Saatko tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita?

Saatko tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita?

Jodin saanti on Suomessa huolestuttavasti laskussa. Myös muiden hivenaineiden ja vitamiinien saantiin kannattaa kiinnittää huomiota.  Lue koko juttu

Kommentit (4)

Mr D

Taas tuli sellaista höpöhöpöä että.. Isolla osalla suomalaisista on merkittäviä puutteita useissa vitamiineissa ja hivenaineissa. Vähemmälläkin kyllä hengissä pysyy, mutta hyvän terveyden kannalta se ei ole mitenkään optimaalista. D-vitamiini on hyvällä tasolla, kun veriarvo on n. 115nmol/l tai vähän enemmän. Yleensä siihen joutuu syömään vähintään 100mcg/vrk purkista.

Vierailija

Ihan jäätävää tuubaa taas kerran.

Miten joku media kehtaa tällaista roskaa kirjoittaa ja joku vielä ostaa tätä lehteä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Asiaan perehtynyt

Mitä on Havaijinsuola?
Minä käytän Himalajan suolaa sekä ruususuolaa. Ja puhdistamatonta merisuolaa. Ruuanlaitossa kuivattua merilevää silloin tällöin, merilevätabletteja otan päivittäin. Miksi kylmäpuristetusta kookosöljystä kilpirauhasen toimintaan vaikuttavana aineena ei ollut mainintaa? Jos asiantuntijan väitteet jodinsaannista olisivat paikkansapitäviä, mitään kilpirauhasvaivoja meillä ei Suomessa olisi. Suosittelisin tarkempaa asiaanperehtymistä ennen kuin julistat harhaluuloja kaikkien luettavaksi. On olemassa hyviä kirjoja joissa kerrotaan viisaasti nykytietämyksen mukaan asioita. Eikä siinä ole mitään niin muodikasta etteikö niistä voisi vanhanaikaisen koulukunnan edustajakin jotain oppia.

Vierailija

Vitamiinien jne puutteista kirjoitetaan oikereineen paljon MUTTA mistä löytää asiallista tietoa niistä vitamiineista jotka ovat epäterveellisiä yliannostuksina?

Ettei vaan ole #osta ja osta sekä kärsi# terveyskauppaamisista kysymys!

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat