Kommentit (13)

Vierailija

Kertoisitko lisää aiheesta? Minulla on ollut pisarapsori kymmeniä vuosia ja kaksi vuotta sitten nivelpsori alkoi. Syön säännöllisesti Salazopyriiniä, niveloireet pysyvät sillä kurissa. Vuosi sitten psori levisi kasvoihin ja silmäluomiin. Nyt on silmäoireita, samentumia, rähmimistä, särkyä ja paineen tunnetta. Miten näitä silmäoireita voi hoitaa?

Vierailija

Lainaus:

Kertoisitko lisää aiheesta? Minulla on ollut pisarapsori kymmeniä vuosia ja kaksi vuotta sitten nivelpsori alkoi. Syön säännöllisesti Salazopyriiniä, niveloireet pysyvät sillä kurissa. Vuosi sitten psori levisi kasvoihin ja silmäluomiin. Nyt on silmäoireita, samentumia, rähmimistä, särkyä ja paineen tunnetta. Miten näitä silmäoireita voi hoitaa?

Jos oriaasi on silmääsi päässyt hakeudu lääkäriin nopsaan!

Vierailija

Minulla on ollut vähitellen hankaloituva psoriasis, ja käytin kortisonivoidetta ja kalsipotriolivoidetta.  Tauti totteli voiteita mutta oli lopulta aika laaja-alainen kun en viitisnyt koko aikaa laittaa vahvoja voiteita koko kehon alalle. Siinä kohtaa asitretiinikapselit tulivat avuksi. Joudun enää vain satunnaisesti voitelemaan paikkoja joihin psoriaasi yrittää takaisin, ja ihottuma tottelee lääkettä erittäin hyvin. Asitretiini on aika hyvin siedettyä, mutta sillä on haittavaikutuksensa. Näitä suun kautta nautittavia "systeemisiä" psoriaasilääkkeitä on kuitenkin useita.

Vierailija

Itse sairastin lähes 20 vuotta pisarapsoriasista. Ruokavalion muutoksella pahimmat läiskät parantuivat kuin itsestään ja loput Kartalin-voiteella. Nykyään sairaus on täysin hallittavissa, muutama läiskä ilmestyy satunnaisesti muistuttamaan mutta nekin katoavat parissa viikossa Kartalinilla ja ruokavaliota tarkkailemalla.

Vierailija

MINÄ SAIRASTIN PSORIA NOIN 30 VUOTTA JA SITTEN SE VAAN HÄIPYI.  MINULLA EI OLLUT LÄÄKITYSTÄ, AINOASTAAN PYRIN PITÄMÄÄN TULEHDUSTAUDIT POISSA.  KIINNOSTAA KUULLA MITÄ TARKOITAT RUOKAVALION MUUTOKSELLA. USKON, ETTÄ MONET VAIVAT TULEVAT RUOKATOTTUMUSTEN VAIKUTUKSESTA.

Vierailija

psoriaasis on ei pelkästään ihosairaus vaan suolistosairaus, kun suolisto nukka on rikki niin kuonaaineet ei häviä luonnollisen poistuman kautta niin se meneekin verenkiertoon ja sitten ihon kautta purkautuu ja siitä  johtuu läiskät ynm oireet

itellä ollut psori toistakymmentävuotta ja nivelvaivat niin kurissa on pysynyt kuitupitoisella ruokavaliolla ja sopiva nesteytys ja mahdollisimman vähän stressiä.

pintalääkitystä ei ole enkä Salazopyriiniä pysty ottamaan kun tulee allerginen oireyhtymä joka vie teholle välittömästi muuten pärjäillään pienillä kivuilla

Noin seiskakymppinen

Samoin meikäläiseltä hävisi 25 vuoden jälkeen ihan itsellään psori ja migreeni, ainoastaan temppuileva kilpirauhasen vajaatoiminta jatkuu.

Vierailija

Herkän ihmiskehon hyväksi, joka reakoi helposti kaikkeen epäpuhtaaseen on hyvä aina tarkistaa kaikista ruoka-aineista alkuperä ja lisäaineet . Ehdottomasti suosia puhdasta lähiruokaa, luomua,  olemmehan sitä mitä syömme. Miksihän sitä on niin vaikea ymmärtää ja toteuttaa! Ihmiset pysyisivät terveempinä, kuin kaiken maailman myrkyt eivät saisi sisäkalujamme tuhota.

Vierailija

Voi, kun psori ja muut vaivat häipyisivätkin itsestään! Psoria olen sairastanut kohta 50 vuotta, nivelissä myös ajoittain, kynnet karmean näköiset. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja migreeni ja haavainen paksusuolen tulehdus ja liki 10 muuta sairautta lisänä. Aamuin illoin kourallinen nappeja naamaan. Hoitoväsymys alkaa olla jokapäiväinen vieras psorin hoidossa. 

En vaan jaksa enää.

Vierailija

Totean taas, olemme mitä syömme. On todella ikävää jos ihmiset eivät tiedosta tällaista asiaa, eli puhdasta monipuolista ruokaa ja runsaasti vettä. 

Punaista lihaa mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan.

Joskun tulee mieleen, että ihminen  nauttii kun saa sairautta ja saa valittaa. Olisi katsottava psyyken  ja mielialan puoleen ja tehdä myös tuolla alueella jotakin mikä tuo terveyttä, iloa ja positiivisia ajatuksia elämästä.

vähän sitä metodologista natur...

Eivät ne psoriasiksen oireet yleensä millään ruokavaliokikkailuilla hoidu. Ja ne jotka omaa anekdootiillista "todistusainestoaan" esimerkkinä jakavat, tekevät sitä todennäköisesti vahvistusharhaksi kutsutun ihmisen peruspsykologiaan kuuluvan ajatteluvirheen takia. Psoriaasi on systeeminen autoimmunisairaus. Jos vähänkään lääkeTIETEESTÄ mitään ymmärtää, tietää, miten järkyttävän monimutkaisesta ja siksikin sumeasta asiasta on kyse. Yksinkertaisia yleispäteviä vastauksia ei ole olemassakaan.

Olen aina syönyt terveellisesti ja monipuolisesti, paitsi mitä nyt joskus 20 vuotta sitten nuoruudessa köyhänä opiskelijana. Liikun paljon ja mitään en elintavoissani koskaan suuresti heilauttele.

Minulla vasta alle 3 vuotta sitten angiinan seurauksena (3:n ihotautispesialistin arvio) psoriaasi puhkesi. Vasta nyt siksi kommentoin, kun aloin tiettyjä hakuja tekemään. Itselläni tauti asettuu hiljalleen ja "räjähtelee" itsekseen ilman näennäistä syytä, vaikka olen vaikeimpien oireiden kohdalla ihan päiväkirjaakin pitänyt kaikesta mahdollisesta, ruoasta liikuntaan, saunomisesta pyykinpesuun, metsässä liikkumisesta lääkitykseen jne. jne. Ei siitä ota selvää.

Ja oikeastaan jo off-topic, mutta kommentoin, koska asia mainittiin:

Se hemmetin luomu-/lähiruokauskonto olisi jo syytä lopettaa. Luomu ei ole millään tieteellisellä mittarilla parempaa kuin perinteisen maatalouden tuottama.  Joka mittarilla perinteinen viljely pesee luomun aina 10-0 suuressa mittakaavassa.

Luomu on pelkkää uskomus- ja mielikuvamarkkinointia ja rivikansalaisen omantunnon selkääntaputtelua ja rahastamista. Luomu ei ole "puhtaampaa", ravitsemuksellisesti parempaa, tai maukkaampaa (Jälleen, vahvistusharha. Sokkotesteissäkin se häviää aina maunkin puolesta. Kyse on ainoastaan satokaudesta ja kasvatusolosuhteista.). Luomu kuormittaa ympäristöä paljon enemmän kuin tavanomainen viljely, sen sadot ovat paljon pienempiä ja herkempiä säille, tuholaisille ja taudeille. Se on myös pääsääntöisesti herkempää hävikille.

Luomulla ei maailmaa pelasteta, eikä varsinkaan ruokita - päinvastoin.

Lähiviljelyssäkään ei juuri ole järkeä, koska kaikki ei kasva kaikkialla tehokkaasti. Se mikä kasvaa hyvin kauempana, kannattaa tuottaa kaukana, jos sen kasvattaminen lähellä tuottaa paljon suuremman ympäristöjalanjäljen kokonaislaskelmassa. Ennemmin kannattaa olla utelias tuotanto- ja kuljetusketjujen, sekä välivarastojen suhteen - näistähän yleensä ei juuri tiedetä mitään, koska kukaan ei osaa kysyä.

Älkää ihmiset menkö se "luonnnollisuus" ja "hömppähyvinvointiajattelu" edellä. Opiskelkaa todellisuutta ensin.

Vierailija

Muutama viikko ilman maitotuotteita! Ja kas vain miten kehossa tapahtuu positiivisia muutoksi. ihminen ei tarvitse maitoa muuta kuin tukemaan sairautta!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat