Sivut

Kommentit (83)

Kiikun kaakun

Minulle lääkäri suositteli 100 mg Primaspania,  koska silmissäni oli ja on edelleen jotain näköhäiriöitä. Nämä ilmeisesti kuitenkin johtuvat alkavasta silmänpohjarappeumasta, joka todettiin pari vuotta sitten.

Olen kuitenkin syönyt tuon annokseni, koska siitä nyt ei ole haittaa, annoshan on pieni. Närästää kyllä aika herkästi, mutta sitä voi hoitaa katsomalla mihin aikaan syö eli ei ennen ruumiillisia ponnisteluja, joissa joutuu kumartelemaan eikä illalla ennen nukkumaanmenoa.

Tavallisessa aspiriinissa on viisinkertainen määrä yhdessä tabletissa. Lääkäri sanoi, että 50 mg ei riitä, jos aiotaan hyötyä saada, vasta 100 mg:lla on jotain merkitystä. Sanoi myös, että nykyään kaikille diabeetikoillekin tuo annos määrätään varmuuden vuoksi. En ole diabeetikko ja lopulta näyttää, että verenpaineenikaan ei pahasti vialla ole, laihduttamalla saisin sen todennäköisesti aivan ihannelukemiin. Helpommin vain sanottu, kuin tehty.

Aspiriininhan sanotaan olevan ihmelääke ja estävän jopa pahanlaatuisia suoliston kasvaimia.

Lähiomaiseni on sydänifarktin  ja sydänoperaatioiden jälkeen syönyt sitä jo pitkälti toistakymmentä vuotta. Siinä sivussa Plaviksiakin jonkin aikaa.  Ennen minä Primaspania syön, kuin jotain Marevania jatkuvine kontrolleineen.

Nyt minulla on menossa terveydentilan kontrolli ja kun menen kohta uudestaan lääkäriin, aion kysyä tuon tarpeellisuudesta uudelleen.

Minusta on kuitenkin aika pieni harmi verrattuna moneen muuhun jatkuvaan lääkitykseen. Tietääkseni aika monet lääkäritkin syövät aspiriinia jatkuvasti pieniä annoksia ja kerran eräs lääkäri radion haastattelussa vastasi kysymykseen, mitä lääkettä yli 40 vuotiaan kannattaisi syödä, jos jotain ennaltaehkäisymielessä syö: Aspiriinia.

Näin se menee

50 mg on liian pieni.  Kysyin tätä lääkäriltä nimenomaan ja hän sanoi, että on tutkimusten mukaan syötävä tuo 100 mg, mikäli haluaa siitä jotenkin hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Outoa

Minusta tuntuu , että kiireiset lääkärit kehottavat syömään Primaspania vain varmuuden vuoksi, kun ikää on yli 60. Olin ihan terve ,ei mitään lääkitystä tai korkeata kolestrolia tai verenpainetta   , mutta olin  69 v. vanha mennessäni vain yleis tutkimukseen !!!

Lääkäri suositteli Primaspanin käyttöä päivittäin ettei tulisi veritulppia tms ??!!!  (yhteiskunta säästää varmuuden vuoksi ettei tulisi sairaalakuluja yhteiskunnan piikkiin)

Ei ne ehdi tutkimaan ja helpommalla pääsevät, kun varmuuden maximoimiseksi määrätään lääkettä josta ei ole haittaakaan.

Nyt olen vuoden joka aamuna ottanut sen pillerin ja ei mitään haittaa ole ollut. Sehän sulaa vasta ohutsuolessa johtuneeko siitä en tiedä ! (ystävälleni tuli veritulppa yllättäen ja sairaalareissu, joten syy siinä, että uskoin lääkäriä)

Vierailija

Niin tekee ja vaikuttaa elimistössä kolme, kolme vuorokautta sanoi apteekkari, että ei tarvitse joka päivä, jos vain varmuudenvuoksi ottaa.

Vierailija

Kyllä on mukavampi pistellä Primaspania, kuin joutua aivoverenkiertohäiriön jälkeen liuotushoitoon, Kirurgi sanoi mulle, ettei edes INR-arvoa tartte miettiä, kun pistelee Primaspania Marevanin lisukkeena. Mutta eihän tää oo lääkäripalsta. Jokainen käyköön kontrolleissa ja noudattakoon saamiaan ohjeita. Viksumpia ne on kuin kylppärin peilin ääressä keksityt.

Vierailija

Joo! Sain n. kk sitten aivoverenkiertohäiriön. Tutkittiin tosi tarkkaan Oulun yliopistollisessa sairaalassa, vaikka olen 69v. Tehtiin aivokuvaukset monenlaisilla koneilla ja selkäydinkoe, mutta mitään ei löytynyt. Sanottiin että se oli TIA- eli tilapäinenaivoverenkiertohäiriö ja sain Primaspania 100mg/ pvä. Minulla on astma, niin kiellettiin kaikki muut särkylääkkeet, joissa on asetyylisalisyyliä. mutta vatsassa samat häiriöt kuin eräällä toisella kirjoittajalla. Vatsa  painaa kuin jauhosäkki eikä tahdo kulkea. Ei kulkenut ennenkään, mutta nyt vielä huonommin. Syy ehkä primaspan.

keski-ikäinen

Käyttäjä

Olen syönyt Primaspan 100mg toista vuotta koska sain ohimenevän muistinmenetyksen  ja huimauskohtauksia myös  eikä mitään syytä löydetty vaikka tutkittiin tietokonekuvauksin pään aluetta ja sydämen tutkimuksia myös.

Koska äidilläni oli 70v kolme pientä aivoinfarktia jotka johtivat dementoitumiseen mikä kesti 10v niin syön mielelläni Primaspania jos se vain vähänkään estää näitä infarkteja. Niin kauhea se 10v oli kun iloinen ihminen muuttui kykenemättömäksi tekemään mitään ja muuttui aivan muumioksi jolla ainoastaan silmät liikkuivat loppuaikoina.

Nämä ovat niitä asioita jotka täytyy itse päättää kukaan ei voi päättää toisen puolesta syökö tablettia vai ei.

Minä olen päättänyt syödä loppuelämäni  jos se minut dementialta pelastaa.

Vierailija

Minulla rytmihäiriöitä (ei kuulemma vaarallisia) ja kun alkaa  muljahdella, niin otan primaspanin 100mg, siihen yleensä loppuvat.  Miehelläni kolme vuotta sitten pieni infarkti ja lääkäri määräsi samaisen lääkkeen!891

Minä

Minä sain tästä "vaarattomasta" lääkkeestä pohjukkaisuoli ja mahalaukun kroonisen tulehduksen joka todettiin tähystyksellä ja näytepaloilla ja söin lääkärin määräyksellä en suosittele käyttöä ominpäin.

Moonshiners66

Minä käytin primaspania 100 3vuotta ja jatkuvasti oli nokkosrokkoa. Yleinen aiheuttaja on asetyylisalisyylihappo. Pakko oli lopettaa lääkkeen käyttö kun tuo urtikaria tuli krooniseksi. Ei jaksanut enään sitä kutiavaa ihottumaa. Vahvalla kortisonivoiteella pitkä kuuri niin pääsi eroon siintä ihottumasta! Primaspania en voi enään käyttää koska ihottuma tulee takaisin.

kandivainaa

Parasetamoli nukahtamislääkkeenä?? Taidat olla yksi niistä lääkeriippuvaisista, jotka luulevat.  

Vierailija

Lääkärin määräämän Primaspan-lääkityksen (100mg) joutunut keskeyttämään.

Muutaman päivän jälkeen alkaa ikenistä vuotaa verta. 

mies 1954

eipäs popsita primaspaniakaan ilman lääkäriä ja seurantaa.

oma esimerkki ei ole iloksi: se aiheutti monen vuoden suolen verenvuodon, lopulta hemoglobiinin tippumisen 87:ään, kaikkia mahdollisia verenkierron häiriöitä.  ei kiertänyt veri sormiin, varpaisiin. jopa siittiöiden tuotanto hupeni. sääristäkin lähti ihokarvat, koska niiden juuret eivät saaneet verta. kunto laski ja askel lyheni hälyttävästi.

onneksi 7 vuoden ihmettelyn jälkeen tuli nuori tutkija lääkärikseni - ja muutaman viikon "puhtaan" kauden jälkeen laski verenpaine, nousi hemoglobiini ja olo paranivat - ja kaikki tarvittavat jäsenet elpyivät.   kuntoutus jatkuu.

primaspan on pienelle osalle - kuten minulle - vakava riski

ja keskiverto lääkärikin lukee tätä päätään puistellen - "ei voi olla totta". on se.

Vierailija

Onkohan kenenkään kaatumatauti pahentunut Primaspanin vuoksi? Minun ei ainakaan. On turvallista tietää, etteivät verihiutaleet rakastu toisiinsa Primaspania napostellessa.

Vierailija kirjoitti:
Onkohan kenenkään kaatumatauti pahentunut Primaspanin vuoksi? Minun ei ainakaan. On turvallista tietää, etteivät verihiutaleet rakastu toisiinsa Primaspania napostellessa.

Ihan niin, kiitos mielipiteestäsi! Ihana, ja iloinen asia että joskus tapaa positiivisesti suhtautuvan mielipiteen. Noin minäkin hiutaleistani ajattelen, tässä kohdassa ei pidä rakastua...siis hiutaleiden, mutta muuten voi vielä asian suhteen elää toivossa!

Vierailija

Eipä oo kuulut tommosta että, että tulis pukamat eiköhän ne tuu kovasta ulosteesta ku matka aina kovalla.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat