Keskustelujen vertailua.

Vierailija

Olen huomannut että tiettyjä aiheita, esim. terveys- ja lainopillisia aiheita ei ruodita vaan aloittajaa käsketään heti kääntymään ASIANTUNTIJAN puoleen. Mutta Jumalan etsinnässä ja seksiasioissa ei asiantuntijoita kaivata, vaan yritetään selvittää aihetta pelkästään maallikoiden voimin. Miksi näin?
Lääkäriin uskotaan mutta ei pappeihin:-(

Kommentit (15)

Vierailija

Lainaus:

Olen huomannut että tiettyjä aiheita, esim. terveys- ja lainopillisia aiheita ei ruodita vaan aloittajaa käsketään heti kääntymään ASIANTUNTIJAN puoleen. Mutta Jumalan etsinnässä ja seksiasioissa ei asiantuntijoita kaivata, vaan yritetään selvittää aihetta pelkästään maallikoiden voimin. Miksi näin?

Pappeihin ei tarvitsekkaan uskoa, vaan Jumalaan!

Vierailija

Mutta sillekään ei mitään voi, jos ei saa itseään uskomaan määrättyihin "henkivallan asioihin". Toisille se on helppoa, toiset - kuten minä - ovat ikuisia tuomaita. Teeskennellä voi uskovansa, en minäkään kirkossa käydessäni rupea papille vastaan huutamaan, mutta kaikkea en voi uskoa mitä hän saarnastuolista vakuuttaa.

Vierailija

Lainaus:

Vastasit osuvasti omaan kysymykseesi.

Vierailija

Melkein kaikki muut keskustelut kääntyvät täällä vitsailuksi tai sanasodaksi, paitsi Juman etsintä. Siitä asiasta en itse viitsisi täällä keskustella.

Vierailija

En voisi kuvitellakkaan uskovani jotain pappia. Ihan puistattaa ne lestatiolais papit sekä muut lahkolais saarnaajat.

Vierailija

Tuskinpa tästä kannattaa tehdä pappien haukkujaisia tai uskontokeskustelua. Eihän Jumalan etsintäkään ole vakavasti otettava uskontokeskustelu. Sekopäät siellä temmeltää.

Vierailija

Lainaus:

Tuskinpa tästä kannattaa tehdä pappien haukkujaisia tai uskontokeskustelua. Eihän Jumalan etsintäkään ole vakavasti otettava uskontokeskustelu. Sekopäät siellä temmeltää.

Aika ruma kommentti!
Ei me sekopäitä olla, me vaan ollaan rohkeita, ajatellaan itse, syvältä, asiaa joka kuitenkin on jokaisella henkilökohtainen.
Elämässä tulee myös olla huumoria...kaikki ei sitä ymmärrä. Onhan se hieman vaikea asia julkituoda tekstillä, kun ei näe pärstää minkälaisella kiemuralla se on minkäkin lauseen kohdalla.

Vierailija

Aika hyvä sanonta: "Kukin tulee autuaaksi omalla uskollaan."
Mielestäni kaikki sellaiset elämänkatsomukset, joissa pyritään hyvään eikä
tehdä henkistä tai fyysistä väkivaltaa toisin ajatteleville, ovat oikeutettuja.

Vierailija

Lainaus:

Aika hyvä sanonta: "Kukin tulee autuaaksi omalla uskollaan."
Mielestäni kaikki sellaiset elämänkatsomukset, joissa pyritään hyvään eikä
tehdä henkistä tai fyysistä väkivaltaa toisin ajatteleville, ovat oikeutettuja.

Ihmisoikeudet julistaa vapautta ajatella, ihmisyyttä, harjoittaa uskoaan...

Vierailija

Mitenkäs tämä nyt uskontoon kiilautuu näin paljon..?

No siis olisko nyt kuitenkin kyse siitäkin, että jos joku aihe ei kiinnosta, helposti käännytetään kyselijät etsimään neuvoja muualta eli asiantuntijoilta. Ja sehän on selvää että "tietynlaiset" muut aiheet vetää ja niihin jokainen kokee olevansa "asiantuntija"..vai olenko väärässä?

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
lumikki50v

Mitenkäs tämä nyt uskontoon kiilautuu näin paljon..?

No siis olisko nyt kuitenkin kyse siitäkin, että jos joku aihe ei kiinnosta, helposti käännytetään kyselijät etsimään neuvoja muualta eli asiantuntijoilta. Ja sehän on selvää että "tietynlaiset" muut aiheet vetää ja niihin jokainen kokee olevansa "asiantuntija"..vai olenko väärässä?

Ihan tavallisen ihmisen tavalliseen elämään kuuluu paljon erilaista elämänkokemusta ja tuntemusta, että sitä kokee tietävänsä täällä keskustellessa ...aika paljon elämästä. Jokainen on tietysti oman elämänsä paras tuntija. Todella jos ei aihe kiinnosta, menen ohi, kaikki kotitalous ja harrastus ym. ei enää jaksa kiinnosta, kun on koko elämäni n. viisikymmentä vuotta tehnyt ja touhunnut. Nyt on vuorossa lukeminen, kirjoittaminen, tämä netti, joka on tosi kivaa vaihtaa ajatuksia...

Vierailija

Just niin, semmoista ajatusten vaihtoa elämästä, arjesta iloineeen ja harmeineen, sitä minäkin tykkään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat