Teetkö usein heräteostoksia ?

Vierailija

Näin joulun alla tavaratalot valmistautuu joulumyyntiin ja valinnanvaraa kyllä riittää, niinpä tulee houkutuksia ostaa niitä heräteostoksiakin. Niiltä ei useinkaan voi välttyä
Jos ostan jotain kalliimpaa, mietin , tarvitsenko sitä todella, vai siirränkö hankitaa tuonnemaksi ja usein tuleekin siirrettyä.
Mutta jos lähden kaupungille "shoppailemaan ja kiertelen kauppoja, huomaan kotia tultuani, että mukaani oli tarttunut taas kerran sellaistakin, mitä en olisi välttämättä tarvinnutkaan. Harmittaa joskus turhan krääsän hankkiminen,mutta minkäs teen, kun on heikko luonne

Kommentit (4)

Vierailija

Lainaus:

Näin joulun alla tavaratalot valmistautuu joulumyyntiin ja valinnanvaraa kyllä riittää, niinpä tulee houkutuksia ostaa niitä heräteostoksiakin. Niiltä ei useinkaan voi välttyä
Jos ostan jotain kalliimpaa, mietin , tarvitsenko sitä todella, vai siirränkö hankitaa tuonnemaksi ja usein tuleekin siirrettyä.
Mutta jos lähden kaupungille "shoppailemaan ja kiertelen kauppoja, huomaan kotia tultuani, että mukaani oli tarttunut taas kerran sellaistakin, mitä en olisi välttämättä tarvinnutkaan. Harmittaa joskus turhan krääsän hankkiminen,mutta minkäs teen, kun on heikko luonne

Minkäs teet...utopistista minulle! Sellainen kuin itsekuri..onko tuntematon käsite sinulle, kuunnella mitä järki puhuu. Tietysti jos on rahaa, että ei sen tähden tarvitse...ajatella. Menee vaan ja ostaa itsellensä jotakin hyvitystä. Onneksi minun ei tarvitse, kun en ole miljonääri, minun täytyy kuunnella järjen ääntä.

Vierailija

Tyhjä kukkaro ja yhtä tyhjä pankkitili pitävät heräteostot hyvin aisoissa. Siksipä en edes lähde hakemaan mielipahaa liikkeistä tai ostoskeskuksista.

Vierailija

Ennen tein jonkin verran heräteostoksia, nykyään en enää. Rahasta se ei ole kiinni, mutta olen huomannut että minimalismi ja vaatimattomuus tuo enemmän tyydytystä minulle kuin krääsän omistaminen. Kysyn itseltäni houkutustilanteessa muutaman kerran, että tarvitsenko minä todella tätä. Vastaus on useimmiten: en tarvitse. Ei siis tule ostettua.

Vierailija

Lainaus:

Tyhjä kukkaro ja yhtä tyhjä pankkitili pitävät heräteostot hyvin aisoissa. Siksipä en edes lähde hakemaan mielipahaa liikkeistä tai ostoskeskuksista.

Juuri näin! Tosin minä kuitenkin shoppailen silmilläni, kuljeskelen huvikseni tavarataloissa ja kuvittelen miltä näytteillä olevat vaatteet näyttäisivät minun upean(!) kroppani yllä. Mutta ostan vain, jos on jokin ihme-ale, esim. Prismasta ostin kesällä talven neulevaatteita muutamalla hassulla eurolla/kpl. Usein saa edullisesti "väärän vuodenajan" vaatteita ja jalkineita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat