JOULUKORTIT

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Miten ihmeessä tuo joulukorttiperinne onkin säilynyt ihmisten joulustressaajana näihin päiviin saakka? Tuntuu todella ihmeelliseltä, että ihmiset kokevat sielullisena pakkona korttien lähettämisen "joulukorttilistansa" tuttaville, joihin ei ole tullut muutoin pidetyksi yhteyttä vuosiin. On jotenkin hassua nykyaikana, että lähetämme toisillemme Tiimarin kortteja, joihin kiireessä sutaisemme valmiin toivotuksen alle nimikirjoituksemme ja stressamme sitä, että muistaisimme nyt varmasti kaikki, joilta viime vuonna saimme kortin.

Ja kyllä minä tietysti tykkään saada niitä itsetehtyjä hienoja kortteja, joihin ystävät ovat uhranneet hikeä ja kyyneleitä - eihän niitä raaski edes hävittää joulun jälkeen, vaan säilyttää niitä vuosia aarteinaan laatikon pohjalla. Itse olen jo vuosia tehnyt nettikortin, johon olen sitten kirjoittanut henkilökohtaisen tervehdykseni. Paperisia kortteja pistän postiin vain muutaman "vanhoille tädeille", joilla ei ole sähköpostiosoitetta. Eikö tässäkin asiassa voitaisi siirtyä tälle vuosituhannelle, kun kaikki muutkin asiat hoidamme bitteinä?

Täältä voi käydä kurkkaamassa vähän erilaisia e-kortteja:
http://www.birgit.mummu.net/Joulu/Joulukortit.htm

Kommentit (8)

Vierailija

Bigi on kyllä oikeassa, mutta kun on niin ihanaa saada myös niitä paperisia kortteja, joita voi laittaa näkyviinkin joulun ajaksi! :) Tonttu Tomera

Vierailija

Lainaus:

I H A N I A itse näperrettyjä kortteja Juuli!

Niin, sehän on ihan makuasia - kuka pitää mistäkin.
Minä pidän enemmän luontokuvista tehdyistä korteista,
arvostan aitoutta ja yksinkertaisuutta joulukorteissakin.

kesäheinä4
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Eikö se ole sitä valinnanvapautta;
- saa lähettää joulukortteja tai olla lähettämättä
- saa tehdä kortit itse tai ostaa valmiita
- saa lähettää nettikortin tai postittaa paperisen
En toivoisi kenenkään stressaavan itseään joulukorteilla.
Minulle joulukortit ovat iloinen ja vapaaehtoinen asia!

Vierailija

Kesäheinä oivalsi asian hienosti.
Valinnanvapautta noissa omissa joulukorteissanikin yritetään tavoitella
- "kissaihmisille" omansa, "koiraihmisille" koirakorttinsa, jollekin kauniita animaatiokuvia, toisille huumorikortteja.
Kun noissa saatavilla olevissa korteissa ei näyttänyt kauniin kuvan ja joulutoivotuksen lisäksi olevan paljon muuta tekstiä, laitoin näihin kortteihini joulurunoja, joista ainakin itse pidän. Itsestäni tuntuvat siten "lämoimämmiltä" kuin pelkkä kuva ja toivotus.

Hyvää Joulun odotusaikaa!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat