Runo: Rollaattori

Kommentit (3)

Vierailija

Rollaattori, oiva apuväline!

Miksi ihmiset turhaa varovat tarttumasta ilmaisiin apuneuvoihin? No, tietenkin sen takia, että jos ryhtyy rollaattorin käyttäjäksi, kaikki katsovat, että on vanha!

Rollaattoria ei tarvitse, eikä kannatakaan ostaa itselle. Terveyskeskuksen apuvälinevarastosta laitteen saa ikuisuuslainaan ja jos rollaattoriin tulee vika, korjaamon pojat sen nopeasti ja ihan ilmaiseksi korjaavat. Jos rollis on mennyt huonoon kuntoon, apuvälinevarastosta saa uuden laitteen. Minä olen pidemmillä matkoilla joutunut turvautumaan rollaattoriin pian 10 vuotta. Tällä hetkellä minulla on käytössä ehkä kuudes laite. Pari vuotta sitten, kun sain uuden rollaattorin, sanoin, että olen näitä jo monta romuksi pistänyt. Matti jumppari sanoi: "Käyttöönhän nämä on tarkoitettu, eikä nurkkaan koristeeksi!" Joten runon kirjoittaja, OTA SE ROLLAATTORI KÄYTTÖÖSI! SE EI OLE KORISTE! Rollaattorissa istutaan vaan lepotauolla, sitä lykätään eteenpäin.

Vierailija

Viestini oli täyttä asiaa, eikä ollenkaan tarkoitettu herjaukseksi, vaan päinvastoin ilmaiseksi neuvoksi ja opetukseksi. Olen itse tehnyt työelämäni jumpparina (25 v), 18 vuotta sitten sairastui MS-tautiin ja työkyvyttömyyseläkkeellä olen ollut 14 v. Vammaisneuvostossa olin mukana 12 v.

Jumppari

Vierailija

Monet ovat pienestä asti olleet pyärötuolissa
Olen nähnyt miten sinnikkäästi pieni poika
käveli lujaa kyytiä sellaisen rollan tapaisen
apuvälineen kanssa .Ihan kyyneliin asti liikutuin
Ovat vielä usein niin iloisia ja valoisia
luonteeltaan ja kai sitä ei muuten jaksa
kun hiukka huumoilla. Usein vielä kovat kivut
leikkauksista tuskallista parantua
Erittäin Pahalta tuntuu myös ihmisten
pelko erilaisuutta kohtaan. Aina on iso kynnys