Flirtti - arjen piriste vai pilaaja ?

Vierailija

Tarvitaanko mielestäsi flirttiä ja mitä se sana merkitsee sinulle ?
Onko se mautonta ehdottelua vai fiksutasoista huomiointia, joka ei edellytä muuta jatkoa?

Kommentit (15)

Vierailija

Jos nyt ihan puhutaan rehellisesti,niin kuin kai on tarkoitus,uskallan sanoa,että siis huom.omasta mielestäni,flirtti sanalla on vääräkaikuinen merkitys.
Minusta se on jotain samankaltaista kuin ns.small talk,mutta se on tai ei ihmisessä.Se pitää hallita.
Siis sellainen ominaisuus...se on leikkiä,mikä ei johda mihinkään,eikä sitä voi kaikkien vastakkaisten sukupuolten kanssa vaihtaakaan.
Jos toinen ottaa tosissaan pienet vihjaukset tai vitsinpoikasen,tällä en tarkoita tyhmiä juttuja enkä rumasti vihjailevia esityksiä,vaan että juttu kulkee ns.huulenheittona,tilannekomiikkana ja sille saa nauraa vilpittömästi.
Sen kyllä huomaa ihmisistä,joiden kanssa voi flirttaila kevyesti,on vain oltava itse tietoinen siitä,että tämä on ns.aikuisten ihmisten "huulenheittoa".EI muuta.
Tarvitaanko sitä,kysyy Anonyymi?Hmmm.ei kai,mutta ihmisten,jotka ovat samalla, kliseisesti sanottuna, aaltopituudella,se piristää.Naurattaa,tuo ehkä kivan mielen,jos vielä ollaan kohteliaita siinä flirtissä.
Missään nimessä sen ei pidä olla mautonta ehdottelua,vaan ihan fiksua huomiota molemmin puolin,tai jos on suurempi joukko,niin kannattaa olla tarkka,ettei loukkaa sellaista,joka ei pidä tai koe ,että se on mukavaa.
Koskettelu ja "lähmiminen"eikä minkäänlainen rivous,ei kuulu flirttiin.....sana on saanut ehkä väärän merkityksen.
Minusta se on verbaalista iloittelua,hauskaa leikkiä,jos on hyvä vastapeluri.
Ps-.Tästäkin nyt voi vääntää mitä vaan....mutta tulipahan kirjoitettua,enkä poista.
Jos olisi hymiö,laittaisin silmäniskun;)
Kuvassa pikku flirttiä.

Vierailija

Olen hyvin pitkälti samaa mieltä kuin usva-lintunen.. flirtti on onnistuneena oikein piristävää ja antoisaa mutta siis vain onnistunut flirtti, joka ei mene yli sopivuusrajojen. Kyllä sitä tavallaan tarvitaan, ei joka päivä mutta sopivissa tilanteissa. Se on todella harmi, että flirtin tarkoitus on sekoittunut kähmintään ja ehdotteluihin yms. Senhän kuuluisi olla kohteliasta, puolivallatonta, leikkimielistä toistensa huomiointia, tunnelman kohottaja eikä pilaaja ;)
Laitoinpa nyt semmoisen silmäniskun ihan vaan näppäillen ;D

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olenpa samaa mieltä naisten kanssa. :D
Flirtti on seksuaalissävytteinen värinä kahden ihmisen välillä, joka ei useinkaan johda mihinkään. Olen vain huomannut, että toinen on mies ja hän on huomannut, että olen nainen ;)

Vierailija

Se piristää koko päivän kun huomaa, että huomataan. Ei ole ihan näkymättömäksi vielä muuttunut. Itse en osaa flirttiä aloittaa, vastaan kyllä mielelläni.

Vierailija

Toiset kategorisoivat tönkköluontevasti asioita tunnusmerkistöjen taakse. Flirtti muodossa tai toisessa on ihana tapa tutkia ihmissuhteen mahdollisuuksia. Estynyt ihminen ei vie asiaa eteenpäin ja hyväkin ihmissuhde jää syntymättä. Jos pelkää flirttiin liittyvää eroottisuutta, flirtti menettää luonteensa. Liika odotus taas ei taida flirttiä ollakaan, ellei se saa vastakaikua. Flirtti on vapaiden ihmisten hauska taitolaji.

Vierailija

Ilman muuta flirtissä on eroottista säväystä,miten se muuten olisi sitä.

Nyt en ihan ymmärtänyt mitä Anonyymi 23.36 tarkoitti "kategorisoivat tönkköluontevasti tunnusmerkistöjen taakse"-lauseella.
Jos todella on kovin estynyt,niin en uskokaan,että flirtti sujuu,flirtti on taidelaji,hienostunut sellainen ainakin ja silloin on ihmisuhde jo syntynyt,vaikka ei johdakaan eikä ole tarkoitettukaan tuloksiin.(Parisuhteeseen).
ihmisen luonne ja tunteet ja tapa ovat millä ilmaisee itseään.Flirtissä on aina huumoria ja hieman komiikkaa.Leikkiä.

Mutta onhan se taito silloinkin,jos haluaa sen johtavan jatkoon.Se voi olla alku suhteelle.
Eikä yksin voi kyllä flirtata,se on aika mahdotonta ;)

Mutta flirtti ei ole vain vapaiden,mitä sillä nyt tarkoitetaankaan tässä,kai ettei ole naimisissa tms parisuhteessa.
Minä olen ja flirtaten.
Ja elän vielä ihan vakaassa suhtessa jopa;))))
Eihän parisuhteessa olevasta muumio tule,toisen sukupuolen viehkous on olemassa jos se on, ja kohtaa toisen samankaltaisen.
Mutta sen ei tule eikä tarvitse johtaa harmeihin omassa suhteessa.Riippuu tietysti omasta parista.
Mustasukkaisen ja omistavan puolison kanssa se on varmasti hankalaa......

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

" Estynyt ihminen ei vie asiaa eteenpäin ja hyväkin ihmissuhde jää syntymättä."

Estynyt ihminen ei mielestäni lähde flirttiin ollenkaan. Täytyy olla sinut oman seksuaalisuutensa kanssa voidakseen flirttailla luontevasti. Joskus se johtaa hyvää ihmissuhteeseen, jos olosuhteet sen sallivat, joskus se on vain kahden ihmisen hetkellinen kohtaaminen, jossa molemmat tunnistavat toisensa miehenä ja naisena

Vierailija

-Suloiseni, elämäni, ehdotat rakkautta,
jota ei mikään voi milloinkaan tappaa.
Antakaa Jumalat että hän puhuisi totta,
pystyisi puhumaan totta, täydestä sydämestä.
Että päivämme kytkeytyisivät pituuttaan pitkin
ikuiseen uskollisuuteen, joka on pyhää.

Gaius Valerius Catullus
Kuoli Roomassa 57 eKr.
Ote kirj. Kaikki runous

Vierailija

Kuin omia sanojani lukisin, kun Usva-Lintusen tekstiä luin. Juuri näin, flirtti ei ole rajattu vain vapaille, sitä voi ja kannattaa kokeilla ja harrastaa, vaikka olisi vakiintuneessa parisuhteessa. Siis nyt pitää koko ajan muistaa, miten hyvä flirtti määritellään, eikä alkaa heti tuomiota lukemaan.
Vanhoissa elokuvissa näkee sellaista ihanaa verbaalista ja kipinöivää flirttiä, joka täydentyy esim.miesten kohteliaisuuksina naista kohtaan, kuten ovien availu, takin päältä auttaminen tai juomien ojentelu, tanssi jne. Onko nykymiehiltä unohtunut nämä taidot ja leikittelyt ja toisaalta onko naisista tullut niin "miehiä" että pieniä huomiointeja ei tarvitse?

Vierailija

Myös kirsikankukka osuu hyvin asian ytimeen. Seksuaalisuuden määrää voi ja pitää osata säätää ja tilannetajua oltava millainen flirtti kenekin kanssa on sopivaa. Seksi ei todellakaan aina ole mukana.

Vierailija

Flirtti on älylaji, jolla voi piristää toisen päivän, ja samalla omansa. Se on silmänisku hymyn kera liikennevaloissa, kohdistettu kohteliaisuus, huomaavaisuutta ja osoitus siitä, että jonkun silmissä on arvostusta. Ja pilkettä :)

Vierailija

Totta tuokin,flirtti on älylaji kuten huumorikin.
Kyllä mielestäni löytyy miehiä,jolla on tätä kumpaakin ihan sopivassa määrin ja mikä onkaan hienompi hetki,ilta tai vierailu,jossa on pilkettä.
Myönnän auliisti ,että silloin nautin,verbaalista iloittelua ja pieniä kohteliaita eleitä ja ilmeitä,puolin ja toisin.
Tässä onkin eräs ,ehkä alitajuntainen tilanne ollut itselläni,että olen tiedostamattani hakeutunut alalle,siis työhön,joka on aika pitkälti miesvaltainen.
Olen mielestäni ihmisrakas,mutta ollessani työssä,missä oli pelkästään naisia,kumma "tihrustelu"ja "takaapäin" moittminen oli vallalla,hakeuduin nopeasti sieltä pois.En väitä,että kaikki olisi sitä,missä on vain naisia työssä.
Lastentarha ei ollut minulle oikea paikka juuri naisvaltaisen työtoverien kesken,mutta Auran Panimo oy,kesätyönä oli mitä mahtavin,siellä oli reiluja naisia todella huumoria viljeleviä miehiä,eikä ne jutut olleet alapään juttuja,mutta pilkettä löytyi.
Naiset,jotka ovat hyviä kavereita omaavat juuri huumorin,jossa uskalletaan sanoa ja puhua ja flirtata myös porukassa ollessa,(ei toistemme kanssa,vaan) niitten miehenpuolten.
Samoin näissä vimevuosien työpaikat ja 2O vuoden työrupeamassa samassa paikassa oli miesvaltainen,samasta työstä sama palkaa ja samat sanomisen ja vastaanottamisen ominaisuudet.Kateutta ei juuri havainnut.
Reiluus,hyväntahtoisuus ja avara katsomus sekä myönteinen mielenlaatu on nautittavaa sekä naisessa että miehessä.
Ja oikeanlaatuinen älynflirttaus;D
Piristää kummasti.

Vierailija

Tuntemattoman ihmisen antama kohtelias huumorisävytteinen pieni huomionosoitus, flirtti, vaikka ovea avatessa, piristää päivää kummasti ja useampaankin päivää. Naisena harrastan sitä silloin tällöin sopivasti jonkun mieshenkilön kohdatessani, kyllä vastapuoli sen tajuaa koska se on vilpitöntä hauskaa flirttiä.

Vierailija

Hei. se on minun ilo tavata. Nimeni on Susan Helms. Olen Yhdysvaltain armeijan upseeri. Minä haluaisin tutustua sinua.
Olen romanttinen ja hauska olla. Olen rakastava, luin profiilisi ja toivon todella osoittaa mielenkiintoni, etsin aitoa ja merkityksellistä parisuhde rakkaus, intohimo ja romantiikkaa.
ota otan mielelläni jos lähettää minulle postia sähköpostiosoitteeni (gensusanx1@aol.com)
Minä lähetän teille kuvia ja kertoa enemmän itsestäni. Toivon kuulevani sinusta pian.
gensusanx1@aol.com
Susan Helms

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat