Mitä nimimerkkisi kertoo ja miten sen valitsit?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Oma nimimerkkini kertoo juuri sen, mitä olen, kahdeksattakymmentä hipsutteleva mumma. Valitsin nimimerkin aikoinaan siksi, että nuoruuden ihannointi tuntui olevan ja on edelleenkin kovin suurta. Monet vanhat, nuorista puhumattakaan, tuntuvat haluavan unohtaa koko sanan kielteisenä ilmaisuna, jota se ei ole, tosiasia vain.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Minä halusin ottaa tämän nimimerkin siitä syystä, että nimi Maria
on kulkenut suvussa pitkään, joko etunimenä tai toisena nimenä.
Maria oli silloin jo varattu jollekin toiselle, kun rekisteröitymis-
vaiheessa sitä tarjosin, mutta lisänumeron kanssa se onnistui.
Tuo 07 on syntymäkuukauteni, joten silläkin on oma merkityksensä.

Maria07

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minun nimimerkkini ei liippaa lähellekään oikeata nimeäni,mutta se on "väännelmä" parista lempinimestä,
jotka olen saanut jo ihan pikkulapsena.
Sukulaiset kutsuvat minua tuolla nimellä ja laittavat kaikki postitkin tulemaan tuolla lempinimellä ,oletan,
että kaikki eivät minun oikeaa nimeäni tiedäkkään.

Vierailija
metsänpoika

....Ps. Mainittakoon vielä että vanhemman tyttäreni kolmas etunimi on Tuulikki..:)

niin, Tapion tytär on Tuulikki, sattuuko vaimon nimi olemaan Mielikki?

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mimimerkin valinnasta on joskus aikaisemmin jossakin keskustelussa ollut juttua. Silloin en tainnut muuta selitystä keksiä kuin sen, että nimimerkkini on vähän "sinnepäin" kuin oikea nimeni joka kuuluu siihen pitkään rimpsuun eräänä marraskuun päivänä. Olen tajunnut, että on siinä muutakin miksi se tuntui niin luontevalta, enkä nyt todellakaan tarkoita sitä, että olisin kuin laulun Katinka, nuori ja viehkeä.

Minulle sanottiin eräässä työpaikassa johon menin hyvin nuorena kaupunkiin muuttaneena, että minussa olisi samoja kasvonpiirteitä kuin noissa itäisen naapurin naisissa. Minä siihen, et "kylhän mie tuolt rajan lähelt oon".
Kun katselen äitini suvun naisten, esim isoäitini kuvaa, on minulle asia juuri niin, jotain slaavilaista niissä piirteissä on.

Vierailija
katinka

Mimimerkin valinnasta on joskus aikaisemmin jossakin keskustelussa ollut juttua.

Tästä tuli mieleen eräs toinen asia. Tuo, että kun tulee uutena keskusteluihin mukaan, mihin asti pitäisi lukea vanhat ketjut, ettei aloita sellaisesta asiasta, josta on jo ollut keskustelu. Ei kai kukaan jaksa selata kaikkia ketjuja läpi, jos hakusanallakaan ei mitään vastaavaa löydy.

Kysyn tätä noin yleisesti ottaen.
Vanha elli

Vierailija

Nämä keskustelut kai alkoivat elokuussa 2009 - siis yli kolme vuotta
sitten. Ei sitä kukaan jaksa kaikkea selata :-)
Hakusanalla ei löydy, jos aloitusotsikko on vähänkin eri muodossa.
Ei kai siihen mitään yleisohjetta ole - selaa senverran kuin huvittaa.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minun nimimerkkini tulee isän siskon nimestä. Hän arvosti mua jo pikkutyttönä ollessani ja en ole sen koomin ketään saman nimistä tuntenut ! Tuo -tar liite on peruja siitä , kun olen "laulajatar" - "tenoritar" ja nyt sitten "muoritar" . Sukumme vanhin - matriarkka.

Oikeesti mulla on tänään nimipäivät !

Vierailija
valmatar

Minun nimimerkkini tulee isän siskon nimestä. Hän arvosti mua jo pikkutyttönä ollessani ja en ole sen koomin ketään saman nimistä tuntenut ! ......

Ripaus "herrasväen" kirjasivistystä: Maalaisromantikko Heikki Turunen kuvailee syrjäytyneitä tai 'erikoisia' henkilöitä. Sieltä löytyy Juulia eli Juuli. Romaanissa Simpauttaja ja Kuuno Taivaisen vaimo Juuli tulivat läheisiksi, josta lähti huhu kiertämään kylässä. Lopulta Juulin aviomies Kuuno kuuli asiasta. Kuuno meni metsää kaatamaan ja puski raivonsa työhön. Lopussa tulei välienselvitys. Juuli kävi omassa mielessään läpi aviorikostaan ja pohtii pois lähtemistään.

Tarinat ja nimet ovat mielikuvituksen tuotetta.
pseudonyymi

Vierailija

Mielenkiintoisia nimimerkkejä ja valintaan vaikuttaneita asioita..kiva kun on niin erilaisia hahmoja.
Mulle tämä Lumikki tuli mieleen kun olen tummatukkainen ja luonnon ystävä ja tykkään monista satuhahmoista ja kaikesta pehmosta ..mm.Nalle Puh ystävineen ja viisaine ajatuksineen on yksi suosikkini.
Yleensä nimimerkin halusin, kun on jotenkin kivempi ja tutumpi tunne ja onneksi aika monella on nimmarit.
Valmatar, onnea nimipäivällesi !

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

että kun tulee uutena keskusteluihin mukaan, mihin asti pitäisi lukea vanhat ketjut, ettei aloita sellaisesta asiasta, josta on jo ollut keskustelu. Ei kai kukaan jaksa selata kaikkia ketjuja läpi, jos hakusanallakaan ei mitään vastaavaa löydy.

Kysyn tätä noin yleisesti ottaen.
Vanha elli

Tuohon kysymykseen tuskin pystyy kukaan täällä vastaamaan. Tästä nimimerkkiaiheesta ei kuitenkaan ole minun tietääkseni omaa keskustelua aikaisemmin aloitettu. Asiasta varmaan kyseltiin jossakin rönsyilevässä keskustelussa eikä sillä ole mielestäni merkitystä, eikä siitä sen enempää. Mainitsin vain koska joku saattoi muistaa minun tyngäksi jääneen selittelyni.
Olen pahoillani jos aiheutin hämminkiä. Tämä keskustelun aihe on ihan hyvä.

Vierailija
valmatar

Minun nimimerkkini tulee isän siskon nimestä. Hän arvosti mua jo pikkutyttönä ollessani ja en ole sen koomin ketään saman nimistä tuntenut ! ......

Anonyymi 09.12.2012 16:05
Ripaus "herrasväen" kirjasivistystä: ......[/quote]
Miten tämä kirjasivistyskertomus liittyy Valmattaren nimimerkkiin?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat