kipeä polvi

Vierailija

Auttaakohan kaalinlehtikääre kipeään polveen. Polvitaive ja polvi ovat turvoksissa. Mitenköhän se kääre valmistetaan, tietäisikö kukaan?

Kommentit (4)

Vierailija

Lainaus:

Auttaakohan kaalinlehtikääre kipeään polveen. Polvitaive ja polvi ovat turvoksissa. Mitenköhän se kääre valmistetaan, tietäisikö kukaan?

Ystäväni kokeilee kaikenlaisia vaihtoehtoja, myös kaalinlehtiä kipeisiin kohtiin, väittää auttavan, liekö kyseessä lumevaikutus vai mikä. Eipä hoidosta ainakaan haittaa ole.

Hän irrottaa kesästä kaalinlehtiä, kaulitsee niitä hieman tavallisella kaulimella niin että lehdet hieman pehmenevät ja muuttuvat kosteiksi. Sitten hän asettelee muutamia kaalinlehtiä polven ympärille, sitoo ne huivilla tms. kankaalla ja odottaa vaikutusta.

Kokeile sinäkin ja luota vanhaan konstiin. Tunnet parantuvasi --- jos uskot tarpeeksi lujasti.

Vierailija

minulle on suositeltu Herbamedicus-firman hevos-voidetta, siinä lukee "Pferdebalsam" ja on hevosen kuva. VapaaValinnasta olen halvalla ostanut. - Nyt meinaan mennä vähentämään kolotuksiani saunomalla, toivottavasti auttaa.
En silti tuota kaalinlehti-konstia yhtään vähättele, moni kansanparannuskeinohan on hyväksi havaittu.

Vierailija

Lääkärissä käynti ja röntgenkuva vois olla aiheellinen ja sit vasta suunnitella kaalinlehtikääröjä tai muutakaan sellaista avuksi.

Vierailija

Polvi oli minullakin kipiä ja turvonnut. Lääkäri poisti nestettä ja otatti röntgenkuvan - sanoi että varmaan on nivelrikko, kun ikääkin jo tuon verran (59 v.). Kamalalta tuntui ja rupesin itse kokeilemaan kaikkea mahdollista luontaishoitoa (kaalihaude, inkivääri, hainevä, glukosamiini ym.) ilman paranemista. Vuoden päästä menin sitten ortopedille saadakseni toisenkin mielipiteen. Tämä totesi, että mitään viitteitä nivelrikkoon ei ole ja lähetti jatkotutkimuksiin.
Jonotus sinne kesti kolmisen kuukautta ja jonotuksen loppupuolella polvi rupesi paranemaan. Peruin ajan pois ja nyt tästä on kulunut 1,5 vuotta ja polvi on terve ja entiseen malliin toimiva ja taipuva.

Mitä tästä taas opin: Älä koskaan luota sokeasti siihen, mitä lääkärisetä kertoo, mieti motiivit (kun ei tiedä, pakko keksiä jotain, nivelrikko hyvä keksintö, kun sille ei mitään voi tehdä) ja ajattele itse, lue ja kuuntele ja anna ajan tehdä tehtävänsä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat