Kynsisieni tarttuu usein uimahallissa: ”Vain 60 prosenttia tartunnoista saadaan häädettyä lääkkeillä”

Vanhemmiten kynsisieni iskee helpommin kuin nuorena ja sitä on vaikea hoitaa. Diagnoosi ja mahdollinen lääkitys kannattaa aina hakea lääkäriltä.Lue koko juttu

Kynsisieni tarttuu usein uimahallissa: ”Vain 60 prosenttia tartunnoista saadaan häädettyä lääkkeillä”

Kommentit (4)

Vierailija

Omalla kohdallani pitää paikkansa, että kynsisienen saa uimahallista ja siitä eroon pääseminen on todella vaikeaa. Nuorena kävin uimahallissa uimassa 2-3 kertaa viikossa. Pidin muovisia sandaaleita yleisissä tiloissa mutta altaaseen mennessä otin ne pois kuten myös suihkussa kun pesin jalkoja. 

Kynsisienestä eroon pääseminen kesti yli 10 vuotta. Minulta poistettiin kaksi kertaa kaikki varpaankynnet koska ensimmäisen poistamisen jälkeen kynsisieni tuli uudestaan. Jouduin heittämään pois kaikki käyttämäni sukat ja desinfioimaan kaikki kengät. Kynsien poistamisen jälkeen, uusien kynsien kasvamisen aikana levitin niille sudilla lääkeliuosta. Jouduin lopettamaan uimahallissa käynnin kokonaan toisen kynsien poistamisen jälkeen . Sen jälkeen ei kynsisieni oli uusiutunut. Surku sinällään koska pidän uimisesta todella paljon ja uiminen on hankalaa talvisin ulkoilmassa.

Vierailija

Onko mahdollista, että minulla on kynsisieni kun isälläni on ja olen vasta 16 vuotias. Kerran minulla irtosi kynsi kokonaan ja nyt on samean värinen yksi kynsi ja siinä menee vaakatasossa ylhäällä jotakin viivoja en tiedä miten kuvailisin. Pitäisikö vaan odottaa vai alottaa lääkitys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, että minulla on kynsisieni kun isälläni on ja olen vasta 16 vuotias. Kerran minulla irtosi kynsi kokonaan ja nyt on samean värinen yksi kynsi ja siinä menee vaakatasossa ylhäällä jotakin viivoja en tiedä miten kuvailisin. Pitäisikö vaan odottaa vai alottaa lääkitys

Kannattaa lukea tuo juttu ennen kuin laittaa tänne kysymyksen. Kynsisienessä kynsi ei koskaan irtoa kokonaan tai itsestään. Jos on oikeasti huolta kynsien suhteen niin isä varmaan tilaa ajan lääkärille?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea tuo juttu ennen kuin laittaa tänne kysymyksen. Kynsisienessä kynsi ei koskaan irtoa kokonaan tai itsestään. Jos on oikeasti huolta kynsien suhteen niin isä varmaan tilaa ajan lääkärille?

Minulla oli kynsisieni. Olin ihotautilääkärin hoidossa. Kyllä vain irtosi kynsi kokonaan. Se sienen vaurioittama kynsi irtosi j uutta hyvää alkoi tulla. Tosin siihenkin tuli sieni ja ongelma kesti 5 vuotta.

Oli sormien kynsissä. Tästä on aikaa jo 30 vuotta.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat