Kaikki ruokarasvoista

Sivut

Kommentit (167)

Vierailija

Hei. Olen jo kohta neljä vuotta käyttänyt päivittäin säännöllisesti öljyjä ruokavaliossani. Öljyt ovat vaihdelleet, mutta pääsääntöisesti käytän kylmäpuristettuja luomu valmisteita, esim oliivi- rypsi-, avocadoöljyä. Olen huomannut, kuinka ihoni voi paremmin, hiukset eivät enää lähde yhtä helposti ja kynsien lohkeilu on loppunut. Olen sitä mieltä, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyvät nyt paremmin elimistössäni. Yritän välttää pitkälle prosessoituja tuotteita ja valmistan kotiruokaa mahdollisimman paljon. Voin suhteen en ole ehdottoman kielteinen, mutta sitäkin kohtuudella. Minua suuresti harmittaa se miten pikaruokaa mainostetaan tiedotusvälineissä ja kuinka lapsille ostetaan epäterveellistä ruokaa. Näin tuumailee eräs mummo.

Vierailija

Sama "vika" Rahikaisella kuin 3.12.2012 klo 18:26 kirjoittajalla. Myös itse käytän Virgino kylmäpuristettua luomurypsiöljyä 2 rkl joka ikinen aamu erittäin hyvin tuloksin. Kokonaiskolesteroli-arvoni laski 8.0 5.1:een 6 kk:ssa, samoin LDL-kolesteroli ja triglyseridit laskivat normaaleillee tasoille.HDL onkin ollut normaalilla tasolla aina.
Olen huomannut samat hyvät vaikutukset kuin yllä oleva kirjoittaja. Suosittelen lämpimästi.

p.s. lisäksi ravinnossani on säännöllisesti joka päivä 2 rkl pellavansiemenrouhetta. Nämä kaksi ovat tuoneet elämääni ja olooni hyvää oloa.

Vierailija

Ilmankos hyvää ihoani aina kehutaan. Olen ollut öljyjen käyttäjä viimeiset 35 vuotta ja kaikki rasva-arvot ovat erittäin hyvät.
Syön myös joka päivä marjoja, pähkinöitä, seimeniä ja em. pellavanrouhetta joka aamu puurossani.
Voin hyvin, olen notkea hyvässä kunnossa oleva melkein 70 vuotias.
Nuorison kohtaloa minäkin suren. Nyt jo kun katselen 10 - 25 vuotiaita elintasoruokailijoita pahaa tekee, heidän huonot ihonsa, lyhytkasvuisuutensa ja lihavuutensa.

Vierailija

Siinä edellä kolme, jotka eivät taas tiedä mistään mitään. Ei rypsiöljyllä ole mitään terveyttä edistävää vaikutusta -päinvastoin. Eikä rouhittuja pellavansiemmeniä tulisi missään tapauksessa käyttää.

Ja se, mitä tossa väitettiin, että elimistön kokonaiskolesteroli-arvo laskee, kun nauttii rypsiöljyä, on pelkkää tietämättömyyttä siitä että miten imiskeho toimii. Todellisuudessa em. tilanteessa kolesteroli ei ole laskenut mihinkään sillä se on siirtynyt kehon kudoksiin eikä ole näin ollen mitattavissa verenkierosta.

Vierailija

Lainaus:

Siinä edellä kolme, jotka eivät taas tiedä mistään mitään. Ei rypsiöljyllä ole mitään terveyttä edistävää vaikutusta -päinvastoin. Eikä rouhittuja pellavansiemmeniä tulisi missään tapauksessa käyttää.

Ja se, mitä tossa väitettiin, että elimistön kokonaiskolesteroli-arvo laskee, kun nauttii rypsiöljyä, on pelkkää tietämättömyyttä siitä että miten imiskeho toimii. Todellisuudessa em. tilanteessa kolesteroli ei ole laskenut mihinkään sillä se on siirtynyt kehon kudoksiin eikä ole näin ollen mitattavissa verenkierosta.

Miksi pellavansiemieniä ei tulisi käyttää.. mielestäsi??

Minä väitän vastaan, tulee käyttää öljyjä esim. oliiviöljy, paistamiseen rypsiöljyvoisekoitus, erittäin terveellinen, kun syön etupäässä vaaleaa lintulihaa ja kalaa, vihanneksia, hedelmiä, erittäin vähän perunaa tai vehnäpohjasia pastoja tai riisiä. Rasvattomia jogurtteja, käytän myös kalaöljyä. Mahdollisimman vähän leivonnaisa tai sokeria. Jokainen me kuitenkin olemme yksilöitä, ei voi sanoa, että ei voi, siitä mikä on tarkoitettu ravinnoksi. Jotkut ovat sitä mieltä, että kohtuudella kaikkea.

Vierailija

Lainaus:

Voihan kehon rasvaprosentit mitata kuin lihasmassan, siitä minä tiedän mitä syön ja arvot on siellä missä terveellä ihmisellä tulee ollakin. Jos kehon rasvaprosentti liikkuu, tarkistan syömisoäni, ei sen vaikeampaa ole.

Vierailija

Tuo anonyymi 3.12 klo 20.32 on sama kaikissa ketjuissa kekkuloiva kapinallinen, joka ei osaa edes kirjoittaa suomen kieltä, saati että ymmärtäisi mitään terveydestä yms. Jostain on vain päähänsä tarttunut pinttymä hokea jotain oppimaansa lorua, joka perustuu kaiken tiedon vastaisuudelle eli jonkinlaista lapsellista auktoriteetteja vastaan suunnattua uhmaa. Annetaan hänen olla. Jokainen ihminen tuntee omassa olossaan parhaiten sen, mikä sopii ja mikä ei. Kultainen keskitie ja kohtuus ovat avainsanoja. Parempi antaa hänen olla. Ehkä hänkin saa joskus lääkityksensä raiteilleen.

Vierailija

Lainaus:

Tuo anonyymi 3.12 klo 20.32 on sama kaikissa ketjuissa kekkuloiva kapinallinen, joka ei osaa edes kirjoittaa suomen kieltä, saati että ymmärtäisi mitään terveydestä yms. Jostain on vain päähänsä tarttunut pinttymä hokea jotain oppimaansa lorua, joka perustuu kaiken tiedon vastaisuudelle eli jonkinlaista lapsellista auktoriteetteja vastaan suunnattua uhmaa. Annetaan hänen olla. Jokainen ihminen tuntee omassa olossaan parhaiten sen, mikä sopii ja mikä ei. Kultainen keskitie ja kohtuus ovat avainsanoja. Parempi antaa hänen olla. Ehkä hänkin saa joskus lääkityksensä raiteilleen.

Totta kirjoitit. Kapinoi kaikkea vastaan mutta pääosin itseään vastaan joka purkautuu muihin.

Vierailija

Palataampa asiaan ja keskustelukumppanin kuinnioitukseen!

Vielä kysyn....miksi voirypsuöljyseos on huono paistamiseen?

Miksi pellavansiemenrouhetta ei tulisi syödä? Aamupuuron joukkoon laitettuna puoliteelusikallista aamuisain, mitä muuta se saa aikaan kuin hyviä öljyjä ja suolen parempaa toimintaa?

Mitä huonoa on maustamattomassa rasvattomassa jogurtissa, nautittuna marjojen kera?

Mitä pahaa on parissa hedelmässä päivää kohti, esim. omena mandariini?

Jokainen tietää, että veren rasva-arvot otetaan labrassa...verestä?

Jokainen tietää että on olemassa laitteita lattiavaa-an kaltainen, jolla saa mitattua kehon lihasmassan määrän kuin rasvaprosentin...jalkapohjista, nousemalla tuon laitteen päälle, tietysti se on ohjelmoitu tekemään noita toimntoja ja rakennettu ja suunniteltu toimimaan oikein.

Jokainen ymmärtää, että rasvan nauttiminen ei vähennä elimistössä rasvaa, ei minkään rasvan, ymmärtääkseni. Vaan on kysymys tasapainosta rasva-aineenvaihdunnassa...hyvän, "notkean rasvan joka ei jämähdä verisuonien tukoksi" ja "kovasta"eläinrasvasta joka pikkuhiljaa varastoituessaan elimistöön tukkii verisuonia. Olenko oikeassa?

Vierailija

Lainaus:

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Mutta henkilön arvostelu osoittaa vain ja ainoastaan sivistymättömyyttä.

Vierailija

Se on jännää, että rasva on sellainen asia, joka nostattaa tunteita. Kokonaisuudessaan syömiseen ja elämiseen vaikuttavat niin monet asiat, etteivät n.s. asiantuntijatkaan niitä hallitse. Kuinka me pienet kuluttajaparat voisimme tietää, mikä on mitäkin.

Sen vuoksi itse elän isommin rasvasta vaahtoamatta (paitsi leipoessa vaahdotan kyllä rasvaakin näin joulun alla) ja voin silti kohtalaisesti.
Vanha elli

Vierailija

Lainaus:

Se on jännää, että rasva on sellainen asia, joka nostattaa tunteita. Kokonaisuudessaan syömiseen ja elämiseen vaikuttavat niin monet asiat, etteivät n.s. asiantuntijatkaan niitä hallitse. Kuinka me pienet kuluttajaparat voisimme tietää, mikä on mitäkin.

Sen vuoksi itse elän isommin rasvasta vaahtoamatta (paitsi leipoessa vaahdotan kyllä rasvaakin näin joulun alla) ja voin silti kohtalaisesti.
Vanha elli

Kyllä me tiedämme omassa kehossamme, mikä meille on hyväksi...jos haluamme seurata ja kuunnelle.
Oletko ajatellut mistä se tunteiden nostattelu pohjimmiltaan on noussut?
Minusta se on sitä, mikä näkyy ihmisessä ylipainona, se saa ärsyyntymään terveysintoilijat, ärsyyntymään ne jotka rakastavat rasvaista ruokaa ja lihovat, vaikka eivät tahtoisi.
Ärsyyntymään ne jotka ovat jo rasvan tähden sairastuneet!
Ärsyyntymään nekin jotka ymmärtävät kuinka kalliiksi tulee yhteiskunnalle hoitaa liian rasvan aiheuttamia sairauksia.
Esteettisetä tai epäesteettisetä näystä, tuolla kadulla tai siinä vieressä olevasta henkilöstä.
Rasvan tarpeellisuudesta aivotoimintaan ja terveelliseen, hoikkaan elämään, on minun kiinnostukseni lähtöisin! :)

Vilkkaita kantaaottavia ihmisiä kiinnostaa kaikki, mikä sivuaa elämää, eikö?

Vierailija

Lainaus:

Miksi pellavansiemenrouhetta ei tulisi syödä? Aamupuuron joukkoon laitettuna puoliteelusikallista aamuisain, mitä muuta se saa aikaan kuin hyviä öljyjä ja suolen parempaa toimintaa?

Mitä huonoa on maustamattomassa rasvattomassa jogurtissa, nautittuna marjojen kera?

Mitä pahaa on parissa hedelmässä päivää kohti, esim. omena mandariini?

Jokainen tietää, että veren rasva-arvot otetaan labrassa...verestä?

Jokainen tietää että on olemassa laitteita lattiavaa-an kaltainen, jolla saa mitattua kehon lihasmassan määrän kuin rasvaprosentin...jalkapohjista, nousemalla tuon laitteen päälle, tietysti se on ohjelmoitu tekemään noita toimntoja ja rakennettu ja suunniteltu toimimaan oikein.

Jokainen ymmärtää, että rasvan nauttiminen ei vähennä elimistössä rasvaa, ei minkään rasvan, ymmärtääkseni. Vaan on kysymys tasapainosta rasva-aineenvaihdunnassa...hyvän, "notkean rasvan joka ei jämähdä verisuonien tukoksi" ja "kovasta"eläinrasvasta joka pikkuhiljaa varastoituessaan elimistöön tukkii verisuonia. Olenko oikeassa?

Olet niin totaalisen pihalla, jos et tiedä edes näitä perusjuttuja, että ei maksa vaivaa sulle selittää miten kaikki menee.....

Vierailija

Lainaus:

- - -

Lisäsivistystä voisit etsiä noihin kysymyksiisi lääkäri AH:n kirjoista tai kotisivuilta tai studio 55:n videohaastatteluista.

Vierailija

Jos ja kun olet itse pelle AH, lopeta tämä ihmisten häiriköinti. Eivätkö tuotteesi/kirjasi käy riittävästi kaupaksi? Vieläkö pitäjillä riittää hyväuskoisia tumpeloita, jotka pitäisi saada käännytetyksi? Olen pahoillani, mutta en voi kuin sääliä sinua!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat