Pekka Parkkinen: ”En aio jättää lapsilleni perintöä”

klo 14:59 | 4.11.2018
VATT:n entinen tutkimuspäällikkö Pekka Parkkinen käyttää rahansa matkusteluun. – En ymmärrä, miksi minun pitäisi istua vain kotona ja kerätä rahaa. Olen seissyt arkkujen ääressä, joten tiedän, että ilolle pitää antaa omassa elämässä tilaa.Lue koko juttu
Luonnonvarakeskuksen tekemän tutkimuksen mukaan Thaimaan pääkaupunkiin Bangkokiin lentävä kasvissyöjä kuormittaa ympäristöä yhtä paljon kuin kahdeksan vuotta Suomessa pysyvä naudanlihansyöjä. Hyvää matkaa kaukomaille lastenlasten kustannuksella.
Todella paljon saa jälkikasvu tehdä kompensoidakseen papan matkusteu aiheuttamat saastutukset. Ei taida hevin onnistua.
Aika mielenkiintoinen persoona ja hyvin omaperäinen tapa ajatella ja toimia, mutta jos itse näin haluaa toimia, mikäs siinä.
Siinäpä niin "minä itse"-mies, jonka kiertäisin kaukaa.
Hyvin omalaatuinen ja ristiriitainen ajatustapa ohjata lapsiaan pärjäämään omillaan mutta samalla osallistuu saastuttamaan matkailuinnollaan tulevaisuuden maapalloa. Hän jättää kuitenkin perinnön, oman saastemassan.
Buenos Dias "Hyvä vierailija" :) Jos olisin tiennyt, miten petollinen voi oma lapseni olla...olisin toiminut samoin eli MINÄ ITSE :))) Saattohoidettuani AINOANA lapsena sekä äitini että isäni peräjälkeen, muutin lepäämään ja tekemään surutyötäni PIENEN perintöni turvin Espanjaan! Vuokrasin pikku-apartamentoksen, jossa kasailin voimia ja mietin tulevaisuuttani...! Jätin PANKKITUNNUKSENI ainoalle tyttärelleni, koska vei aikaa saada oma pankki tunnuksineen täällä! Luulin elämäni olevan täysin VELATON, koska maksoin ennen lähtöäni kaikki laskut. Päästyäni yli pahimman suruvaiheen....olikin tulossa todellinen YLLÄTYS!
Tyttäreni oli 3 lapsen yksinhuoltajana päättänyt, että hän voi ottaa oman osansa isovanhempiensa perinnöstä: PIKAVIPPEJÄ tunnuksillani ja nimelläni hän otti 5000 euroa.....!
Jäin eläkkeelle ns. julkiselta puolelta - tarkoittaa pieni eläke + kelan tuki ! Tapahtuma tuli julki mentyäni ns. eläkepäivänä nostamaan rahaa - sieltä puuttui lähes 300 euroa....! Sen jälkeen asiat alkoivat selvitä - 3 VUOTTA ULOSMITATTIIN JOKA KUUKAUSI lähes 300 euroa pienestä eläkkeestäni! Jouduin SURUN KESKELLÄ uskomattomaan "rumbaan", joka vei psyykeni ja sen ohella fyysisen kuntoni NOLLA-PISTEESEEN! Nyt oon velaton, mutta luottotietoni menneet! Jos joku kysyisi, miten on elämä nyt....voisin vastata, että OPIN paljon joka tavalla! Lapsenlapset asuvat täällä - tyttäreeni ei kontaktia...hänen toivomuksensa mukaan!?
Kateellinen saa olla, mutta tyhmä ei. Miehen periaatteet pitäisivät ilmeisesti nyt uppoavan Maamme-laivan kurssissan, jos useammat uskaltaisivat ajatella ja tehdä samoin. Chapeau!
Buenos dias vierailija 16.31 luettuani viestisi , ymmärrän ehkä paremmin.
Kiitän "Vierailijaa" vastauksestasi! Olet ihminen, joka osaa tulkita asioita ymmärryksen kanssa <3 Palaan aiheeseen - koska monet eivät ehkä ymmärrä, miten jouduin tähän kertomaani tilanteeseen. Espanjan posti (Correo toimii usein, jopa 2 kertaa päivässä ja lauantaina myös), mutta...kirjeet Suomesta saavat erikoisia, espanjalaisia piirteitä = osoitteni loppuosa on 2 I (on 2 + iso L-KIRJAIN) , joka tulkittu täällä aina 21 - huom. pieni ero ja ISO vaikutus! En siis koskaan saanut postia ko. vippi-firmoilta enkä Ulosottovirastosta! Jos/kun joku ehkä ihmettelee, miten 5000€:n lyhennys voi kestää 3 VUOTTA tuloistani, täytyy HUOMIOIDA oikeudenkäyntikulut, joista tuli tässä tapauksessa lähes 1300€, koska "en ollut halukas" neuvottelemaan näiden kirottujen firmojen kanssa! Miten voisin ottaa neuvotteluyhteyttä johonkin....jota ei tiedä olevan olemassakaan!?
Kaikki meillä NYT hyvin täällä - sisimmässämme aina AURINKO riippumatta paistaako vai ei!
Toivotan SINULLE Vierailija ihania päiviä - niin luonnossa kuin elämässäsi! Con GRAFFIAS<3
Vierailija 17.37 Onneksi olet jaksanut kaikesta selviytyä. Samoin toivon kaikkea hyvää sinulle, missä kulloinkin olet.
Buenas Tardes :)
Pankkitunnuksia ei saisi ikinä luovuttaa edes lähiomaiselle. Tilaisuus voi tehdä varkaan, jos mahdollisuus tulee. Pankkitunnukset kannattaa ottaa myös ulkomaille mukaan, koska lähes kaikki laskut saa nykypäivänä jo e-laskuna.
Parkkinen on suorasukainen ja hyvä tyyppi. Inhottaa kun muka ympäristönsuojelijat ovat aina syyttelemässä ja arvostelemassa. Ihmisillä on oikeus tuoda esiin omia linjauksiaan rohkeasti. Eivät kaikki voi muhia kotipesässä omahyväisyyttä uhkuen