Fibromyalgia ja työelämä

Vierailija

Oletko työelämässä ja jos olet, niin mitä teet ja kuinka paljon?

Itse olen osatyökyttömyyseläkkeellä ja työni on kevyttä sisätyötä, jossa kävelen, seison ja istun. Välillä konttaan pöytien alla.

Aion hakea kokoaikatyökyvyttömyyseläkettä, koska en jaksa. Jos en pääse, niin otan lopputilin, kun seuraavat YT-neuvottelut tulevat.

Töiden jälkeen vaan makaan ja nukun. Viikonloppuisin jaksaa käydä kylässä taikka elokuvissa.

T: 1

P.S
Nimetkää itsenne esim. numeron mukaan, niin tietää kuka on kuka.

Kommentit (4)

Vierailija

Hei, olen vielä kokoaikatyössä, tavallaan asiakaspalvelua, mutta pää pitäisi olla skarppina. Mulla on muutama muukin sairaus, ja mietittiin jo syksyllä osa-aikaisuuden hakemista, mutta sitten tajusin että yksinasuvana ja asuntovelkaisena en pärjäisi niillä tuloilla, joten yritän vielä riekkua työelämäss. Viitisen vuotta olis ihan viralliseen eläkeikään. Joskus on vaikeampia jaksoja, eli työpäivän jälkeen jaksaa ainoastaan nuokkua sohvalla - eihän tämä ihmisen elämää ole, mutta tällä mennään nyt - valitettavasti.

T: fibro2

Vierailija

Hei! Itse olen kärsinyt fibrosta n 10 uotta. Työvuosia takana melkein 40. Viimeisimmät vuodet koulunkäyntiavustajana joten tunnit aika vähäiset. Sitten supistettiin henkilökuntaa, nyt vuoden työttömänä. Fibro ei riitä sairaseläkkeen saamiselle. Ulkona hirveät säryt jos sataa, tai tuulee jne. Popsin Buranaa päivisin, yöllä nukun tunnin jaksoissa. Otan yhden Stilnot kolme kertaa/viikossa nukahtamiseen, sillä nukun n 6 tuntia, muuten pari kolme tuntia/yö.
Säryt jokapäiväiset, ei auta mitään, ei jumppaa, ei venyttelyä, seuraavana päivänä uudet säryt., niskassa, hartioissa, jaloissa, käsivarsissa ym ym. Tämä on helvetellinen piina jota kukaan muu kuin fibrolainen voi ymmärtää ; (
Jaksamista Sinulle, tervetuloa joukkoon ; )

Vierailija

Lainaus:

Hei! Itse olen kärsinyt fibrosta n 10 uotta. Työvuosia takana melkein 40. Viimeisimmät vuodet koulunkäyntiavustajana joten tunnit aika vähäiset. Sitten supistettiin henkilökuntaa, nyt vuoden työttömänä. Fibro ei riitä sairaseläkkeen saamiselle. Ulkona hirveät säryt jos sataa, tai tuulee jne. Popsin Buranaa päivisin, yöllä nukun tunnin jaksoissa. Otan yhden Stilnot kolme kertaa/viikossa nukahtamiseen, sillä nukun n 6 tuntia, muuten pari kolme tuntia/yö.
Säryt jokapäiväiset, ei auta mitään, ei jumppaa, ei venyttelyä, seuraavana päivänä uudet säryt., niskassa, hartioissa, jaloissa, käsivarsissa ym ym. Tämä on helvetellinen piina jota kukaan muu kuin fibrolainen voi ymmärtää ; (
Jaksamista Sinulle, tervetuloa joukkoon ; )

Ihan samoilla mennään täälläkin. Liki 60 vuotta ikää ja pitkän työrupeaman jälkeen työtön ja suoraan ns. eläkeputkessa. Särkylääkkeet eivät auta fibroon. En ota usein muihinkaan särkyihin jotka aiheutuvat nivelrikoista ja muista rappeutumista, ajattelen että mennään kaikki säryt samalla kun kuitenkin fibrokipu jää. Yöunet ovat sieltä tänne mutta nyt on aikaa vaikka päivällä nukkua. Yritän liikkua ja ulkoilla mahdollisimman paljon. Odotankin jo varsinaista eläkettä koska en enää kelpaa mihinkään. Eläkeputkesta voi siirtyä 62-vuotiaana eläkkeelle ellei sekin ikä ole jo nostettu. Eipä meillä paljon konsteja ole jos ei ymmärrystäkään, yritetään vaan ajatella että ainakin joku ymmärtää: toinen fibro.

Vierailija

Kyllä ei ole tietoakaan eläkkeestä. Ja jos jollain vippaskonstilla saisikin, ei ole taloudellisesti mahdollista - työkyvyttömyyseläke on kuitenkin selkeästi pienempi kuin palkka. On vain yritettävä tuskan kanssa selvitä päivästä toiseen, kukaan ei elätä, joten vaihtoehdot ovat vähissä. Välillä masentaa, aika rajustikin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat