Heujb

Olen päättänyt tappaa itseni. Ei minusta kaikkien täällä tarvitse olla. Masennuslääkkeeni eivät toimi. Keskusteluapua saan liian harvoin. Lääkärit yrittävät auttaa, mutta toipuminen on niin hidasta.
Olen oikeasti yrittänyt. Keksinyt harrastuksia, ollut yhteydessä kavereihin, tehnyt vapaaehtoistyötä palkkatyöni lomilla, herkutellut, matkustellut, ottanut lemmikin. Mikään ei vaan auta, jos elää yksin ja elämä potkii päähän. Masennukseni ei johdu niinkään suoraan aivokemioista mielestäni, vaan oikeasti jatkuvasta huonosta tuurista ja tuskasta. Yllättäviä tilanteita paljon, jotka murtaa mieltä. Tuntuu että yhden hyvän asian jälkeen tulee viisi p*skaa. En uskalla enää iloita, kauan yritin. Mitä lääkärikin voi enää tuohon sanoa..
Asenteeni ei ole koskaan ollut negatiivinen, mutta jos selittäisin tarkemmin, ymmärtäisitte miksi olen lannistunut. Vaikka muut kestäisivät, minä en näe sille syytä. Ei kukaan voi luvata että kohta helpottaa. En jaksa enää vuosia, mitä jos tämä onkin lopullinen mielentila? En enää muista millaista on olla onnellinen kauemmin kuin päivän.

Ystäväni ovat liian kiireisiä ja ymmärrän heitä tietenkin. En vaan kestä enää yksin. Tarvitsen halauksen, tarvitsen tukea, tarvitsen ymmärrystä ja välittämistä. Sitä kun ei voi väkisin saada. Yksinäisyys tuntuu niin pahalta masentuneena. Olen oikeasti kuunnellut myös ystäviäni, mutta elämä vain vei erilleen. Olen silti onnellinen heidän puolestaan enkä katkera. Olen ajatellut, että ehkä kuolemallani on jokin tarkoitus kuten kaikella. Jokin mitä en itse saa tietää.

Olen luovuttanut. Olen antanut itselleni ensi vuoden aikaa. Jos tilanne pysyy samana, lähden mieluummin kuin vain olen, ilman mitään sisältöä elämässä. Aion hoitaa asiani kuntoon ennen kuolemaani, jotta muille jää mahdollisimman vähän hoidettavaa. En etsi sääliä. Halusin vain kertoa tarinani, jos se jotain auttaa.

Yksinäisyydessä en pysty enää elämään. En vain jaksa. Lähes päivittäin on hetkiä kun mietin, että olisipa joku. Ei parisuhdetta välttämättä koska olen näin epävakaa, mutta joku, vaikka vakikaupan kassa jonka kanssa vaihtaa kuulumisia säännöllisesti.

Ei elämä ole yksin elettäväksi tehty. Se on liian kaunis siihen. En odota suuria ensi vuodelta, se yksikin halaus riittäisi, kun se tulisi sydämestä. Antaisin sen 10 kertaisena takaisin. Olen elänyt hyvän elämän ennen vuosien masennustani, joten haluan lopettaa ennen kuin kuraa tulee enemmänkin. Nyt kun vielä voin lähteä pilaamatta kaikkea, haluan lähteä.

Ellei jokin asia muuta mieltäni vuodessa. Niin kauan olen itkenyt murheitani yksin, kertonut myös muille että on paha olla, muttei siihen osata suhtautua - ymmärrettävästikin. Enää en aio itkeä iloisten ihmisten keskellä. Ei elämä ole minua varten. Nauttikaa te muut, kun teitä ei ole unohdettu ja kun teillä on ilon aiheita. Te parempaa ansainneet ihmiset. Toivottavasti joku ymmärtää arvostaa sitä mitä on saanut, kaikki eivät ole yhtä onnekkaita vaikka oikeasti olisivat yrittäneet itsekin asioille jotain tehdä.

Kiitos jos jaksoitte lukea, oli pakko avautua .

Kommentit (4)

Vierailija

Olen ollut minäkin masentunut ja lääkityksellä kaksi minimiaikaa eli aiemmin kymmenen kuukautta ja jälkeenpäin puoli vuotta, mutta otin tosissani, tarkastin asenteeni, ajatukseni, otin vastuun itsestäni, katkeroitumatta. Ymmärsin, että olemme yksilöitä, jokainen, ja myös asenteemme on elämään on yksilöllinen. Opin ymmärtämään, että kukin ihminen jaksaa kantaa vastoinkäymisiä määrätyn määrän ja jos tulee siitä yli henkiset voimavarat loppuvat, ensin tulee fyysinen romahdus ja sitten henkinen, eli kukaan ei kestä määräänsä enempää vastamäkeä. Kun tämän ymmärtäen olen käynyt ajatuksissani läpi asiat ja suhtautumisensa ja opetellut ymmärtämään itseäni. On minulle tullut valtava halu taas saada elämäniloni takaisin. Ja noilla konsteilla minä olen pärjännyt ja iloitsen elämästä. Kerroit läheisyyden kaipuustasi, yksinäisyydestäsi, olen kokenut sman, vaikka minulla on perhettä ja ystäviä, mutta kun se voimattomuus iskee ei siihen voi paljoakaan muut auttaa, on vain itse lähdettävä hakemaan kontaktia, sitten kun jaksaa, läheisyyttä ja hyväksyntää, joko sitä saa perheeltä ystäviltä tai vain eläimiltä joltakin elolliselta, se voimaannuttaa ja antaa taas virtaa jatkaa. Rakastan elämää  ja nimenomaan iloitsen tästä elämän lahjasta jonka olen saanut.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja sinnittele, elämä on elämisen arvoista, valoisa päivä koittaa vielä.

Keskity itseesi, syömään oikein, jättämään sokeri, ja rasvat ne saavat ihmisen mielialan maihin sokerihumalan jälkeen. Syö paljon terveellisiä vihreitä, kalaa, jätä nautintoaineet, ulkoile, liiku reippaasti, että tulee hiki. Näillä samoilla teoilla olen päässyt kuntoon ja toivon sydämestäni, että sanoistani olisi sinulle hyötyä.

Vierailija

Tuskin aloittaja haluaa vielä uskonasiat päätä sekoittamaan. Niitä voi  miettiä sitten, kun pahin masennus on helpottunut,  jos sittenkään.

Kohta pimein vuodenaika on ohi, valo lisääntyy ja se vaikuttaa moneen ihmiseen virkistävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onneksi elän

Yritin itsemurhaa vuosia sitten. Olin todella masentunut ja yksinäinen. Yritys ei johtanut kuolemaani. Onneksi. Niin paljon olisi jäänyt näkemättä ja kokematta. Elämä heittelee suuntaan jos toiseenkin. Välillä on harmaita päiviä ja toisinaan auringonpaistetta. Älä anna periksi masennukselle. Koskaan ei voi tietää mitä yllätyksiä elämä tuo. Ehkä jopa iloa. Uskontoa ei kannata sotkea tähän asiaan jos ei ole ennestään uskovainen. Voimia sinulle!

Vierailija

Olen samaa mieltä, uskonto on sairaalle myrkkyä, se on eriasia jos hän on jo uskossa, silloin hän saa seurakuntansa sielunhoitajalta apua. Elämä on kallisarvoinen ja jännittävä asia, päivääkään en antaisi pois vaikka olen elämässäni läpikäytynä koko sen kirjon. Kun sanotaan sairaalle,  että kyllä se siitä,niin  älä anna periksi, vaikka silloin tuo kuulostaa tyhjältä, mutta se lopultakin toimii. Se, että joku sen sinulle haluaa sanoa, ota se vastaan ja iloitse, sitten kun jaksat! Minulle nuo sanat olivat tärkeät.

"Äiti, älä anna vielä periksi". Vakuutan, että en anna! Älä sinäkään! Me pärjäämme!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat