Nainen 1969

Olisi kiva löytää matkaseuraa Dubaihin marraskuulle 2018.
Tarkoitus on nauttia kiireettömästä ajasta ja kierrellä kaupunkia.
Olen 49 vuotias nainen, en polta enkä käytä alkoholia.

Kommentit (8)

Vierailija

Olen monta vuotta ihmetellyt, mikä saa ihmiset matkustamaan Dubaihin kun ottaa huomioon, että Dubai on täysin keinotekoisesti rakennettu kaupunki. 

Dubain väestöstä yli 80 % on hyväksi käytettyjä vierastyöläisiä, intialaisia, pakistanilaisia, filippiiniläisiä jne, jotka raatavat siellä nälkäpalkalla (vähän yli 100 euroa /kk) epäinhimillisissä työolosuhteissa vailla lakko- ja ihmisoikeuksia. Työsuojelusta ei puhettakaan. Dubaissa ei ole sananvapautta.

Rikkaat öljysheikit rakennuttavat tekosaaria ja korkeita torneja, joita innokkaat eurooppalaiset menevät ihailemaan. Menee minulta yli ymmärryksen. Ainakaan minä en matkusta Dubaihin tai muuallekaan Arabiemiraateissa. Tekee niin pahaa ajatella siellä raatavia, hyväksikäytettyjä  ja useita kuolleita työläisiä. 

Liikkuja

Huomaa ettet ole käynyt paikanpäällä.

80% väestöstä ei ole niin sanotuista kolmansista maista pelkästään, vaan sieltä löytyy niin työntekijöitä euroopasta, iso-britaniasta, usa:sta, austraaliasta, kanadasta kuin myös pohjoismaista.

Totta on se, että mainitsemista maista tulee työntekijöitä jotka tekevät monen tasoisia töitä.

Oletko koskaan ajatellut kuinka paljon esim. lapsityövoimaa käytetään suomalaisten suosimassa Thaimaassa puhumattakaan seksiturismista. Sen lisäksi Aasian maissa ei ole myöskään mainitsemisia lakko- ja ihmisoikeuksia, saatika työsuojelua, puhumattakaan kunnon palkasta.

Elämä on valintoja täynnä, toiset menee toisaalle ja toiset muualle, jotku taas jurruttaa koko elämänsä kotona ja ihmettelee maailman menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Klo 13.40.  Totta puhut, en ole käynyt Dubaissa. Syyt löytyvät viestistäni klo 13.08. 

Tästä 80 % väestöstä on pelkästään 50 % halpatyövoimaa intialaisia ja noin 20 % muita halpatyöläisiä, joten eurooppalaisten + muiden maiden osuus on todella pieni.  Eurooppalaiset + muut länsimaalaiset työllistyvät Dubaissa asiantuntijatöihin, saavat hyvää palkkaa ja heidän elinolosuhteensa ovat täysin eri luokkaa kuin halpatyöläisillä. Näin dokumentin pohjoismaalaisista työntekijöistä muutama kuukausi sitten. He elävät Dubaissa ikään kuin jonkinlaisessa kuplassa, omassa yhteisössään vailla kosketusta todellisuuteen. 

Kyllä. Olen ajatellut lapsityövoimankäyttöä ja muita epäkohtia aina matkustaessani. Tämän vuoksi valintani eivät ole kohdistuneet Thaimaahan tai  muihin Aasian maihin. Tämä ei silti tarkoita, että olisin jäänyt jurruttamaan kotiini vaan olen matkustellut noin 30 maassa ympäri maailman.  Joissain maissa olen joutunut hieman joustamaan periaatteistani mm sananvapauden suhteen mutta Arabiemiraattien kaltaisten maiden suhteen en ole valmis joustamaan koska mielestäni sinne fyysisiin, alempiarvoisiin  töihin menevien ihmisten hyväksikäyttö on häpeällistä. 

Nyt taas mennään hakoteille, aloittajahan etsii itselleen matkaseuraa Dubaihin.  Jos joku ei halua sinne matkustaa  ja tuoda syynsä esille niin siihen tarkoitukseen  sitten uusi ketju.

terveenä takaisin Suomeen

Nainen 1969 kirjoitti:
Olisi kiva löytää matkaseuraa Dubaihin marraskuulle 2018.
Tarkoitus on nauttia kiireettömästä ajasta ja kierrellä kaupunkia.
Olen 49 vuotias nainen, en polta enkä käytä alkoholia.

Hyvät on ominaisuudet, mutta vain noila tiedoilla lähtisin kyllä yksin reissuun. Onko Dubain emiraatti turvallinen maailmankolkka?

Vierailija

Olen käynyt Dubaissa  enkä moiti, millainen maa ja sen ihmiset ovat. Lähtisin uudestaan, tosin mikään ei vastaa sitä ensimmäistä matkaa . Turvallisuus on aina jokaisen ihmisen itse harkittava jokaisessa matkakohteessa. 

Vierailija

Rohkenen olla eri mieltä Mökin muorin kanssa. Tällä foorumilla avataan monenlaisia ketjuja milloin mistäkin aiheesta eikä keskustelu useinkaan pitäydy pelkästään avatussa aiheessa vaan rönsyilee sinne sun tänne. 

Tässä ketjussa haetaan matkaseuraa Dubaihin. Mielestäni on asiallista ja täysin aiheellista informoida mahdollista matkaa harkitsevaa Dubain "tilanteesta". 

Aikaansa seuraava matkailija ottaa myös huomioon eettiset asiat. Jos ei välitä niistä niin eikun matkalaukkua pakkaamaan ja menoksi Dubaihin. 

Vierailija

Olin mieheni kanssa Dubaissa yli 10 vuotta sitten. Ainakin silloin oli sellainen tunne, etten olisi halunnut siellä yksin olla. Ihan hyvä hankkia matkaseuraa. Muutaman kerran lähdin illalla ulos kävelemään kokeeksi yksin. Tuli turvaton olo, vaikken ole arka. Taksit pysähtyivät yhtenään tarjoamaan kyytiä ja kaupoissa miehet katsoivat kuin lehmä uutta konttia. Hotelli ei ollut aivan ydinkeskustassa vaan osittain rakennustyömaiden keskellä. Ehkä tänä päivänä tilanne on jo toinen. En silti ole toista kertaa menossa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat