Vierailija

Ihmettelen ja kiukustun nykyisestä pankkien toiminnasta. Paljon asioita hoituu netissä, mutta jos tulee jokin kinkkisempi asia hoidettavaksi niin silloin tulee ongelmia. Yhteyden saanti asiantuntijaan lähes lottovoitto. Roikut puhelimessa yrität saada jotain aikaa puhelimitsie tai konttorilla (jos niitä vielä on ) muuta ei tahdo tapahtua kuin puhelinlasku kasvaa. Jopa asiakaspalvelussakin kauppojen yhteydessä voi saada väärää informaatiota. Hirvittää miten vielä vanhempana pystyy asiansa hoitamaan.

Kommentit (4)

Vierailija

Menin valtakirjalla lopettamaan erään vanhuksen tiliä koska hän ei käyttänyt tiliä ja siitä meni kuitenkin  pieni maksu. Jonotin vuoroani puolisen tuntia ja aluksi kaikki menikin ihan hyvin. Tilillä oli rahaa 5  euroa. Virkailija sanoi että tuota tilillä olevaa rahaa ei saa heidän pankista koska heidän pankissa ei ole käteistä rahaa. Vaihtoehtona oli, että 5-euroa siirretään toiseen pankkiin josta saisin mennä sen nostamaan, tai sitten heillä on hyväntekeväisyystili johon voi tuon summan lahjoittaa. En lähtenyt jonottamaan viittä-euroa toiseen pankkiin, vaan lahjoitin sen hyväntekeväisyyteen pankissa olevalle tilille. En maininnut vanhukselle mitään hyväntekeväisyydestä, vaan maksoin omasta pussistani vanhukselle tuon viisi-eurosen. Omituiseksi on mennyt muutamien pankkien touhu.

Auttaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ja kiukustun nykyisestä pankkien toiminnasta. Paljon asioita hoituu netissä, mutta jos tulee jokin kinkkisempi asia hoidettavaksi niin silloin tulee ongelmia. Yhteyden saanti asiantuntijaan lähes lottovoitto. Roikut puhelimessa yrität saada jotain aikaa puhelimitsie tai konttorilla (jos niitä vielä on ) muuta ei tahdo tapahtua kuin puhelinlasku kasvaa. Jopa asiakaspalvelussakin kauppojen yhteydessä voi saada väärää informaatiota. Hirvittää miten vielä vanhempana pystyy asiansa hoitamaan.

Kokeile tilata soittopyyntö sähköpostilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pärjäillään

Siis minä olen osannut hoitaa raha-asiani aina, korostan sanaa aina ja korostan myös sanaa minä.nälässä olin päiviä, mut vuokran maksoin hetii tilin saatuani , vuokra ol i 100 mk/kk ja toinen satku jäi muihin menoihin, palkka oli siis 200 mk/kk. Ok, äiti laittoi lapsilisän, sitä tuli siihen aikaan 4×/vuosi. Sain hankittua talvivaatteita, siis takin.
Olin tuolloin alaikäinen yksinasuva ja ainut asumismuoto oli alivuokralaisuus. Siihen raha just riitti.nälkä oli pahin vierailija, vettä olisi pitänyt juoda mut en osannut sitäkään hommaa, vesi alivuokralaisena tuli vain yhteiseen vessaan.
Tästä on kulunut aikaa yli 50 v. Nyt pärjään.

Vierailija

Nyt demonstroidaan ihan väärissä asioissa. Kukaan ei meitä auta eikä edes tiedetä mistä apu tulee kun joka paikassa sanotaan ei me tiedetä, ei kuulu meille. Seuraavaa instanssia ei löydy, vaikka sellainen on olemassa. Ei niihin puhelimiinkaan pääse, ja pankilta tulee, että ei ole tietoa ja odotat tuntikaupalla. Samoin lääkävastaukset ja nuut tärkeät kysymykset lääkärille ei mene mihinkään. Tuuliajolla olen monesti ollut ja masentuneena.

Silti jokaiselle ei suomea puhuvalle järjestetään tulkki ja niille on aina mahdollisuus saada asunnoista lähtien paras palvelu koko Suomessa. Lakipalvelut ja lääkäripalvelut heti ja parhaasta päästä. Minulla on eläkkeeni kun olen aina tehnyt töitä.

Tässä ylhäällä nuori on joutunut itsekseen elämään ja olen samaa ikäluokkaa, ei meille eläkettä makseta kuin vasta 23-vuotiaasta alkaen. Miten monta vuotta ilmaista työtä.

Viralliset asiat tyssää, vaikka kuinka olen MINÄ, joka osaan hoitaa asioitani. Ei ole oikein joutua odottamaan lääkärin vastauksia viikkoja. Tai kytätä puhelimessa kun siinä ei muistu kuitenkaan kaikki mieleen.

Henkilökohtainen palvelu on poistettu suurelta osalta. Toiminta on hidasta ja uuvuttavaa. Ne joilla on suurin ja kovin ääni pelkäävät firmatkin. Ne joilla on kilitulkit saavat kaiken kun niille järjestetty koneistpo pyörii.

En ole vuton, mutta kun näkee miten toiset menee edelle ja kaikki maksetaan minunkin verorahoistasni, ja palkan olen riipinyt mkymmenien vuosien työllä. Jos olisi mielenosoituksia koneistojen parempaan pyörittämiseen osallistuisin jokaiseen.  Mellakoimaan en rupea, mutta kun hallituskin on sitä mitä on.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat