Vierailija

Pitääkö sen ominaisuuden saada syntyesssään, vai voiko yksittäinen piirre ihmisessä antaa viehättävyyden?

Itse olen rouva 60+ ja kaksikymmentä vuotta sitten kuullut itsestäni tuon lausunnon, yhden ainokaisen kerran.
Menin erääseen toimistoon, työpöydän takana mies oli puhelimessa ja sanoi siihen loppusanoikseen:" Soitetaan myöhemmin, tänne tuli viehättävä nainen." Noo, se oli sitä, enkä varmasti tosissani ottanut. Hyvältä silti tuntui. Ja tänään tuntuis vielä paremmalta! :-)
Voiko viehättävyyttä "kasvattaa"? Vai onko sekin katoavainen asia, kuin kuuta taivaalta kurkoittais?

Sivut

Kommentit (27)

Lainaus:

Pitääkö sen ominaisuuden saada syntyesssään, vai voiko yksittäinen piirre ihmisessä antaa viehättävyyden?

Itse olen rouva 60+ ja kaksikymmentä vuotta sitten kuullut itsestäni tuon lausunnon, yhden ainokaisen kerran.
Menin erääseen toimistoon, työpöydän takana mies oli puhelimessa ja sanoi siihen loppusanoikseen:" Soitetaan myöhemmin, tänne tuli viehättävä nainen." Noo, se oli sitä, enkä varmasti tosissani ottanut. Hyvältä silti tuntui. Ja tänään tuntuis vielä paremmalta! :-)
Voiko viehättävyyttä "kasvattaa"? Vai onko sekin katoavainen asia, kuin kuuta taivaalta kurkoittais?

Jos tuntematon kehuu vihättäväksi, tarkoittanee ulkonäkö, olemusta! Mutta siitä on hyvä jatkaa ja kasvattaa itseään sisäisestikin viehättäväksi.

Kyllä minäkin säilytän matkan varrella kuulemani kohteliaisuudet kuin kultajyvät. Kun elämä koettelee ja antaa murheita kannettavaksi, on jokin hyvä sana voimanlähteenä. Näin ainakin minulla, vaikka aikaa olisi kulunut miten monta vuotta tahansa. Kyllä kohteliaisuudesta on lupa iloita.
Nyt kun ikä jo tekee tepposiaan, koetan kompensoida kauneuden katoamisen huomaavaisuudella. Yritän malttaa kuunnella, mitä toisilla ihmisillä on sanottavaa (enkä vain justiinana paasaa omia asioitani, kunnes toiset kyllästyvät).
Jos näen naapurilla kauniin vaatteen tai kampauksen, kehun niitä. Se ei maksa mitään, jos hiukan äänijänteitäni käytän, ja toinen voi saada siitä hyvän mielen. - Kun harrastaa liikuntaa, voi saada sulavamman käynnin, ja jonkinlaista
viehätystä sekin kai on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Kyllä minäkin säilytän matkan varrella kuulemani kohteliaisuudet kuin kultajyvät. Kun elämä koettelee ja antaa murheita kannettavaksi, on jokin hyvä sana voimanlähteenä. Näin ainakin minulla, vaikka aikaa olisi kulunut miten monta vuotta tahansa. Kyllä kohteliaisuudesta on lupa iloita.
Nyt kun ikä jo tekee tepposiaan, koetan kompensoida kauneuden katoamisen huomaavaisuudella. Yritän malttaa kuunnella, mitä toisilla ihmisillä on sanottavaa (enkä vain justiinana paasaa omia asioitani, kunnes toiset kyllästyvät).
Jos näen naapurilla kauniin vaatteen tai kampauksen, kehun niitä. Se ei maksa mitään, jos hiukan äänijänteitäni käytän, ja toinen voi saada siitä hyvän mielen. - Kun harrastaa liikuntaa, voi saada sulavamman käynnin, ja jonkinlaista
viehätystä sekin kai on.

Kun sanotaan, että joku on viehättävä! Niin mistäkö se olomuoto koostuu? Kait se lähtee miellyttävistä kasvoista, mutta kuitenkin sekin on katsoja silmissä. Kuka mistäki n pitää. Olemus, kaunis käytös, toisten huomioiminen, puhetapa, ystävällisyys, ei ylimenevä, vaan huomaavainen ja ilonen, sopivasti:)

Lainaus:

Semmoinen ihminen joka ymmärtää antaa...

Kun puhutaan yleensäkin ihmisten viehättävyydestä, niin viehättävyyshän liitetään silloin melkein yksinomaan, ja mielestäni oikeutetusti pelkästään naisiin. Johonkin mieheen liitettynä viehättävyys antaisi ehkä vähän naismaisen kuvan hänestä, ellei sitten ole kyse hänen jostakin piirteestään, tavastaan,- tai muusta vastaavasta.
Jotkut naiset vain yksinkertaisesti ovat viehättäviä,- heidän koko olemuksensa, joku piirteensä tai tapansa ja muu sellainen.
Näin miehenä en voisi koskaan sanoa vaikkapa Jorma Uotista viehättäväksi,- jos joutuisin pakotettuna katsomaan hänen koikkelehtimistaan sukkahousuissaan lavalla, ei,- se olisi kaikkea muuta kuin viehättävää edes esityksenä. Hyhhyh mikä kauhuskenaario :)

Lainaus:

Sellainen joka ei kysele turhanpäiväisiä asioita!

Eiköhän se ole paljolti näinkin,että eletty elämä näkyy jo kasvoilta.
"Iloinen mieli kaunistaa kasvot,mutta sydämen tuskassa mieli on murtunut."

Mutta hyviä ajatuksia on jo edellä mainittu,että omalla käyttäytymiselläkin voidaan vaikuttaa viehättävyyteen.
Kylläkai miehistäkin voidaan sanoa viehättävä,hienolla,hillityllä tavalla käyttäytyvä,myös asiallinen,siististi pukeutuva jne. pitkä lista hyviä ominaisuuksia.
-Mutta eihän meistä kukaan ole täydellinen,se on hyvä muistaa...

Miesten viehättävyydestä puheen ollen: itse pidän viehättävänä esimerkiksi George Clooney`a. Hänellä on pilkettä silmässä, säännölliset kauniit kasvonpiirteet ja sopusuhtainen vartalo. On myös huumorintajuinen, eikä käsittääkseni mikään diiva eikä nyrkkisankari. Osallistuu jopa mielenosoituksiin oikeina pitämiensä asioiden puolesta, mukana myös hyväntekeväisyyskampanjoissa. Mutta jotkut väittävätkin Georgea hiukan naismaiseksi mieheksi. En tuota pysty arvioimaan, mutta minua hän viehättää.
Nimim. "Naisnäkökulma"

Lainaus:

Lainaus:

Sellainen joka ei kysele turhanpäiväisiä asioita!

Tämä nyt oli taas näitä tokaisuja!

Viehättävä, ilmaisuna kuulostaa jotenkin vanhanaikaselta.
Täytyisi kysyä sanan merkitystä nuoremmilta, vaikka kolmekymppisiltä nyky-ihmisiltä.
Uskon, että heillä saattaa olla tilalle jotakin!
Ajattelen, että tuota sanaa voi käyttää, ihan vain kohteliaana ilmaisuna naiselle tai meihelle, kun haluaa tehdä itsensä "tykö"..
Sanakirja auttaa = ihastuttava, suloinen,hurmaava-- tyhjetävästi sanottu, jokaisen mielessä varmasti paljon hyviä ja kauniita puolia ihmisestä. Edellä niitä jo olikin mainittuna.
Viehättyä = innostua,mieltyä

Kyllä tosi miehinen mieskin voi olla viehättävä, se näkyy olemuksesta ja tyylistä liikkua keskuudessamme.
Näin viehättävän miehen S-marketisamme. Siististi pukeutunut, rauhallisesti ostoskorinsa kanssa liikkunut, vieras mies.Juttelin ystävättäreni kanssa eläkepäivien kuulumisia. Ohi kävellessään vieras katsoi päällemme ystävällisesti, katseessa oli jotain myötäymmärrystä. Kassajonossa ollessani näin miehen seisoskelevan palvelutiskin luona, myyjää ei näkynyt mailla ei halmeilla. Maksettuani ostokset mies edellen odotteli myyjää, vähän katsellen ympärilleen , tuleeko myyjää mistään. En malttanut olla sanomatta vapaana oleville kassatyttösille, tuolla joku odottaa myyjää. Heti toinen neitosista lähti palvelemaan miestä. Tuskin tuota palveluvinkkiä olisin tytöille antanut, jos mies olisi rykien, tiskiä naputellen teputellut paikallaan.

Joku kokee toisen ihmisen viehättävänä kun taas joku toinen näkee saman ihmisen vähemmän viehättävänä jopa ärsyttäväna. Mieltymyksiä ja mielipiteitä on niin monenlaisia. Onko mielestänne viehättävyys ja karismaattisuus sama asia?
Mielestäni Antonio on viehättävä (Pekan puoliso), mieheni taas ei voi sietää häntä.

Työpaikallani on monta viehättävää ihmistä, niin naisia kuin miehiäkin.
Toisten huomioiminen, hyvät käytöstavat ja elämänmyönteisyys tekevät
kenestä tahansa viehättävän.
Mielestäni viehättäviä julkkiksia ovat Katri Helena ja Jari Sillanpää.
Ulkomaisista Meryl Streep ja Paul Newman.

KatriHelenan salaisuus?

Onko se karisma, mikä häntä on pitänyt kansan suosikkina vuosikymmenet,
tuota “olen aina tällainen” käyttäytymistä? Pelkkä ääni ei sitä tee.

Itse muistan yhden vaatimattoman tapahtuman, vuosikymmenet sitten.
Istuimme tulevan mieheni kanssa erään tanssilavan parkkipaikalla ja viereiseen ruutuun koukkasi pikkuinen auto. Kuskin vieressä istunut mukavan näköinen nainen alkoi viimeisteillä meikkiään, lisäsi vähän ripsiväriä ja taisipa sipaista huulipunaakin.
Autonsa vierelle hiippaili nuori mies kurkistelemaan. Katri avasi ikkunan ja kutsui: “Tuu istumaan”.
Pojalle taisi olla yksi elämän kohokohtia, oli sitten fani tai muuten tuttu.
Vasta silloin mekin tunnistimme illan artistin, kuskina oli hänen ensimmäinen miehensä.

Se olikin meille ainoa kerta kuunnella häntä livenä.

Lainaus:

Saattoihan se tarkoittaa hienotunteista versiota ajatuksissa välähtäneestä: "Komea kotka!"

Viehättävyys on kaikkea sitä mitä ihmisestä välittyy toisille ihmisille. Se on miellyttävä ulkonäkö, ei missi tai mr. Finland eikä julkkis tarvii olla vaan ihan oman tyylinsä löytänyt ja itsenään viihtyvä ihminen. Ilmeet ja eleet kertoo paljon, tuikea tuijotus ei tee viehättäväksi ketään.

Viehättävyyden pohja on jo lapsesta asti olemassa ja tuntuu että syntyessä kai jo saatu. Mutta jokaisen on mahdollista opetella viehättävyyttä, vaikka tarkastelemalla ihmisiä joita pitää viehättävinä ja ottamalla oppia heistä. Esim.Katri-Helena ja Jari Sillanpää, mitkä seikat viehättää ja voisiko itse niitä omaksua?

Tämä on hyvä aihe mutta heti niitä nälväiseviä kommentteja vaan tulee, on kai pakko omaa huonoa oloa joidenkin aina tölviä toisiin päin.

-aikuinen nainen

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat