Sivut

Kommentit (83)

Peräpuk

Mulla kaas peräpukamat rupes vuotaan ku olin käyttäny primaspania 50??..en tiä sit johtuiko tosta vai mistä ???

Vierailija

valone kirjoitti:
Lainaus:

Lääkäri ei ole määrännyt minulle Primaspania (saa ilman reseptiä), mutta syön ajoittain sitä pienimmällä annostuksella eli 50mg, koska se tuntuu antavan "potkua" elimistön/sydämen toimintaan ja "selkeyttää" päätäni.
Hoitaja City:n terveyskeskuksessa sanoi, että "ei sitä saa syödä ilman keskustelua lääkärin kanssa, koska se ohentaa verta !"
Hemoglobiinini on 146. olen nainen 64v. (tupakoin, se kuulemma nostaa HB-arvoa) Kysymykseni: Mitä vaaraa voi olla Primaspanin käytöstä kyseisellä annostuksella ? Olen suurinpiirtein terve. Verenpaine normaali, haarukan 70/120 sisällä pyörii. Pientä huimausta on ajoittain ja aamuisin tunne, että lyökö sydän ollenkaan. Primaspan antaa sen tarvittavan "potkun tunnin parin päästä, että "lähtee kulkemaan". Pitääkö mennä lääkäriin ?

Olen syönyt n. viisi vuotta kyseistä saman vahvuista, joka aamu. Onhan siellä myös lääkeaskissa selostus, kaikesta huomioonotettavasta ennen käyttöä.Minulla ei ole mitään haittaa, kaikki arvot ovat normaalit. Tosin on myös beetasalpaaja, hyvin pienellä annostuksella rinnalla, alkavaan sepelvaltimotautiin. Eikö sydäntäsi ole tutkittu, esim rasituskokeella.Sain lääkityksen tutkimusten jälkeen.

Minulla on sama tilanne, arvot olivat kuitenkin päin honkia 2 vuotta sitten ja nyt kaikki hyvin. Beetasalpaajat taas kuuluvat tuos miesrahnaan kotiapteekkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
JE

Vierailija kirjoitti:
Lainaus:

Vain kahjot syövät tuollaisia myrkyllisiä lääkeitä ja vielä oma-aloitteisesti. ei voi ymmärtää.

Kuulepas Khjoksi haukkuva.
Primaspan sisältää asetosalisyylihappoa, jota on esim pajun kuoressa.
ennen mummot ja vaarit joivat pajunkuoriteetä ja olivat terveitä tervashonkia ja elivät vanhoiksi.
Myös viimeisempien tutkimuisten mukaan useat syöpätaudit eivät tykkää asetosalisyylihaposta, joten jos ei ko määrästä tunnu haittaa olevan, niin voisi pospsia. Itsekin välillä popsin.
t. biokemiaa tunteva

Ihmiset tutkistusti elävät vanhemmiksi nykyään kuin aikaisemmin. Ihmiset ovat myös terveempiä nykyään.

vanhaksi

Ihmiset eivät todellakaan eläneet vanhoiksi vaikka kuinka olisivat juoneet pajunkuoriteetä  tai käyttäneet muita luonnonmukaisia tuotteita. Kannattaa tehdä vähän sukututkimusta niin käsitykset muuttuvat huomattavasti. 

Vierailija

Primaspan ei ohenna verta, se vain estää sitä kokkaroitumasta , saman  vaikutuksen  antaa kaikki  lääkkeet jotka sisältävät asaa

juupas-eipäs airoilla soutu

Mistähän saisi lääkettä lukihäiriöön? Ensin luin että "Prismapankin" ja sitten että "Primaspankin." Pitkäaikaistyötön lähisukulainen meni eläkkeellä olevan puolisonsa kanssa pankkiinsa. Olivat joutuneet ottamaan pikaluottoja auttaakseen jälkikasvustoaan yllättävässä rahanmenossa ja halusivat yhdistää lainansa pienentääkseen kustannuksia. Viikon päästä pankista tuli tiedote: "Tulonne ovat liian pienet, Emme voi myöntää lainaa." Yllättävä päätös, koska pariskunnalla oli säännölliset, lakimääräiset tulot.

Silloin kun tuo työtön oli työelämässä, hän söi sokeroitua pullaa paljon. Vuosien pullanmättämisen kuluttua alkoi esiintyä ulostaessa runsasta verenvuotoa. Sattumoisin joku omainen toi hänelle erästä Suomessakin kasvavaa kasvia ja sanoi että liota kuumaan veteen ja juo teenä. Parin viikon kuluttua pönttö täyttyi tapettiliisterin kaltaisesta hyytelöstä ja vaiva alkoi poistua.

Myöhemmin tuo toipunut meni apteekkiin ja halusi ostaa tuota kuivattua kasvia. Ei kuitenkaan ostanut, sillä vaikka kasvi oli takavarikoitu apteekkitavaraksi ja sitä myytiin samalla nimellä, se oli sukulaiskasvi, jolla ei ollut terveydellistä vaikutusta. Toipunut alkoi kasvattaa kasvia omassa kasvimaassaan.

Jotta ei tulisi kenellekään väärinkäsityksiä markkinoinnista tms., en kerro mistä kasvista oli kyse, vaikka mieli tekisi. Tuo sukulainenkin sanoi että "en kerro tuttavillenikaan, koska olen havainnut että saa oudon leiman, jos ei usko sokeasti vain synteettisiin lääkkeisiin. Enkä uskalla kertoa lääkärillenikään, ettei suutu."

Vierailija

Miten se nyt noin itsekkäästi? Eikö pitäisi olla, että kun saa jotakin hyvää, tahtoo sen jakaa toisillekin. Niin minä tekisin. Ei nurjamielistä lääkäriä tarvitse noin miellyttää, vai pelkäätkö nolaavasi hänet ja lääketieteensä?Kun uskoo lujasti, tapahtuu ihmeitä.

Vierailija

MIksi Primaspania, Aspirinia ym. asetyylisalisyylihappoa sisältäviä lääkkeitä saa myydä, jos ne niin kammottavia ja vaarallisia ovat? Moni on niitä syönyt verenkiertohäiriöiden estämiseksi, tietenkin apteekissa käskettiin kysymään lääkäriltä, kun farmaseutin kanssa keskustelin. Mutta silti voin tuota lääkettä halutessani ostaa ja syödä, ilman lääkäriäkin.

Ainotar

Primaspan on otettava kokonaisena, ehottomasti  ei mitään pillerin katkaisuja. erästä  verenpainelääkettä virhereseptillä 100 mg, kun piti olla 50 mg.

Soitin lääketehtaalle, että voiko puolittaa?  Eivät esittäneet syytä olla puolittamatta.  Tabletti olikin sen näköineen, että katkaisu kävi päinsä.

Yleensä kiiltävät kovat tabletit pitää ottaa kokonaisina.  Jonkun disperiinin voi pilkkoa ja vaikka liuottaa vesilaslliseen, jos se on vaikea niellä, kun on karhea.

Näin uskoisin olevan.

Vierailija

Seikku kirjoitti:
Estää veren hyytymistä vain, ei ohenna verta. Näin korkea lääkäri kertoi.

Kirurgi sanoi minulle,että asetosalisyylihappo estää verisoluja kiinnittymästä toisiinsa ja estää sillä tavalla hyytymiä.

Täytyy vain uskoa auktoriteettia.

Pitkää ikää

Hyvin on tehty sukututkimukset,meillä suvussa keski-ikä 80v.En tiedä sitten omasta mielestäni,suht pitkä on elinkaari ollut.

Vierailija

vierailija 38/37 -07.01.2016 kirjoitti:
Valelääkärin kirjoituksen johdosta

Minulle tuo Primaspan määrättiin kaiketi ns. ennaltaehkäisevänä koska kolesteroli oli jotain 7 luokkaa ja on verenpaine+ diab.2, ja lääkärillä tuntui olleen varma olettamus/luulo, että minulla olisi sepelvaltimotauti. Se suljettiin pois vasta v. 2013 rasituskokeelle ja 2014 kardiologin ultra-tutkimuksella. 

Ai rasituskokeella suljettiin pois sepelvaltimotauti. Olen ollut muutamia kertoja rasituskokeessa ( se polkupyörärasituskoe) . Terveeksi todettiin joka kerta. Pääsin kokeeseen ,koska oli lievää vaivaa rintakehällä rasituksessa ja suvussa paljon sepelvaltimotautia.
No , enpä uskonut, kun vaivat jatkuivat. Pääsin sitten varjoainekuvaukseen sisukkaasti pyrkiessä. Suonet 90%:sesti tukossa , ja parit pallolaajennukset vuoden välein. Oli n 63 v silloin, nyt 70v.
Sen jälkeenkin on tehty pari kertaa rasituskoe, eikä näy mitään sepelvaltimotaudin oireita, vaikka se tauti ei ole mihinkään hävinnyt. Luin jostakin, että n 25%:lla ihmisista rasituskoe ei tuo oireita esiin. Niin ja liikkuva ,hoikka ja terveellisesti syövä olen aina ollut.

Jake

Vanha ketju, mutta jos joku lukee niin primaspan todellakin alentaa hemoglobiinia. Tossa yllä ainoa oikea asia on - kysy lääkäriltä, älä netistä-

Vierailija

Minulle tuli hankalia sivuvaikutuksia Primaspanista, joka määrättiin heinäkuussa klopidogreelin ja beetasalpaajan kanssa.

Asetosalisyyli sekoitti vatsan. Jo elokuun alussa yksi yö meni kokonaan piereskelyyn. Kaasun tulolle ei tullut loppua, vaan tuli kuin avoimesta putkesta. Päästöjä oli satoja tuona aikana. Aamuyöllä otin 2 ylimääräistä prantoprazolia, että pystyin edes muutaman tunnin nukkumaan. 2 viikkoa sitten oireet alkoivat uudelleen. Tiistaina alkoi sieraimesta vuotaa verta, joka jatkui 8 tunnin ajan. 2 viikkoa sitten alkoi ilmavaivat uudelleen ja myös aspiriinin makuisia röyhtäyksiä tuli jatkuvasti. Ruokatorvi kurisi yhtäjaksoisesti ilman työntyessä ylöspäin. Torstai-aamuna heräsin klo 5.30, kun aspiriininmakuista mahahappoa nousi suuhun, vaikka en 10 edellisen tunnin aikana syönyt mitään ja aspiriinin ottamisestakin oli 22 tuntia. Perjantaina laitoin primaspan tauolle.

Soitin 2 tuntia sitten keskussairaalan ajanvaraukseen ja lääkäri soittaa iltapäivän aikana. 

Vierailija

Kannattee tutkituttaa mahdolliset sydämen rytmihäiriöt. Ne yleensä aiheuttavat lieviä huimauksia ja veren ohennokseen lääkettä käyttävillä ei oikeastaan ole terveellistä kaatua ja lyödä samalla esimerkiksi päätä.

Rytmihäiriön on ilmeisesti vain kaksi korjaus tapaa, lääkitys ja Pacemaker/rytmin tahdistin jonka asentaminen on suhteellisen vaivaton, samana päivänä kotiin ja eka tarkistus noin 1-2 viikoa asennuksesta ja tarkistukset sitten noin kerran vuodessa jossa seurataan mm sen patterin käyttöikää. Patterin vaihto yleensä on noin 16 vuotta mutta vaihtelee erimalleissa.

Sen käyttö tuo mukaan hiukan varovaisuuden huomioon ottamista, ei saa olla lähettä mickrouunia kun siinä on teho päällä, käännykkää ei saa pitää tahdistimen läheisyydessä, minulla oleva oltava vähintään 16 cm etäisyydellä. Tullissa ei saa mennä röngeniin vaan esitettvä aina mukana pidettävä pieni lappu josta ilmenee mitä povessa kannat =) Samoin suuret magneetti kenttien suhteen tulee olla varovainen joten esimerkiksi lentokoneessa ja junassa matkustaessa kannattee ottaa yhteyttä henkiläkuntaa. Lisää tietoja saa internetiltä ja sairaalasta ja googlle.fi hakusanaa käyttämällä.

Minulle ei sopinut lääkitys sillä olen pillereille "allerginen" - siis pidän niiden tehoa ja sivuvaikutuksia elimistön vihollisina. Kolmen vuoden käytön aikana ei ole ollut mitään moitittavaa mutta vammani takia minulla on heikko tasapaino joten kaatuilen ja silloin ei saa kaatua vasemman olkapään puolelle. Samoin autolla ajaessa turvavyö asettuu tahdistimen päälle joten joudun siirtämään turvavyön eri asentoon. Turvavyön käytön suhteen tahdistimen suhteen voi anoa viranomaisilta vapautta sen käyttämisestä mutta en halua sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Seikku kirjoitti:
Estää veren hyytymistä vain, ei ohenna verta. Näin korkea lääkäri kertoi.

Kirurgi sanoi minulle,että asetosalisyylihappo estää verisoluja kiinnittymästä toisiinsa ja estää sillä tavalla hyytymiä.

Täytyy vain uskoa auktoriteettia.

Samasta asiasta, eri näkökulmasta!!!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat