ET kysyy: Oletko tehnyt hoitotestamentin?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Etusivun kysymys on tällä hetkellä:

Oletko tehnyt hoitotestamentin?

Vastaa ja perustele tässä ketjussa!

Kommentit (8)

Vierailija

En ole tehnyt, mutta mielessä on ollut tehdä se. Hoitotestamentti on hyvä olla olemassa, mutta kunnioitetaanko sitä todella?

Vierailija

Olen tehnyt hoitotestamentin jo n. 10 vuotta sitten. En halua, että läheiseni joutuvat tekemään vaikeita ratkaisuja ja käymään ns. "kasvia" katsomassa. Kun toivoa ei ole - on parasta päästää irti. Turha hoito, on todella turhaa!

Vierailija

Enpä ole vielä saanut aikaiseksi, kiitos kun muistutitte. Olemme kyllä mieheni kanssa siitä puhuneet, emme halua jättäytyä muiden vastuulle. Otan asian tärkeyslistalle ensimmäiseksi.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä hoitotestamentti on hyvä olla olemassa, sikäli kuin se on oma vakaa tahto. Itse olen sanonut ettei minua missään nimsessä saa laittaa turhaan mihinkään letkuihin. Muistelen omaa äitiäni, jonka viimeiset päivät olivat pelkkää tuskaa ja kidutusta.
Terveisin Aluisa

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen tehnyt hoitotestamentin, sillä luotan siihen, että hoitavat lääkärit ovat pystyviä kertomaan totuudenmukaisesti omaisille onko odotettavissa käännettä parempaan.
Siinä vaiheessa kun ei enää itsellä ole mahdollisuutta eikä kykyä vaikuttaa keinotekoisesti elämän ylläpitämisen lopettamiseksi, niin hoitotestamentistä käy selville kaikille osapuolille potilaan selkeä tahto.

Vierailija

Olen ajatellut asiaa, sillä äitini kuoli puolisen vuotta sitten ja hänelle tehtiin elvytyskielto vasta silloin, kun hän oli jo niin muistamaton, ettei varmaan edes tiennyt mistä siinä oli kysymys. Ehkä olisi jo nyt aika (61v) tehdä jonkinlainen hoito/hoitamattomuustestamentti, ettei asia jää omaisten harkintaan, koska tiedän, että on aika tukalassa tilanteessa silloin, kun omainen on mukana eikä "vanhus" tiedä mistä edes puhutaan ja päätetään hä'nen asioistaan.

Vierailija

Itselläni on ollut hoitotestamentti jo kohta kolmekymmentä vuotta. Olen sitä mieltä, että 1.)se helpottaa suuresti läheisten tuskaa surun keskellä, 2) jos tällä tavalla voi pelastaa/helpottaa jonkun elämää, niin mikä sen suurempi asia. Suosittelen lämpimästi kaikille.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En ole tehnyt vielä hoitotestamenttia. Havahduin vasta kun luin nämä edelliset. Nyt pitääkin selvittää miten se tehdään koska haluan ehdottomasti sen tehdä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat