, mutta mitä ne paikat tarkoittavat, sitä en tiedä.

Tämmöinenkin paikka Raamatussa on:Muistuta heitä( kristittyjä) olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit, etteivät ketään herjaa, eivätkä riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan Tiit.3:1-2
valitettavasti en tässäkään pärjää ilman armoa, joten minusta ei ole kivien heittelijäksi.

Vierailija
kirsikankukka55

Lapsella voi olla kaksi äitiä, kaksi isää, yksi äiti, yksi isä, yksi äiti ja isä tai sijaisvanhemmat. Perheet ovat aika moninaisia tänä päivänä.
Tiedän kyllä ne Raamatun kohdat, mutta minusta ne eivät ole yksiselitteisiä. Ja toisaalta minun tehtäväni on pitää huolta omasta Jumalasuhteestani ja rukoilla toisten puolesta jos he mielestäni elävät väärin uskovan elämää.
Voin tietenkin näyttää ne Raamatun kohdat, jos joku sitä kysyy, mutta mitä ne paikat tarkoittavat, sitä en tiedä.

Tämmöinenkin paikka Raamatussa on:Muistuta heitä( kristittyjä) olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit, etteivät ketään herjaa, eivätkä riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan Tiit.3:1-2
valitettavasti en tässäkään pärjää ilman armoa, joten minusta ei ole kivien heittelijäksi.

Kyllä olet- hyvä! Etkö ole vaarassa menettää minuutesi? Oletko onnellinen voidessasi noin uskoa? Tuntuuko sinusta koskaan, että suoritat uskoasi?

Vierailija

Niin....
mekö olemme toistemme tuomitsijoita."Älkää tuomitko,ettei teitä tuomittaisi".
Olen ennekin tästä aiheesta kauan sitten keskustellut tai ainakin kirjoitellut.
Tunnen niin monta gay-ihmistä,miehiä ja naisia ja bi-henkilöitä,sekä myös ihmisen,nuoren naisen ,joka haluasi vaihtaa sukupuolensa,koska ei ollut lesbo,vaan syntynyt väärään sukupuoleen kuten hän koki,hän on nyt naimisissa,terveen kauniin naisen kanssa fiksuna miehenä.
Ei tuollaista lähde huvikseen tekemään,pitkät leikkaukset ja psykiatrinen hoito.On oltava paha olo,todella kun uskaltautuu tällaiseen.
En mene sanomaan mikä on oikein tai väärin,siihen minulla ei ole oikeutta,varmasti taivaassa nähdään nämä asiat niiden oikeissa valoissa.
On kai parempi elää tasapainoisessa suhteessa, jos nyt sellaisia on,kahden naisen tai miehen kanssa kuin riitaisan perheen pahoipideltynä lapsena.
En itse ymmärrä kuin heteroseksuaalisuuden,mutta hyväksyn ihmiset,jotka eivät sitä ole,jopa sielunsisaria ja veljiä olen löytänyt herkistä itsensä etsijöistä.
Olen kirrsikankukan kanssa tasan samaa mieltä.Homofobisuus kätkee oman ongelmansa.
Jokainen voi katsoa omaan sydämeensä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat