maksamies

Moikka. Halusin tulla tälle palstalle kertomaan kun ei se muillekaan palstoille oikein sopinut. Kerron hieman tilanteestani. Minulta otettiin vasta verikokeet joissa paljastui että maksa-arvoni eli P-ALAT on todella korkea eli 951 kun viitearvo on alle 50 miehillä. Tämän jälkeen lääkäri määräsi minut uusiin veritesteihin missä kartoittetiin maksa-arvoja enemmälti. Myös P-GT oli todella korkea eli 221. Tässä testien välillä kului aikaa pari päivää. Jälkimmäisiin testeihin P-ALAT arvo oli laskenut 860 mikä on kuitenkin äärimmäisen korkea.
Ihmeellistä on etten käytä laisinkaan alkoholia! Lääkityksestäni kerrotakoon että käytän opamoxia 2*15mg, tenox 1*20mg, ketipinoria 100mg yötä vasten. Lisäksi olen syönyt noin kolme kuukautta lyricoita ja päivä annostukseni on 150mg nykyisin. Aion lopettaa sen parin päivän päästä.
Olen syönyt luontaistuotteita ja vitamiineja nyt 15 vuotta todella suuria annostuksia koska olen luullut niitten olevan oikotie onneen ja terveyteen. Lopetin heti tulokset saatuani kaikki vitamiinit ja erikoisvalmisteet mm.arginiinin, kreatiinin, sinkin ja vitamiinit ym.
Poltan tupakkaa ja yritän nyt lopettaa senkin. Pituuteni on 174cm ja painoni on 102kg joten minulla on varmasti myös rasva-maksa mutta nuo arvot P-ALAT 951 ja P-GT 221, en niitä itse osaa selittää. Onko täällä kellään aiheeseen liittyvää kerrottavaa, olisin iloinen jos jollain olisi tietoa onko kyseessä maksasyöpä?

Kommentit (4)

Vierailija

Sinulla on aika suuri ja vahva lääkitys, se on voinut rasittaa maksaa, vaikka vitamiineista ei varmaksi kaikkea vaikutusta tiedetä.
Minulla on tuttava, jolla oli vuosikaudet suunnilleenyhtä korkeat maksa-arvot , tehtiin paljon tutkimuksia, löytyi muu maksasairaus muttei syöpä.
Nykyisin on pätevät tutkintamenetelmät, sinua varmaankin tutkitaan vielä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

nykyään on niin hyvä tuo lääketiede että varmaan löytävät mikä on nostanut arvot nuin korkeiksi,tsemppiä sinulle.

Vierailija

Luontaislääkkeet ja ravintolisät voivat olla haitallisia maksalle. Jokin aika sitten luin miehestä jolla maksa oli tuohoutunut  näiden takia. Myöskin yrtti-teet runsaasti kätettyinä ovat haitallisia maksalle. Apteekki-lääkkeet on sitten luku erikseen, niillä kun tuppaa olemaan monenlaisia sivuvaikutuksia.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat