Yö - nukkumista, valvomista vai mitä?

Vierailija

Oletko vireimmilläsi öiseen aikaan? Valvottaako tuskastuttavasti, vaikka pitäisi nukkua? Nukahdatko jo uutisia katsellessasi ja sitten heräät aamuyöllä eikä uni tule?

Minä olen illanvirkku ja aamuntorkku, eikä ole vielä "tapa taloa hävittänyt".

Kommentit (4)

Vierailija

Saan unenpäästä kiinni vasta yhden, kahden aikaan yöllä. Tämä kyllä harmittaa kun muu maailma elää kuitenkin niin, että aamulla pitäisi olla virkku.

Vierailija

Käyn suht ajoissa nukkumaan,monesti olen klo3-4 hereillä.Tänään en 4:n jälkeen nukkunut.
Varmaan kahvia menee tänään,eiköhän se väsymys jossain vaiheessa päivää yllätä.
En viitsi päiväunille totuttaa itseäni.

Vierailija

Yö voi olla milloin mitäkin, toivottavin olotila tietysti että silloin levätään. Meitä on iso joukko jotka valvovat täydenkuun yöt, mutta siitä erikoisia, että ainakaan minulle nämä yöt eivät aiheuta päiväsaikaan väsymystä.
Ilmeisesti "kuuhulluus" on luonnollinen persoonaani kuuluva sykli.
Olen huomannut, että jos muusta syystä, esim. kivun tai jonkin sairauden vuoksi vuoksi ei saa unta, ei auta
kovasti ajatella unettomuuttaan, eikä ainakaan laskea että aamuun on enää niin vähän aikaa. Kun tuskastuu
asiasta, rauhoittumisesta ei tule mitään ja univaje vaivaa kahta pahemmin.
Rauhoittumiskeinoja on monia, villasukat jalkaan, kirjan lukeminen, kupillinen kamomillateetä ym.

Vierailija

Yöllä pääsääntöisesti nukun, nyt vaan kuumat aallot saavat heräilyä aikaan. Jos oikein herään, nousen istumaan ja luen kirjaa kun uudestaan alkaa taas nukuttaa. Illalla 10 aikaan sänkyyn ja aamulla herätys 6.30 töihin lähtöä varten. viikonloppuna saata valvoa 11 asti, mutta en pidempään enää. Kyllä olo on ihan toinen, kun saa nukuttua yhtämittaa noin 8 tuntia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat