Kirkkoja ja kauniita rakennuksia

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ajattelin avata uuden kuva- ja tarinaketjun johon voisimme tuoda nähtäväksi kirkkojen kuvia joita olemme matkoilta ottaneet. Muitakin kauniita rakennuksia, patsaita ja muistomerkkejä. En itse varmasti muista kaikkia kuvia mitä ne ovat, mutta aina varmasti löytyy joku joka tietää tai on nähnyt kyseisen kirkon tai rakennuksen. Tiedän että netistä löytyy paljon Suomen kirkkojen kuvia, mutta jos laitamme tähän vain oman harrastuksen tuottamia tuloksia niin sehän on aivan eri asia. Toivottavasti aihe kiinnostaa.

Tässä tämän vuoden Juhannuksena kuvattu Padasjoen kirkko

Sivut

Kommentit (370)

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hyvä ajatus ymiltä tämä ketju.

Nythän näitä kirkkoja ja muita rakennuksia on hajallaan eri keskusteluissa ja sekin on on hyvä, mutta tännehän voisi koota niitäkin mitkä on jo tullut muualle laitettua.
Tämäkin Miehikkälän kirkko oli jo kerran murteissa arvuuteltavana, mutta jäi vaille yhtään vastausyritystä.

Tämän kirkon hautausmaalle on haudattu monta sukulaista ja tuttavaa. Täällä olen myös ollut parissa vihkimistilaisuudessa ja varsinkin viime vuosina hautaan siunaamisissa.

Vierailija

Imatran Valtionhotellia tuli kuvattua syksyisellä matkalla yhdeltä kulmalta.Yksi kuva vain.
Koskikuvia tuli sitten otettua sitäkin enemmän.

Vierailija

Hyvä ajatus ymiltä tämä uusi ketju :)

Tässä on Luhangan kaunis kesäkirkko.
Lapsuudenystäväni asuu perheineen Luhangassa
ja olen muutamia kertoja käynyt tuota kirkkoakin
ihailemassa.

Tämä kuva on kesältä 2011.

Vierailija

Puumalan kirkko, meidän kesämökki on Puumalassa
ja siksi tuota kirkkoakin olen kuvannut.

ymi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

On kauniita kirkonkuvia ilmestynyt ja muitakin kuvia.
Minulla on myös jossain tuo Puumalan kirkko ja kellotapuli. Ei kai se haittaa vaikka samasta kirkosta on useampikin kuva.

Tässä Padasjoen kirkko toisesta kulmasta kuvattuna.

ymi
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Taisinkin kysellä joskus tämän kirkon nimeä, hukkui sinne muiden kuvien joukkoon.

Tämä on Pyhämaan uhrikirkko, jota myös Luodon uhrikirkoksi nimitetään. Sijaitsee Uudessakaupungissa.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kotkan Ortodoksikirkko jonka kuvasin toissa kesänä käydessäni Kotkan meripäivillä.

Kaunis kirkko kauniissa Isopuistossa. Sisällä kirkossa en käynyt, en tiedä olisiko päässyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat