Olin rakentanut elämäni itse. Asuin omistamassani talossa lapseni ja koirieni kanssa. Kävin töissä. Minulla oli paljon sosiaalisia suhteita. Erittäin lämpimät välit sisaruksiini,vanhempiini ja sukulaisiini. Olin aktiivinen ja liikkeellä aamusta iltaan. Rakastin kotiani. Sitten tapasin miehen.
Joka ajan saatossa kertoi kuinka täydellisen kaunis olen, omaan kauniin luonteen, olen hyväsydäminen, hän ei koskaan ollut rakastanut ketään niinkuin minua. Olin lumoutunut. Rakastunut. Haltioitunut.
Aloin saada huomautuksia. Vaikka olen kaunis, on kotini ruma. Olen hieman turhan laiska. Annan koirilleni liikaa huomiota, pidän niitä liikaa perheenäni. Ne ovat eläimiä. Minulla on kaunis sielu, mutta olen kasvattanut lapseni väärin. Heillä on liian hyvät käytöstävät ja liikaa äidin hellyyttä, liikaa herkkyyttä. Lisäksi minähän olin aktiivinen ihminen, miksi en enää tapaa ystäviäni niinkuin ennen? Minä olen aikuinen, miksi pidän niin tiivistä yhteyttä vanhempiini? Se pitää lopettaa. Ottaa vähän omaa tilaa. Minulla piti olla talous kunnossa. Miksi et anna rahaa miehellesi? Miksi laskut on maksamatta? Minun piti olla ahkera. Miksi jäin töistä sairaslomalle? Miksi kodin siivous ja ruuanlaitto tuntuu isolle urakalle? Olen laiska. Makaan sohvalla. En ole iloinen,reipas ja aktiivinen kuten väitin. Miksi en ulkoiluta koiria niinkuin ennen sitä rakastin? Olen kaunis ja ihana, mutta minusta on tullut laiska,saamaton,rahaton ja työtön. Elämä ei onnistu yhdessä, sanoit. Menet treffeille, etsit uutta naista. Kerrot ettet koskaan rakastanut, ei ollut mitään tunteita. Anelen sinua takaisin. Tulet, jos lupaan nyt panostaa enemmän meihin. Jos näytän että tämä vielä saadaan toimimaan. Olen hieno ihminen, kaunis ja herkkä mutta se ei riitä. Muut miehet rakastavat ja himoavat minua varmasti yhtä paljon kuin hän. Minun pitää todistaa ettei se ole totta. Puhelin täytyy olla avoin hänelle. Piiri pienenee, ihmiset ovat kadonneet ympäriltäni. Mutta se ei haittaa,sillä onhan minulla sinut. En ole täydellinen,en koskaan ollut. Sinä ohjaat minua olemaan parempi. On minun syy että sinä olet rahaton,työtön,yksinäinen ja minun täytyy ymmärtää että sinun on juotava alkoholia sen takia. Se lohduttaa sinua. Se,mitä teet tai sanot humalassa,ei tee sinusta huonompaa. Minun pitää ymmärtää se. Olen kuitenkin kaunis, ihana ja täydellinen. Sinä kerroit sen minulle,rakkaani. Kerroit että kukaan ei ole niinkuin minä. Mutta lähdet jos en saa tätä suhdetta toimimaan. Minulla ei ole enää muita kun sinä. Ei ole edes minua. Minä taistelen tämän rakkauden eteen.
Joku kuiskaa korvaani:Juokse. Pelasta itsesi. Laitan musiikkia kovemmalle.
klo 12:35 | 13.1.2019
Suosituimmat
Uusimmat
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näitä tarinoita sitä riittää. Mihin lapsen isä katosi, kun ei tuo iihana mies siltä kuulosta.
Tiedät itsekin, mistä on kyse, kun kerrot sen viimeisessä lauseessa. Toimi sen mukaan.
Lähde ennenkuin sinut ja elämäsi on tuhottu.