tuplaveeveevee

Vierailija

valoisaa syksyä kaikille!
miltä tuntuu teistä, jotka on eriytetty "kaikista" seuraava asian vuoksi? teistä, jotka eivät omista tietokonetta, eivät osaa tai halua käyttää sitä? uskomatonta, miten meillä on "kaikki" asiat sullottu www-kuoren alle! jopa uutisissa kehotetaan hakemaan lisätietoa ko. sivuilta! onko tästä asiasata vaiettu vain sen takia, koska monet laitokset/yritykset eivät enää vaivaudu edes ilmoittamaan "etana"posti osoitettaan reklamaatiota varten. valtiollisille päättäjille terveisiä: järjestäkää kaikille tietokone ja opastus sen käyttöön, valtiohan edustaa edelleen KAIKKIA kansalaisiaan.
nimim.myös vanhusten asialla

läh.
anne grönroos
marttilankatu 15 a 2
04260 kerava
040 5257066

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä minä olen asiasta samaa mieltä, nimittäin että tietokoneyhteiskunnassa kuuluisi kaikilla olla tarvittavat välineet tiedonsaantiin ja opiskeluun. Muuten eivät viranomaiset saisi lähettää tärkeitä tiedotuksia nettiteitse. Koko ajan on suuntaus se, että "Itella-Etana" toimittaa yhä vähemmän kirjepostia, ja sähköpostittelu lisääntyy. On tämä tietysti ympäristön kannalta hyvä asia, kun ei tarvitse postiautojen kärytellä ympäriinsä paperilappusia ja kirjekuoria levitellen.
- Mutta, kuten sanottu, samat edellytykset kaikille. Ihan samalla tavalla kuin kirjastoakin saamme kaikki käyttää ja kouluja käydä varallisuudesta riippumatta (jos ei nyt kalliita yksityiskouluja oteta lukuun).

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Tuskin köyhä valtiomme pystyy jokaiselle hankkimaan tietokoneen, vaikka se varmaan upeaa olisikin, mutta koulutusta tarvitaan niille, jotka eivät ole koskaan olleet missään tekimisissa tietokoneen kanssa.
Valoisampaa tulevaisuutta kaikille toivoen Aluisa

Vierailija

Kyllähän me olemme hyvin eriarvoisessa tiedon saanti yhteiskunnassa. Minuakin ihan oikeasti harmittaa toisten puolesta kun heillä ei ole mahdollisuutta erinäisistä syistä. Jo laajakaistojen hinnoittelu on hyvin kirjavaa, monilla maaseudun alueille on vielä ainoastaan yksi mahdollinen toimittaja ja hinta sen mukainen. Tosi on myös se että monesti päivän aikana tulee esille tietoa saa lisää www....,mutta silti kannustaisin opettelemaan tämäkin taidon, ovathan tietokoneiden hinnat tulleet vastaan ja saahan niistä monenlaisia paketteja kuukausimaksullakin.

Vierailija

Tämä on tärkeä aihe - kiitos Anne Grönroosille! Olen itse ihmetellyt asiaa pitkään vaikka kuulun siihen onnelliseen ikäluokkaan, joka työpaikalla pakostakin jouti tottumaan tietokoneisiin ja nettiin. Minulla on omaan ikäpolveen kuuluvia ystäviä ja sukulaisia, jotka eivät saaneet tätä "etua" työssään. Toisille netti on hirveän vaikea asia, toisille helpompi.
- Kirjastoissa on hyvä mahdollisuus käyttää tietokoneita ilmaiseksi ja siellä järjestetään opastusta ja kursseja, samoin työväenopistoissa. Eli itse asiassa kunnat hoitavat tämän puolen. Ongelmana on, että kaikk eivät asu kirjaston tai työväenopiston läheisyydessä. - Miten olisi, voisiko joku keksiä yksinkertaisen ja halvan tietokoneen? Lisäksi tarvittaisiin ilmainen tai erittäin halpa laajakaistayhteys.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei,
Kyllä täällä maalla on aika kallista tuo laajakaistayhteys, ja sekin vielä takkuilee yhtenään. Kun olen käynyt valittamassa siitä, sanovat että vika on vain minun päässäni. Kukahan rassaisi päätäni, että laajakaistayhteys toimisi minullakin?
Terveisin Aluisa

Vierailija

Totta puhut hyvin eriarvoiseen asemaan joudumme maaseudulla useammalla vanhuksella ei konetta ole ei liioin julkisia kulkuyhteyksiäkään ei omaa autoa joten vaikeaa ja eriarvoista on asiointi.
Niin ja jos onkin tietokone niin yhteydet ovat huonot jos niitäkään ja kuukausimaksut ovat kyllä ruhtinaalliset nämä on seikkoja jotka pitäisi jotenkin verotuksessamme kompensoida.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat