Hippimummo

Kaipaan vinkkejä lihaskunnon säännölliseen kehittämiseen. Olen viime vuosina (ikää 55) huomannut, että suositukset täytyy ottaa osaksi arkea, jos haluan pysyä kunnossa. Olen melko huoleton ja huolimaton luonne enkä erityisemmin pidä liikuntaryhmistä tai -paikoista. Harrastukseni ovat lähinnä kirjat, elokuvat, ruuanlaitto, lautapelit linjaa.

Olen kuitenkin onnistunut luomaan terveellisiä rutiineja ikään kuin puolihuolimattomasti: hammaslanka ja purentakisko odottavat hammasharjan vieressä, D-vitamiini ja Q10 ovat kahvinkeittimen luona ja aamun tuorepuuro valmiina jääkaapissa, luen lehden kirkasvalolampun ääreesä, näpyttelen tietokonetta satulatuolilla, kävelen vähintään 10 000 askelta päivässä, nautin alkoholia vain seurassa (asun yksin), nukun noin 7 tuntia yössä.

Lihaskunnon ylläpitämiseksi pitäisi nyt luoda helposti toteutettava rutiini. Olen yrittänyt kaikenlaisia kikkoja: kahvakuula sohvalla, lankutusta ennen suihkuun menoa jne. Toimii hetken, muttei ehdi tulla tavaksi. Löytyisikö hyviä vinkkejä?

Kommentit (4)

Vierailija

Hyötyliikunta on ilmaista ja siitä saa hyvän mielen. Olen tänä talvena tehnyt lumitöitä "olan takaa" ja käsivarsien unhoon jääneet lihakset ovat trimmimmässä kunnossa kuin vuosiin. Kerrostalossa asuvan kannattaa unohtaa hissit. Töitä jalkalihaksille, raput ylös ja alas kävellen. Siivoaminen on myös mitä parhainta hyötyliikuntaa. Pelkän imuroinnin sijaan, matot tuuletusparvekkeelle ja niiden tamppaaminen  antaa työtä käsivarsilihaksille. Televisiota ei kannata katsella sohvalla löhöten vaan sitä katsellessa voi samaan aikaan voimistella tai nostella kahvakuulia. Siinä menee samalla helposti tunti jos toinenkin ja notkeus ja lihasvoima lisääntyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hippimummo

Kiitos, hyvistä vinkeistä. Lisääkin otan mielelläni vastaan. Haluan tosiaan saada treeniä  arjessa, muiden puuhieni lomassa. Kuntosaliakin olen kokeillut, mutta kun en halua hankkia salivaatteita ja kenkiä, enkä lähteä vartavasten salille (lähin on 10 km:n päässä). Matkoineen hommaan menee kerralla vähintään kaksi tuntia. Ja kun se ei ole mieleistä, ei siitä saa itselleen tapaakaan.

Vierailija

Katson jonkin  verran televisiota.  Mainoskatkoilla  nousen sieltä sohvalta ylös ja sitten taas istumaan, ylös ja istumaan.  Vahvistaa reisilihaksia.

Samoin voi nostella käsipainoja istuallaan  vuorotellen toinen käsi suoraksi ylös, koukkuun alas , suoraksi ylös jne.

Nimim. Toinen nautiskelija

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat