Yskiiyskii

Olen tämän talven aikana sairastanut jo pitkään flunssaa, alkaa jo ihmetyttää kun ei meinaa parantua. Eli flunssa alkoi joulukuun alussa kovalla, viikon kestäneellä kurkkukivulla, nuhaa oli parisen viikkoa. Kuitenkin yhä edelleen vaivanani on limainen yskä, lisäksi keuhkoissa olo, etteivät ole kunnossa. Poskiontelot myös tukossa, mutta kuulemma ei ole tarvetta antibiootille. Mykoplasma-arvot otettiin ja olivat ok, samoin keuhkokuvat kunnossa. Alan olla jo melko väsynyt siihen, ettei tämä yskä ja tukkoisuus tunnu hellittävän millään. Mieli tekisi liikkumaan, muttei pysty. Onko muilla ollut vastaavaa pitkäkestoista virustautia tänä talvena?

Kommentit (4)

Minä olen huomannut oman flunssani antavan jatkuessaan samoja oireita kuin refluksitauti pahimmillaan. Eli yskä ei jätä, keuhkoja polttaa, varsinkin ylämäkeen kävellessä, aivastuttaa.

Sinnittelen yskälääkkeellä ja renniellä, myös yritän syödä vähän kerrallaan, että ei tule painetta mahaporttiin.. Olen omeprazolia joskus joutunut käyttämään ja se toi kovat lihaskivut. Kärsin mieluummin tämän ilman enempää lääkitystä.

Viimetalvena oli tosi paha flunssa korkean kuumeen kera. Otin syksyllä rokotuksen ja toivo, että pääsisin vähemmällä tänätalvena.

Vierailija

Influenssarokote ei auta nuhakuumeeseen eli flunssaan. Flunssaan ei ole rokotetta.
Apteekissa katselin imeskeltäviä sinkkitabletteja, joiden uskotaan auttavan flunssaan jos tabletin ottaa heti oireiden alettua. Myöhemmin on jo myöhäistä. En kuitenkaan ostanut, koska hyvin harvoin olen ollut flunssassa. Ehkä olisi kannattanut varautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija kirjoitti:
Influenssarokote ei auta nuhakuumeeseen eli flunssaan. Flunssaan ei ole rokotetta.
Apteekissa katselin imeskeltäviä sinkkitabletteja, joiden uskotaan auttavan flunssaan jos tabletin ottaa heti oireiden alettua. Myöhemmin on jo myöhäistä. En kuitenkaan ostanut, koska hyvin harvoin olen ollut flunssassa. Ehkä olisi kannattanut varautua.

Minä olen syönyt kohta puolipurkillista Sinkki-C-vitamiinia, purkissa on 120 kpl. Ostin kun läheiset sairastuivat ja ajattelin tarttuvan ja niin kävi, nyt olen viikon sairastanut, mutta oireet ovat aika vahvoja vieläkin.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat