Vierailija

Koska keväällä voi laittaa ulos

Kommentit (5)

Vierailija

Kun päivän lämpötila ylittää + 15 astetta, eikä yölläkään lämpö laske kovin alas, ei ainakaan lähelle nollaa.

Voihan kasvin nostaa aluksi yöksi sisälle varmuuden vuoksi.

Vierailija

Joulukaktus ei tykkää vedosta, jotenka tuulisina päivinä sitä ei kannata laittaa ulos edes kesällä vaikka olisi kuinka lämmintä. Omakotitalossa voi joulukaktuksen laittaa verannalle ja kerrostalossa lasitetetulle parvekkeelle , paikkaan jossa ei tuule. Oma koulukaktukseni ei myöskään tykkää auringonpaahteesta. Kesällä pidän sitä lasitetulla parvekkeella, säleverhot puoliksi auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla oli marraskuunkaktus viime kesänä auringossa lasitetulla eteläparvekkeella, jossa ikkunat sivuun siirrettynä paitsi ukkosella ja kovalla sateella. Tuulinen paikka, kun asutaan korkealla. Kukki heti, kun toin syksyllä sisälle. Nyt lopettelee toista kukintakertaa.

Sama kuin pojanhovikaktuksesta sanotaan, ettei saisi siirrellä. Minulla sellainen pyöri kerran ulkona tuulessa omenapuun oksassa koko kesän ja kukkikin siinä pitkään.

Kasvien kanssa kaikki ei aina mene niin kuin ohjeissa neuvotaan.

Vierailija

Miten on joulukaktuksen lannoittamisen kanssa?  Yleensähän nuo kukkivat sen jälkeen kun niitä pitää vähällä kastelulla monta kuukautta eikä lannoita ollenkaan. Kun puhkeavat kukkaan runsaampi kastelu mutta tarvitsevatko lisäravinteita kukkimisen aikana?

Vierailija

Olen lannoittanut kukintavaiheessa sillai normaalisti. Ei ole ainakaan nuppuja tiputtaneet, että kai se on sopinut.

Vanha elli

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat