Kaikki ruokarasvoista

Millaisia rasvoja pitäisi syödä, millaisia välttää? Mitä hyötyä tai haittaa on erilaisista rasvoista? Lue tuhti pakettimme ruokarasvoista!Lue koko juttu

Kaikki ruokarasvoista

Sivut

Kommentit (167)

Lainaus:

Plus siemeniä pähkinöitä ja mitä muuta....?

Missähän niitä pähkinöitä Suomessa kasvoi, kun nykyisin pähkinäpensaan kasvualue on erittäin rajattu. Nekin vähät pähkinät, mitä meidän metsiköistä löytyy, syövät oravat tai ainakin kantavat talvivarastoihinsa vimmatulla vauhdilla.

Lainaus:

Lainaus:

Missähän niitä pähkinöitä Suomessa kasvoi, kun nykyisin pähkinäpensaan kasvualue on erittäin rajattu. Nekin vähät pähkinät, mitä meidän metsiköistä löytyy, syövät oravat tai ainakin kantavat talvivarastoihinsa vimmatulla vauhdilla.

Saivartelija herran armosta, vai nousitko väärällä jalaa ylös tänä aamuna;)))hyvää huomenta vaan sinullekin!
Kaupat on väärällään erilaisia pähkinöitä ja esi. seesaminsiemeniä, auringonkukansiemeniä. Niille on oikein oma esittelyhyllynsä. Kyllä kauppiaat huomaa mikä on ihmisten mieleen, tai muotia, hinnata kasinkertaistetaan, tuosta vaan, että hups, eikä auta mennä kyselemään.
Pähkinöitäkin on tullut niin kalliita, että tuntuu jo niitä syödessään olevansa kansan eliittiä, kun on (siis ei ole) varaa syödä terveellisiä pähkinöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Saivartelija herran armosta, vai nousitko väärällä jalaa ylös tänä aamuna;)))hyvää huomenta vaan sinullekin!
Kaupat on väärällään erilaisia pähkinöitä ja esi. seesaminsiemeniä, auringonkukansiemeniä. Niille on oikein oma esittelyhyllynsä. Kyllä kauppiaat huomaa mikä on ihmisten mieleen, tai muotia, hinnata kasinkertaistetaan, tuosta vaan, että hups, eikä auta mennä kyselemään.
Pähkinöitäkin on tullut niin kalliita, että tuntuu jo niitä syödessään olevansa kansan eliittiä, kun on (siis ei ole) varaa syödä terveellisiä pähkinöitä.

Kyse oli vanhoista ajoista, jolloin syötiin NIIN terveelllisesti jonkun mielestä, niitäkin pähkinöitä. Miksiköhän silloin ei kuitenkaan eletty vanhoiksi?

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Kyse oli vanhoista ajoista, jolloin syötiin NIIN terveelllisesti jonkun mielestä, niitäkin pähkinöitä. Miksiköhän silloin ei kuitenkaan eletty vanhoiksi?

Sitä sopii miettiä! Mites oli lääketiede?

Lainaus:

Miksi pellavansiemieniä ei tulisi käyttää.. mielestäsi??

Öljy alkaa hapettumaan huoneenlämmössä ja ilman kanssa kun on tekemisissä Tämä koskee kaikki siemeni- Ne tulee itse kokonaisina murskata ja sitten syödä.

Huhmari on tähän hyvä valinta.

Lainaus:
paistamiseen rypsiöljyvoisekoitus

Rypsiöljy hapettuu, kun sitä kuumennetaan. Joten se muuttuu karsinogeeniseksi eili syöpää aiheuttavaksi.

Paistoon käy voi, oliiviöljy ja kookosöljy

Lainaus:
kun syön etupäässä vaaleaa lintulihaa ja kalaa, vihanneksia, hedelmiä, erittäin vähän perunaa tai vehnäpohjasia pastoja tai riisiä. Rasvattomia jogurtteja, käytän myös kalaöljyä. Mahdollisimman vähän leivonnaisa tai sokeria. Jokainen me kuitenkin olemme yksilöitä, ei voi sanoa, että ei voi, siitä mikä on tarkoitettu ravinnoksi. Jotkut ovat sitä mieltä, että kohtuudella kaikkea.

Aivpt tarvitsevat eläinrasvaa ja kokonaisrasvantarve on vähintään 70 grammaa päivässä, joten syö jogurttia 10% rasvalla.

Syö villiä kalaa, EI kasvatettua.

Suomessa kasvatetaan kirjolohta, siikaa, taimenta ja nieriää, joita voi saada myös villinä torilta tai kalastajilta.

Lisäksi tuodaan Norjasta lohta.

Lainaus:

Jos ja kun olet itse pelle AH, lopeta tämä ihmisten häiriköinti. Eivätkö tuotteesi/kirjasi käy riittävästi kaupaksi? Vieläkö pitäjillä riittää hyväuskoisia tumpeloita, jotka pitäisi saada käännytetyksi? Olen pahoillani, mutta en voi kuin sääliä sinua!

Jos kuvittelet että Antti Heikkilä on täällä, niin erehdyt pahasti.

Lainaus:

Näin fiksusti tuumaili mummo vaan mikä riitely alkoi tässäkin ketjussa.
Ihan järkeviä ajatuksia sinulla.

Palstalla on ollut häirikkö jo monta viikkoa.

Hänestä pääsee eroon, kun ei mitenkään kommentoi hänen tekstejään.

Tehkää näin.

Lainaus:

hygienia
kulkutaudit

Mitkään asiat eivät ole yksiselitteisiä tänäkään päivänä. Rasva on vain yksi tekijä monien joukossa. Syödään rauhassa tavallista ruokaa.

Lainaus:

Hei. Olen jo kohta neljä vuotta käyttänyt päivittäin säännöllisesti öljyjä ruokavaliossani. Öljyt ovat vaihdelleet, mutta pääsääntöisesti käytän kylmäpuristettuja luomu valmisteita, esim oliivi- rypsi-, avocadoöljyä. Olen huomannut, kuinka ihoni voi paremmin, hiukset eivät enää lähde yhtä helposti ja kynsien lohkeilu on loppunut. Olen sitä mieltä, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyvät nyt paremmin elimistössäni. Yritän välttää pitkälle prosessoituja tuotteita ja valmistan kotiruokaa mahdollisimman paljon. Voin suhteen en ole ehdottoman kielteinen, mutta sitäkin kohtuudella. Minua suuresti harmittaa se miten pikaruokaa mainostetaan tiedotusvälineissä ja kuinka lapsille ostetaan epäterveellistä ruokaa. Näin tuumailee eräs mummo.

Ruoka rosvoja ei ole enää niin paljoo liikkeellä kuin aiemmin, näin joulun alla rosvosivat lipeäkalatkin hangesta jossa ne oli piilossa, ei ollut silloin pakastimiin varaa monessakaan torpassa, ei edes sähköjä, joskus saattoi myös kulkukoirat viedä kalat hangesta.

Lainaus:

Mitkään asiat eivät ole yksiselitteisiä tänäkään päivänä. Rasva on vain yksi tekijä monien joukossa. Syödään rauhassa tavallista ruokaa.

Siitä juuri on kyse kun tavallinen ruokakin on kaikille hyvin erilainen. Minulle se tarkoittaa mahdollisimman vähän teollisesti prosessoituja elintarvikkeita. Ei ainakaan rasvatonta jugurttia tai kevytlevitteitä.

Lainaus:

Lainaus:

Siitä juuri on kyse kun tavallinen ruokakin on kaikille hyvin erilainen. Minulle se tarkoittaa mahdollisimman vähän teollisesti prosessoituja elintarvikkeita. Ei ainakaan rasvatonta jugurttia tai kevytlevitteitä.

Asiahan on ok.

Tätähän tämä keskustelun taso täälläon, kun mummot ja vaarit täällä vertailee omia syömisiään. Yhtä tyhjän kanssa.

Sitten kun yritetään neuvoa suomen parhaan ravintotietämyksen mukaan (lääkäri AH), niin silloinpa vasta karvat nousevatkin pystyyn!

Lainaus:

Sitten kun yritetään neuvoa suomen parhaan ravintotietämyksen mukaan (lääkäri AH), niin silloinpa vasta karvat nousevatkin pystyyn!

Kuka on valinnut AH:n Suomen parhaaksi?

Lainaus:

Lainaus:

Miksi pellavansiemieniä ei tulisi käyttää.. mielestäsi??

Öljy alkaa hapettumaan huoneenlämmössä ja ilman kanssa kun on tekemisissä Tämä koskee kaikki siemeni- Ne tulee itse kokonaisina murskata ja sitten syödä.

Huhmari on tähän hyvä valinta.

Lainaus:
paistamiseen rypsiöljyvoisekoitus

Rypsiöljy hapettuu, kun sitä kuumennetaan. Joten se muuttuu karsinogeeniseksi eili syöpää aiheuttavaksi.

Paistoon käy voi, oliiviöljy ja kookosöljy

Lainaus:
kun syön etupäässä vaaleaa lintulihaa ja kalaa, vihanneksia, hedelmiä, erittäin vähän perunaa tai vehnäpohjasia pastoja tai riisiä. Rasvattomia jogurtteja, käytän myös kalaöljyä. Mahdollisimman vähän leivonnaisa tai sokeria. Jokainen me kuitenkin olemme yksilöitä, ei voi sanoa, että ei voi, siitä mikä on tarkoitettu ravinnoksi. Jotkut ovat sitä mieltä, että kohtuudella kaikkea.

Aivpt tarvitsevat eläinrasvaa ja kokonaisrasvantarve on vähintään 70 grammaa päivässä, joten syö jogurttia 10% rasvalla.

Syö villiä kalaa, EI kasvatettua.

Suomessa kasvatetaan kirjolohta, siikaa, taimenta ja nieriää, joita voi saada myös villinä torilta tai kalastajilta.

Lisäksi tuodaan Norjasta lohta.

Mikäs niissä kasvatetuissa on vikana, kai kasvattajat vastuunsa tuntee?
Voiko rasvan tarve olla noin suuri...olen lukenut jostakin, että 30g riittäisi. Olen pieni naisihminen.
Miten se tarve lasketaan, painonko mukaan....?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat