Vierailija

Onko se oikein, ikäänkuin ei olisi oikeutettu olemaan eläkeläinen.

Kommentit (14)

Vierailija

Moni työikäinen haikailee eläkkeelle ja he ovat kateellisia kun eläkkeellä olijat saavat olla vaan kuin Ellun kanat ja raha senkun juoksee tilille. Sitten on taas niitä jotka pitävät eläkeläisiä ikäänkuin jo vähän hörhöinä joiden pitäisi ymmärtää kuolla pois eikä rasittaa yhteiskuntaa.   Ikärasismia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeläisen veroprosentti on isompi kuin palkansaajan?

Työntekijä maksaa eläkevakuutusmaksuja kustantaakseen meidän eläkkeistämme kolme neljäsosaa. Eläkeläinen käyttää terveyspalveluja keskimäärin enemmän kuin työikäinen, nuo seikat vaikuttavat eläkeen verotukseen.

Siitäkään huolimatta en ole kokenut naljailua nuorempien suunnalta.

Vierailija

Ennen vanhoja ihmisiä (eläkeläisiä) kunnioitettiin, ei enään. Nykyisin pitäisi  heti eläkkeelle siirryttyään kuolla pois, ja jotkut sen kyllä tekeekin.

Joku kirjoitti että selän takana naljaillaan meitä kaikkia , tuon kyllä uskon. Sehän se  on yleinen puheenaihe jossa puhutaan henkilöstä joka ei juuri sillä hetkellä ole paikalla. Jotain henkilöä tosin muistetaan tällä tavalla  tavallista enemmän. Tämä tuli vain mieleen eräältä entiseltä työpaikalta, tai oikeastaan kahdelta entiseltä työpaikalta. Kuuntelin sujuvasti ja mietin mikä näissä naljailun kohteeksi joutuneissa  sen aiheutti, kateus kenties?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Selän takana naljaillaan meitä kaikkia.

Voi että, niin on aina ollut että vaikka kenestä puhutaan selän takana vaikka mistä syystä tai ilman syytä.
Ei pidä kaikesta ottaantua. Pää pystyyn vaan!

Vierailija

En ole koskaan vaivannut päätäni sillä, mitä muut puhuvat vaikkapa selän takana.

Ihan sama. Elän elämääni oman tahtoni mukaan ja mikä on minulle hyvä.Totta kait olen kohtelias ja huomaavainen muita kohtaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko 9% sinusta suurempi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Työntekijä maksaa eläkevakuutusmaksuja kustantaakseen meidän eläkkeistämme kolme neljäsosaa. Eläkeläinen käyttää terveyspalveluja keskimäärin enemmän kuin työikäinen, nuo seikat vaikuttavat eläkeen verotukseen.

Siitäkään huolimatta en ole kokenut naljailua nuorempien suunnalta.

Kyllä tässä on 42 vuotta maksettu itse ja työnantajani vielä enemmän eläkemaksujani. Viisaasti sijoitettuna vuosien mittaan rahat riittävät minun eläkkeeseeni. Jossain oli laskelma,että lapsen lapsilisämaksut -17v- sijoitettuna tuottavat 300 000e.Turha itkeä,että nyk.työssäkäyvät elättävät minua.

Vierailija

Edelliselle,
useimmat vanhemmat joutuvat käyttämään lapsilisät lapsen aiheuttamiin menoihin, joihin ne ovat tarkoitettukin. Sijoittavat vanhemmat eivät todennäköisesti olisi lapsilisiä tarvinneetkaan. Lapsilisä saisi olla tarveharkintainen tulo, mutta ehkä perustuslaki tulee tässä vastaan.

Sinun ja työnantajasi eläkevakuutusmaksuista rahastoitiin osa. Ei niitä korvamerkitty kenellekään. Suurimmalla osalla maksettiin silloisia eläkkeitä. Näin menee Suomessa, jossa on ns. sukupolvisopimus eläkkeiden maksattamisessa.
Keskustelin viikonloppuna nykyisten työikäisten kanssa. Heillä on pelko eläkevakuutusmaksujen jatkuvasta nostopaineesta ja siitä että heidän eläkeikänsä siirtyy yhä lähemmäs 70 vuotta. Nyt keski-ikäisinä he jo pelkäävät jaksamista työelämän vaatimusten yhä kasvaessa. Kullakin sukupolvella on omat ongelmansa, väheksyminen on tarpeetonta.

Vierailija

Edelliselle; ei ollut mitä sijoittaa työvuosina, mutta nyt nautin eläkkeestä 36 vuoden työrupeaman jälkeen.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat